Proturbo  Autodiagnoosi

940 mitsusta garrettiin

  • 2 Vastauksia
  • 2067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hulkko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
940 mitsusta garrettiin
« : 09.01.2013, 22:16:49 »
Moro ja anteeks, jos on toistoa, en ihan löytäny haulla tarpeeks. Kyseessä siis -93 940 turbo, josta pimeni ahdin. Löysin sitten jostain 700-sarjalaisesta puretun påakosarjan ja ahtimen, pakosarja toki halki. Irrottelin tuossa garretin ja huomasin, että siinähän on kiinnitys pakosarjaan aivan väärinpäin kun mitsun turbossa. Mitsussa kaikki liittimet banjomallisia, kun taas garretissa öljyt laipoilla. Bonuksena pakoputken kiinnitys on myös väärinpäin. Näinkö se nyt on normaalia?

Epäilen siis, että vanha ahdin on TD04, ja uusi siis T3. Mistä siis sopivat laippaletkut öljylle ja mitä tuon kiinnityksen pakosarjaan kanssa kannattaa tehdä. Siis jos nyt se siihen koneessa olevaan pakosarjaan edes istuu...
Meikä on vähän ehkä käsi, mut olisha se jo hyvä päästä tuotakin autoa ajelemaan. Olisko muuta vielä, mitä pitäis tajuta?

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 940 mitsusta garrettiin
« Vastaus #1 : 11.01.2013, 15:30:58 »
Muistaakseni t3 garretin ja mitsun td04 pakosarjan laipoissa on sama pulttijako MUTTA mitsubishin pakosarjassa on koneistettu huuli mihin tuo mitsu vain istuu eli jos tahtoo garretin kanssa tuota mitsun pakosarjaa käyttää täytyy työstää tuo huullos pois. Helpoiten nuo öljyputket löytäisi sieltä mistä tuon garretinki, tai sitten purkaamolta. Downpipen kiinnityksen ei pitäisi tuottaa ongelmia kun molemmissa on samanlainen kartio ja se osa putkesta mikä kiristetään ahtimen pinnapultteja vasten pääsee pyörimään putken ympärillä.
760 '90 b230ft+m46

Poissa Hulkko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 mitsusta garrettiin
« Vastaus #2 : 08.06.2013, 22:32:59 »
No nyt kun on taas jotain edennyt, niin onkin kysymyksiä lisää. Eli nappasin mitsun veks ja hitsasin garretin kanssa olevan pakosarjan kasaan. Öljytulo on siis banjopultilla filtterin takana ja tulee banjona turbolle. Mut garretissa on laippa ja mulla on laipallinen letku kyllä, mut eihän sitä saa tonne koneen kylkeen mitenkään kiinni. Eikä laippaan banjoa koneistamatta. Eli mitä tehdä nyt sitten taas tuon öljylinjan kanssa? Öljyn paluu ihan ok, laipallinen kun on. Ainoa on tämä ongelmalinja...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo