KL-varaosat  Race.fi

850 T-5 autom. ilmastoinnilla, lämpöä sisälle kunnolla vasta 30km ajon jälkeen

  • 7 Vastauksia
  • 2389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Mikähän vois tuon tehdä? Moottori lämpiää normaalisti ja autoon tulee kyllä lämmintä mutta ei sellaista "volvokuumaa". Sitten kun on ajellut n. 30-40km niin alkaa puskemaan oikeesti lämmintä vaikka mihinkään säätöön ei ole koskenut.
En pidä automaattia päällä ja lämpöpyynti koko ajan täysillä. Ei tunnu olevan vaikutusta vaikka oliskin automaatilla lämmitys tai ilmastointi päällä tai pois päältä.

Kenno ei oikeen voi olla tukossa kun sen uusin syksyllä ja se tiivistettiin hyvin koteloonsa. Jos se laskis kylmää ohitse, eihän se selittäis tuota että jonkin matkan jälkeen vasta pukkaa kuumaa...

Ilmaa ei ole systeemissä ja mitään ylimääräisiä paineita ei paisariin tule, auto pelaa hienosti.

Jumiiko joku läppä vai mikäs..?

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Hmmm,käsittääkseni nää sisälämpö anturit vaikuttaa jollain tavalla lämppäriin vaikka ei automatiikka ookkaan päällä,jos saat ne ohitettua ni sitten pitäs antaa täyvet,elikkä veikkaisin anturivikaa,kuormurista anturit saa ohitettua hanskalokeron takaa hyppylangalla yhistetään liittimestä kaks johtoo,persoonapirssi puolella varmaan ihan eri juttu,tässä vaan yks mahollisuus

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
joo mullakin ne haistelijat oli ihan täynnä kaikenmaailman shaibaa. varsinkin kun sen vastuksen puhdisti niin sen jälkeen on tuntunut että ilmastointi säätää paljon herkemmin puhallusnopeutta mikä on tietysti hyvä asia  8) tosin se kuskinpuoleinen propelli tykkää vaan jumia 2kk välein eli mu pitäis avata se uudestaan ja puhdistaa kunnolla  ::)

hevonen

  • Vieras
No mikä olis helpoin ja/-tai paras tapa putsata noi kauhukahvojen takana olevat haistelijat?
Imuri, auki ja ronkkimaan, puhallus... Eikös ne oo melko herkkiä kapistuksia. :o

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
No mikä olis helpoin ja/-tai paras tapa putsata noi kauhukahvojen takana olevat haistelijat?
Imuri, auki ja ronkkimaan, puhallus... Eikös ne oo melko herkkiä kapistuksia. :o
mä otin ne kokonaan sieltä irti ja puhdistin sitten. pitää irroittaa tietysti se haistelijan kaulus ja a-pilarin ja b-pilarin muovit sekä aurinkolippa ja kauhukahva. sitten vaan raottaa sitä kattoverhoilua siten että saa torx-avaimella ne haistelijan ruuvit auki ja ottaa sen liittimen irti ja haistelija onkin jo kädessä. itte puhaltelin sitä vastusta ja elektroniikkasprayllä ja hinkkarin varovasti pumpulipuikolla. sen propellin ja sen akselin taaseen puhalsin kunnolla paineilmassa kun siellä akselin ja moottorin muovien välissä on yleensä aika paljon kamaa... voitelin myös sen akselin kunnolla wd-40:llä tai siis ainakin toisen niistä ja kun toi kuskin haistelija tuppaa jumittamaan parin kuukauden välein eli pitää tehdä se uusiks  :D

niin ja herkin osa koko tuossa mööpelissä on se vastus siinä jousien varassa eli kunhan et heittele sitä seinään tai tunge meisseliä sinne vastusputkeen niin kyllä se kasassa pysyy  :2funny: oon mä kerran jo tuon rempan jälkeen puhaltanut sinne paineilmaa ja pyöräyttänyt sitä propellia pienellä elektroniikka meisselillä varoen sitä vastusta eikä se oo mittää sanonu  :D
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 20:41:57 kirjoittanut JoonasH »

hevonen

  • Vieras
Jep, kiitoksia kokemuksista, varsinkin JoonasH, myös muille kiitos. Alan noita rassaamaan kun ehdin, ei sinne nytkään jäädy... ;D
Ulkona -15 ja sisällä ehkä +30.
Vain tuo tosikuuman tulo myöhemmin tässä ahistaa köyhää...

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Jep, kiitoksia kokemuksista, varsinkin JoonasH, myös muille kiitos. Alan noita rassaamaan kun ehdin, ei sinne nytkään jäädy... ;D
Ulkona -15 ja sisällä ehkä +30.
Vain tuo tosikuuman tulo myöhemmin tässä ahistaa köyhää...
oleppa hyvä  :hello: mäkin taidan ottaa sen kuskin puoleisen haistelijan jo tänään irti niin ei tartte koko ajan millään vippaskonteilla pyöritellä sitä propellia :D kauhukahvakin on näköjään vähän löysällä eli kiire tais sillon olla kun botnialle oltiin seuraavana päivänä lähdössä  ;D

hevonen

  • Vieras
Tässä tuli nyt merkillinen korjaantuminen kun vaihtoi uuden jäähdyttimen... :P

Muuta selitystä en keksi kuin että syksyllä vaihtaessani lämppärinkennon, sinne on jäänyt joku ihme ilmatasku johonkin joka ei ole poistunut.
Nyt kun käytti auton kuumaksi niin että flekti lähti pyörimään, nestetaso putosi vähän. Kone seis ja vielä tänään käyntiin niin nestepinta humpsahti taas vähän alemmas ja nyt tulee heti pirun kuumaa... :pupu:

Onko nää oikeesti näin huonoja ilmaamaan itsensä?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo