Pakoputki otti ja katkes tuossa viime kuussa, ei viitsinyt koko kylää herättää ajeluilla joten auto oli hetken seisokissa. Nyt kun sadonkorjuu- ja muut syyskiireet hellittivät niin otin auton tutkinnan alle ja etupöntön etummainen saumahan oli ruostuneisuuttaan katkennut. Laitoin suosiolla uuden pöntön.
Katsastuksen takarajakin ehti seisokin aikana mennä ohi joten kävin saman tien leimalla. Toinen etujarruletku oli niin komiasti pullistunut että katsastussetä halusi nähdä auton uudestaan

Letkun ja putkien liitokset olivat siinä määrin poissa hyvästä että uusin samalla putket konehuoneen ja satulan välille. Satulan putki ja letku ovat samanlaiset kuin absittomassa mallissa, mutta konehuoneeseen lähtevät putket ovat erimittaiset. Tällaiset ABS-mallin putket ovat varaosana melko lailla kiven alla joten putki oli tehtävä itse. Jälkitarkastuksen jälkeen tärähti leima. Tehtävä vielä sama operaatio toiselle puolelle, sielläkin oli pientä murtuman alkua letkun pinnassa.

Pimeiden iltojen tullen tein itselleni uuden aluevaltauksen ja asensin lisäpitkät. Erikoistekniikalta tuli Luminalightsin 35W valot ja relejohtosarja deutsch-liittimillä. Valot asentuivat orggismallin kiinnikerautoihin. Rautojen etupäitä oli vähän taivutettava alaspäin, jotta sai valojen ja maskin väliin riittävän raon. Nyt maskin saa irrotettua ja asennettua ilman valojen irrotusta. Katkaisijaksi tuli tietysti alkuperäismallinen. Ihan hyvin valaisevat, tosin hajavaloa saisi olla vähemmän, nyt tien pintaan lähelle keulaa syntyy hieman liian kirkkaasti valaistu alue.
Huomatkaa ihana suolakuorrutus

Pestä pitäisi, tosin eipä tuo kauaa taida pysyä puhtaana näillä keleillä...


E: Pari pienempää päivitystä tuli tehdyksi samalla. Talvipyöriksi laitoin Coronat, niihin tuli ensimmäistä kertaa käyttöön isot keskikapselit. Pissapojan suuttimiksi asensin 960:n kaksireikäiset suuttimet.