Futurez  Kulkukoira

C70 -00 ABS ja alijännite?

  • 4 Vastauksia
  • 2241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
C70 -00 ABS ja alijännite?
« : 16.12.2012, 23:40:51 »
Tää nyt saattaa olla sama ku kaivas nenää ja kohta tulee verta mutta..
Vähän aikaa sitte kävi pari-kolme-neljä kertaa niin että kun käynnisti auton niin jäi ABS, STC ja jarrujärjestelmän häiriö valo palamaan, kun sammutti niin pelkkä ABS paloi ja sammui puolen minuutin päästä. Silloin kun tuo kävi niin ABS, STC tai vakkari ei tominut.
Sitten yhtenä perjantaina jätin epähuomiossa yhtenä perjantaina sisävalon päälle, ja sunnuntaina puolen päivän aikaan kun piti lähteä liikkeelle oli akku tyhjä tietysti. Kaveri kävi antamassa virtaa, ja sen jälkeen sai ajoa ja tyhjäkäyntiä 2,5 tuntia.
Nyt ei ole aikaisempina talvina vaivannutta pakkasella starttauksen aikana tapahtuvaa mittariston kellon nollausta, tai tuota ABS:sään viittaavaa ongelmaa ollut akku episodin jälkeen. Akku on volvolta ostettu kun volvon tarrat päällä, ja on jopa ei-huoltovapaa akku. Akkuvedet tarkastin viime viikolla ja ei ollut tarvetta lisätä.
Ihan vaan piruuttani kyselen että onko nyky akuille jopa hyväksi päästää varaustaso liaan matalaksi välillä, ja voisiko nuo ABS ongelmat voineet johtua pikkuhiljaa alijännitteellee hiipineen akun takia? Auto saa arkipäivinä 33km suuntaansa maantieajoa eli luulisi saavan tarpeeksi latausta osakseen. Ainaki 80 sarjalaisissa on ilmeisesti ollut alijännite-ABS syy-seurausta. Niin mietin olisiko sama ollut tässäkin tapauksessa..
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: C70 -00 ABS ja alijännite?
« Vastaus #1 : 17.12.2012, 01:01:58 »
Mulla teki vanhalla akulla nihkeän kylmästarttuksen jälkeen kans sillain, että jäi ABS ja Tracks -valo palamaan hetkeksi. Kun laitoin uuden akun, niin ei ole enää tehnyt tuota.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -00 ABS ja alijännite?
« Vastaus #2 : 17.12.2012, 09:26:34 »
Kyllä se alhainen jännite sytyttää kovin helposti ABS-valon. Useammassa autossa on tähän törmännyt. Toi oma brittipiiras ei jätä ABS-valoa palamaan mutta inforuutuun tulee joko ABS-, tai GEARBOXfault jos jännite putoaa käynnistyksessä liiaksi.

Äkkiseltään en keksi muuta syytä "vian" katoamiseen akun tyhjentymisen yhteydessä kuin sen että tyhjentyminen-lataaminen herätti akun... tämä voi kyllä olla väliaikaista ja jossain vaiheessa se kypsähtää. Onko vanha akku?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: C70 -00 ABS ja alijännite?
« Vastaus #3 : 17.12.2012, 12:49:57 »
Akun iästä ei tietoa sen tarkemmin, ollut autossa kiinni jo kun aikanaan ostin. Itekin epäilen että akun vaihto saattaa olla edessä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: C70 -00 ABS ja alijännite?
« Vastaus #4 : 19.12.2012, 00:09:19 »
Lyijyakku ei tykkää syväpurusta. Kennot sulfidoituu.

 

Elekma  Autoracing