RallyBaron  Samppasport

S60 -02 rekisterikilven valot syttyy/sammuu konttia avatessa

• 6 Vastauksia
  • 2804 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voimarauta

• De Luxe
  • *
  • Recycle Racing
Mistähän pitäisi lähteä hakemaan vikaa (johtosarjassa?) kun S60 -02 rekisterikilven valot on pimeenä, mutta syttyvät kun konttia avaa n.25cm. Ja välillä tuntuu, että kontti olisi auennut itekseen kun näyttöön tulee ilmoitus että kansi on auki ja aukihan se oli vaikka kyllä se on suljettu aikaisemmin kunnolla.
Myös toinen oikean puolen takavaloista on pimeenä, mutta se ei varmaan tähän ongelmaan liity.

Edit:
Jäätä on välillä kertynyt aika paljon siihen takaluukun saranan alle mistä menee se johtonippukin ja saanut joskus vähän väkipakolla paukauttaa kontin kiinni, olisko siinä sitten hiertynyt johtoja poikki...?
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 19:45:50 kirjoittanut Voimarauta »
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Voimarauta

• De Luxe
  • *
  • Recycle Racing
Löyty vikakohta, johtosarjassa pari johtoa poikki siinä tiukimmassa mutkassa kun johtonippu tulee takakontin kannesta. Väliaikainen korjaus tuli tehtyä, mutta tuohon kohtaan tulee niin paljon taivutusta ja kiertoa luukkua avatessa, että pitää varmaan hakea siniseltä se koko johtosarjan pätkä.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Löyty vikakohta, johtosarjassa pari johtoa poikki siinä tiukimmassa mutkassa kun johtonippu tulee takakontin kannesta. Väliaikainen korjaus tuli tehtyä, mutta tuohon kohtaan tulee niin paljon taivutusta ja kiertoa luukkua avatessa, että pitää varmaan hakea siniseltä se koko johtosarjan pätkä.
Jos saat jotenkin itse jatkettua, niin tee se, on olemassa erittäin taipuisaa, ja monisäikeistä johtoa, jonka voi laittaa juurikin tuohon tiukkaan kurviin.
Vaatii tosin juottamista/suojaamista ym.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Voimarauta

• De Luxe
  • *
  • Recycle Racing
Siniseltä kysäisin, niin nettohinta uudelle johtosarjalle 85e. Vanhastakin saisi periaatteessa tehtyä, kun lyhentää mutkakohdalta vaikka 5cm ja vetää johdon kannessa toisesta välistä niin ylettää.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa pietari

• De Luxe
  • *
  • EI SE OLE POKA MIKHÄÄN!!!!
Moro.
Olen itse todennut, että näissä S-malleissa on aivan hanurista nuo takaluukut nimenomaan tuon lumi/jää-ongelman takia. Mulle sattui toissa talvena sellainen juttu, että olin paukauttamassa takaluukkua kiinni, niin just ennen h-hetkeä tipahti sellainen nyrkin kokoinen jääkalikka takalasista sinne saranan kohdalle. Aivot ei ehtineet mukaan ja kontti kiinni. Pelkääjän puolelta takakontissa oli sen jälkeen sentin rako. Kauhean kiroilun jälkeen ajoin auton lämpimään talliin ja ajattelin, että kunhan auto sulaa, niin alan sitä sitten korjailemaan. Ihme oli yön aikana tapahtunut: Luukku oli aamulla ennallaan. :o
Pirun tärkeä talvella pitää lumesta puhtaana tuo takaluukun ja takalasin välinen alue. :P
ex: 850 -93 2,4 10V, Amazon -66 B20
Nykyään:Volvo S60 -02 2,4 20V
              Volvo S80 -00 2,4 10V Business

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Moro.
Olen itse todennut, että näissä S-malleissa on aivan hanurista nuo takaluukut nimenomaan tuon lumi/jää-ongelman takia. Mulle sattui toissa talvena sellainen juttu, että olin paukauttamassa takaluukkua kiinni, niin just ennen h-hetkeä tipahti sellainen nyrkin kokoinen jääkalikka takalasista sinne saranan kohdalle. Aivot ei ehtineet mukaan ja kontti kiinni. Pelkääjän puolelta takakontissa oli sen jälkeen sentin rako. Kauhean kiroilun jälkeen ajoin auton lämpimään talliin ja ajattelin, että kunhan auto sulaa, niin alan sitä sitten korjailemaan. Ihme oli yön aikana tapahtunut: Luukku oli aamulla ennallaan. :o
Pirun tärkeä talvella pitää lumesta puhtaana tuo takaluukun ja takalasin välinen alue. :P
Todella on ihme tapahtunut  ;D jos luukku liikkuu sentin raolle, niin ei se yön aikana palaudu itsestään paikoilleen, se on varma.
Jos saranat on kunnolla kiinni, niin ei se liikkumaan pääse, ja sama koskee tuota palautumista, joten empäs nyt usko koko tarinaa, valitettavasti. 8)

No itellä ei ollut mitään ongelmaa koskaan S80 ja S60:n takaluukkujen kanssa.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa pietari

• De Luxe
  • *
  • EI SE OLE POKA MIKHÄÄN!!!!
Todella on ihme tapahtunut  ;D jos luukku liikkuu sentin raolle, niin ei se yön aikana palaudu itsestään paikoilleen, se on varma.
Jos saranat on kunnolla kiinni, niin ei se liikkumaan pääse, ja sama koskee tuota palautumista, joten empäs nyt usko koko tarinaa, valitettavasti. 8)

No itellä ei ollut mitään ongelmaa koskaan S80 ja S60:n takaluukkujen kanssa.
Sepä se, mutta se vaan palautu. Kyseessä S80. Ja tämä ei ole uskon asia ;)
En miekään täällä shaissea kirjoittele, tuota saranan kiinnitystä en ole kylläkään tarkistanut :pomo:
ex: 850 -93 2,4 10V, Amazon -66 B20
Nykyään:Volvo S60 -02 2,4 20V
              Volvo S80 -00 2,4 10V Business

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron