Futurez  Kulkukoira

Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat

  • 165 Vastauksia
  • 50077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #90 : 11.01.2013, 03:25:13 »
Tänään sitten bensanpaineensäädin kiinni autoon. Eilinen meni väkrätessä ilmansuodattimien kanssa. Täytyy nyt vain toivoa että tuo säädin riittää eikä neulaventtiilit ole kerennyt hajoamaan kaasuttimesta. Sitten vanhat öljyt pihalle ja uudet sisään, osaako muuten joku viisas kertoa kuinka iso paljon B20 koneeseen menee öljyä ?
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #91 : 11.01.2013, 05:34:00 »
3,7 litraa suodattimen kanssa. Tuolta löytyy muuten kaikkea tuiki tarpeellista infoa :) http://www.volvoamazonpictures.se/documents/Volvo_Amazon_manuals_en.php

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #92 : 11.01.2013, 16:42:33 »
Nyt tarvitsisin neuvoja teiltä jotka ovat viritappikoneiden kanssa pelannut. Eli kyse on kaasareista, 45 Dellorto dhla. Auto alkoi tuossa joku aika sitten temppuilemaan ei meinannut käydä enään kunnolla yms. Etsin vikaa sytytyksestä ja vaihdoinkin sytytyksen kaikki osat autoon, ongelma ei poistunut. Sitten kauhukseni huomasin, ettei autossa ole ollut bensanpaineensäädintä. Hommasin säätimen ja auto alkoi käydäkin paremmin. Tyhjäkäynti ei kuitenkaan ole tasainen vaan liikkuu jossain 800 - 1200 kierroksen tuntumassa. Kaasun kun painaa pohjaan on 1200-3000 kierroksen välissä "huono kohta" jollaoin auto ei ota kierrosta kunnolla vaan meinaa ikään kuin tukehtua. Onko mahdollista että rikkinäiset neulaventtiilit aiheuttavat tuon ? Kuinka herkästi neulaventtiilit hajoavat ja kuinka kauan ne kestävät ylipainetta ?

Toinen asia joka ihmetyttää on juurikin tuo kaasun pohjaan lyöminen ja auton hyytyminen nuissa tietyissä kierroksissa. Auto on toiminut nuilla samoilla säädöillä ennen, erona vaan oli se että ennen minulla oli käytössä Empin kiinapaskaputsarit. Uudet putsarit ovat samanlaiset mutta merkkiä K&N , ei luulisi nuiden niin paljon käyntiin vaikuttavan.

Onko 45 Dellortoon olemassa jotain basic säätöä jolla kaasutin toimii ok ? Itse en ole vielä katsonut minkälaisia suuttimia omissa kaasareissa on, sen ainoastaan tiedän että kurkku on 38. Jos jollain on samanlaisia kaasareita käytössä olisin kiitollinen jos kertoisit millaisia suuttimia löytyy yms ja miten paketti toimii. Omaa Volvoa on trimmattu seuraavallatavalla.'

- Kireämpi nokka
- Isoventtiilikansi
- Omatekoinen peltipakosarja
- Misabin imusarja
- Nostot sekä venttiilijouset

Eli ihan perus trimmit paikallaan.
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #93 : 11.01.2013, 17:01:09 »
Nyt tarvitsisin neuvoja teiltä jotka ovat viritappikoneiden kanssa pelannut. Eli kyse on kaasareista, 45 Dellorto dhla. Auto alkoi tuossa joku aika sitten temppuilemaan ei meinannut käydä enään kunnolla yms. Etsin vikaa sytytyksestä ja vaihdoinkin sytytyksen kaikki osat autoon, ongelma ei poistunut. Sitten kauhukseni huomasin, ettei autossa ole ollut bensanpaineensäädintä. Hommasin säätimen ja auto alkoi käydäkin paremmin. Tyhjäkäynti ei kuitenkaan ole tasainen vaan liikkuu jossain 800 - 1200 kierroksen tuntumassa. Kaasun kun painaa pohjaan on 1200-3000 kierroksen välissä "huono kohta" jollaoin auto ei ota kierrosta kunnolla vaan meinaa ikään kuin tukehtua. Onko mahdollista että rikkinäiset neulaventtiilit aiheuttavat tuon ? Kuinka herkästi neulaventtiilit hajoavat ja kuinka kauan ne kestävät ylipainetta ?

Toinen asia joka ihmetyttää on juurikin tuo kaasun pohjaan lyöminen ja auton hyytyminen nuissa tietyissä kierroksissa. Auto on toiminut nuilla samoilla säädöillä ennen, erona vaan oli se että ennen minulla oli käytössä Empin kiinapaskaputsarit. Uudet putsarit ovat samanlaiset mutta merkkiä K&N , ei luulisi nuiden niin paljon käyntiin vaikuttavan.

Onko 45 Dellortoon olemassa jotain basic säätöä jolla kaasutin toimii ok ? Itse en ole vielä katsonut minkälaisia suuttimia omissa kaasareissa on, sen ainoastaan tiedän että kurkku on 38. Jos jollain on samanlaisia kaasareita käytössä olisin kiitollinen jos kertoisit millaisia suuttimia löytyy yms ja miten paketti toimii. Omaa Volvoa on trimmattu seuraavallatavalla.'

- Kireämpi nokka
- Isoventtiilikansi
- Omatekoinen peltipakosarja
- Misabin imusarja
- Nostot sekä venttiilijouset

Eli ihan perus trimmit paikallaan.

http://www.s262612653.websitehome.co.uk/DVAndrews/dellorto.htm

siinä on jotaki tietoa.. Löytyy ainakin perustietoa ja tyhjäkäynnin säätö ohjeet yms..

2000cc koneeseen näyttäisi tyhjäkäyntisuuttimina 50/55 ja 2100cc koneelle 55/60
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #94 : 11.01.2013, 17:13:10 »
perkele kun on niin huono tuo lontoonkielentaito =(  Onneksi tuolla sivulla on piirros josta käy ilmi, mikä ruuvi ja suutin sijaitsee missäkin
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #95 : 11.01.2013, 17:58:49 »
Nyt tarvitsisin neuvoja teiltä jotka ovat viritappikoneiden kanssa pelannut. Eli kyse on kaasareista, 45 Dellorto dhla. Auto alkoi tuossa joku aika sitten temppuilemaan ei meinannut käydä enään kunnolla yms. Etsin vikaa sytytyksestä ja vaihdoinkin sytytyksen kaikki osat autoon, ongelma ei poistunut. Sitten kauhukseni huomasin, ettei autossa ole ollut bensanpaineensäädintä. Hommasin säätimen ja auto alkoi käydäkin paremmin. Tyhjäkäynti ei kuitenkaan ole tasainen vaan liikkuu jossain 800 - 1200 kierroksen tuntumassa. Kaasun kun painaa pohjaan on 1200-3000 kierroksen välissä "huono kohta" jollaoin auto ei ota kierrosta kunnolla vaan meinaa ikään kuin tukehtua. Onko mahdollista että rikkinäiset neulaventtiilit aiheuttavat tuon ? Kuinka herkästi neulaventtiilit hajoavat ja kuinka kauan ne kestävät ylipainetta ?

Toinen asia joka ihmetyttää on juurikin tuo kaasun pohjaan lyöminen ja auton hyytyminen nuissa tietyissä kierroksissa. Auto on toiminut nuilla samoilla säädöillä ennen, erona vaan oli se että ennen minulla oli käytössä Empin kiinapaskaputsarit. Uudet putsarit ovat samanlaiset mutta merkkiä K&N , ei luulisi nuiden niin paljon käyntiin vaikuttavan.

Onko 45 Dellortoon olemassa jotain basic säätöä jolla kaasutin toimii ok ? Itse en ole vielä katsonut minkälaisia suuttimia omissa kaasareissa on, sen ainoastaan tiedän että kurkku on 38. Jos jollain on samanlaisia kaasareita käytössä olisin kiitollinen jos kertoisit millaisia suuttimia löytyy yms ja miten paketti toimii. Omaa Volvoa on trimmattu seuraavallatavalla.'

- Kireämpi nokka
- Isoventtiilikansi
- Omatekoinen peltipakosarja
- Misabin imusarja
- Nostot sekä venttiilijouset

Eli ihan perus trimmit paikallaan.

38 kurkut ei ole ihan perus kauraa, mikäli kaasu pitää pystyä painamaan pohjaan alle 4000:n... ja edelleen nuo kurkut viittaavat kireämpään nokkaan ja ne ei yleensä ole mitään tasaisen 800 tyhjäkäyntikierroksen takaajia :)

Onko kumikärki neulat ja pajonko on bensanpaine? Mitkä kohot ja paljonko on bensapinta? Onko kaasarit puhtaat? Onko ilmavuotoja eli liitos imusarjoihin ja kanteen kunnossa? jne.

Paljonko bensanpaine oli ennen paineensäätimen asennusta?

Noille kaasuttimille on olemassa laskukaavoja suuttimien kokojen suhteen, mutta käytännössä niihin pistetään kokemusperäisesti tavarat sisään, sen mukaan mitä koneeseen on tehty ja sitten aletaan säätämään..



Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #96 : 11.01.2013, 19:27:33 »
Kaasarit on kertaalleen irroitettu ja puhdistettu. Bensanpaineet näytti 0.20 kun säädin laitettiin paikalleen. En osaa sanoa paljonko paineet oli ennen säädintä. Imuvuotoja ei pitäisi olla, uudet tiivarit on ja testattu starttipilotilla. Kaikki on aivan samallalailla kuin silloin , jolloin auto toimi. Erona vain se , että vanhat putsarit olivat kiinapaskat jotka repivät ilmaa putsarinkannen välistä, olivat ne suodatin osat venyneet pahasti. Nyt on siis kiinni nämä http://www.moposport.fi/fi/ilmansuodatin-addhe-dcoe-dhla-phh.p-45mm-k-n-/56-9106/dp?closeGroup=8115#.UPBLVeRg-So  . Auto kuitenkin vanhoilla suodattimilla toimi hyvin ja ei tukehtunut 1200-3000 välilläkään. Käytin auto n 10min tyhjäkäyntiä, sammutin ja avasin kohokammion luukun, bensanpinta oli noin puolessa välissä, kohoista minulla ei ole tietoa
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 19:34:44 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1141
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #97 : 11.01.2013, 23:10:05 »
Missä kunnossa on jakaja ? Jos ne kärjet olivat "säädöissään" kuluneelle jakajalle , ennen vaihtoa ?
Varmaan myös ne bensapinnat kannattaa katsoa , jos toimi silloin kun tulvivat  ???
Ota putsarit veks , ja kokeile jos ne ahistaa ( en kyllä usko )
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #98 : 12.01.2013, 05:21:08 »
Missä kunnossa on jakaja ? Jos ne kärjet olivat "säädöissään" kuluneelle jakajalle , ennen vaihtoa ?
Varmaan myös ne bensapinnat kannattaa katsoa , jos toimi silloin kun tulvivat  ???
Ota putsarit veks , ja kokeile jos ne ahistaa ( en kyllä usko )
jakaja ja laitteet on pakasta vedetyt
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2317
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #99 : 12.01.2013, 10:27:57 »
Tota.. Näenkö oikein vai väärin ettei kaasareissa ole imutorvia? Vai onko nuo vaan tuossa kuvassa hollillaan?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->
740GL '91 2018->
PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #100 : 12.01.2013, 11:50:04 »
Kaasarit on kertaalleen irroitettu ja puhdistettu. Bensanpaineet näytti 0.20 kun säädin laitettiin paikalleen. En osaa sanoa paljonko paineet oli ennen säädintä. Imuvuotoja ei pitäisi olla, uudet tiivarit on ja testattu starttipilotilla. Kaikki on aivan samallalailla kuin silloin , jolloin auto toimi. Erona vain se , että vanhat putsarit olivat kiinapaskat jotka repivät ilmaa putsarinkannen välistä, olivat ne suodatin osat venyneet pahasti. Nyt on siis kiinni nämä http://www.moposport.fi/fi/ilmansuodatin-addhe-dcoe-dhla-phh.p-45mm-k-n-/56-9106/dp?closeGroup=8115#.UPBLVeRg-So  . Auto kuitenkin vanhoilla suodattimilla toimi hyvin ja ei tukehtunut 1200-3000 välilläkään. Käytin auto n 10min tyhjäkäyntiä, sammutin ja avasin kohokammion luukun, bensanpinta oli noin puolessa välissä, kohoista minulla ei ole tietoa
Etsin ohjetta bensapinnan mittaukseen, ettei tarvi sanallisesti selittää ja tuollaiseen törmäsin... http://sideways-technologies.co.uk/forums/index.php/topic/1048-setting-dhla-dellorto-dellorto-float-fuel-level/

Jotain siinä on muuttunut putsarin vaihdossa..? paljonko torvien ja putsarin kannen välissä on/oli tilaa?? voisit myös kokeilla ajaa ilman ilmanputsareita. Tukehtuuko bensaan vai sen puutteeseen?

Neulaventtiilit kiinnostaa siinä mielessä että metallikärjille on max. n. 0,15 ja kumi kärjille 0,30bar. Mikä bensapumppu?

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #101 : 12.01.2013, 14:40:08 »
Kyllä siellä kumikärjet on. Bensapumppu on jokin taiwanilainen, työntää kuitenkin bensaa kovasti ehkä liiankin voimalla, siksi se säädin tuli hommattua siihen väliin. En jaksa uskoa että tuo putsari ahdistaa. Tieten voisinhan sitä kokeilla käyttää ilman tuota putsariakin. Täytyisi kokeilla eri suuttimilla, en usko että kovin isosta asiasta enään on kiinni tuo käynti
« Viimeksi muokattu: 12.01.2013, 14:43:45 kirjoittanut JVeij »
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #102 : 12.01.2013, 15:22:06 »
Tuskin ne suuttimet kuitenkaan on itsestään vaihtuneet?? Olikos sen paineensäätimen asennus samalla kun putsarit vaihdoit?

Tarkista bensapinnat, ohjeet näet yllä olevasta linkistä ja kaasarit on tietenkin synkassa?

Toimiiko moottori kunnolla suuremmilla kierroksilla ja kuormilla? eli onko häiriö vain tuossa ylimenovaiheessa.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #103 : 12.01.2013, 15:37:58 »
Tuskin ne suuttimet kuitenkaan on itsestään vaihtuneet?? Olikos sen paineensäätimen asennus samalla kun putsarit vaihdoit?

Tarkista bensapinnat, ohjeet näet yllä olevasta linkistä ja kaasarit on tietenkin synkassa?

Toimiiko moottori kunnolla suuremmilla kierroksilla ja kuormilla? eli onko häiriö vain tuossa ylimenovaiheessa.
Nimenomaan eivät suuttimet itestään vaihdu. Bensasäädin laitettiin putsareiden kanssa samaan aikaan. Kaasarit on synkassa kyllä. Ja kyllä kone toimii yläkierroksilla hyvin
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon B20 vuosimallia 69 + Kuvat
« Vastaus #104 : 12.01.2013, 16:46:07 »
Jos siinä on "korjattu" liian suuresta bensapaineesta johtuvaa tulvimista pintoja laskemalla ja nyt kun paineet pysyy niin pinnat on alhaalla? Meinaan että varsinkin isoilla kurkuilla pinnat pitäisi säätää ylös, lähelle tulvimis rajaa...

 

Futurez  Kulkukoira