Autoracing  KL-varaosat

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 802 Vastauksia
  • 261685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #16 : 05.04.2011, 18:18:17 »
Mun käsityksen mukaan tuossa ahtimessa on t03 pakopuoli ja kompurapuoli taas on t04 eli pulttijaon puolesta tuo kyllä passaa mutta siihen en ota kantaa mahtuuko muuten kun hukkaportin kellokin osoittaa aika mielenkiintoiseen suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2011, 18:24:13 kirjoittanut Kulmamies »
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #17 : 05.04.2011, 20:21:23 »
itellä kehitteillä seuraava paketti
-531 kansi palotilat muokattu+laskettu ja kanavia siistitty
-vhreät bosch suuttimet+80mm imm
-lastu (bensa/sytkä)
-nokka v tai muokattu t, nostoa 11.1mm
-putkisto 3"
-iso kuuleri
-turbo garrett t3/4 tai vastaava.

mitä gurut luulee tuolla saavutettavan?
LH&ostrich

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #18 : 06.04.2011, 12:24:43 »
Vastaan, vaikka en guru olekaan. Itse penkitin lähes vastaavalla systeemillä megaruutalla 0,5 barilla 178hp / 305Nm kiinteällä sytkyennakolla.

Riippuu paljolti ahtopaineista, mutta luulisi, että 240-250 hevosvoimaa voisi olla ihan realistinen, sitten alkaa suuttimet loppumaan. Kyseessä ilmeisesti 337cc?

itellä kehitteillä seuraava paketti
-531 kansi palotilat muokattu+laskettu ja kanavia siistitty
-vhreät bosch suuttimet+80mm imm
-lastu (bensa/sytkä)
-nokka v tai muokattu t, nostoa 11.1mm
-putkisto 3"
-iso kuuleri
-turbo garrett t3/4 tai vastaava.

mitä gurut luulee tuolla saavutettavan?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #19 : 06.04.2011, 13:11:32 »
Kyseessä ilmeisesti 337cc?
Veikkaan IMM koosta, että vihreillä tarkoitetaan Boschin 456cc suuttimia aka S60R/ V70R/ viimesimmät V70 T5 koneet suuttimia.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #20 : 06.04.2011, 16:57:47 »
juu unohtu, vihreät ärrän suuttimet.
LH&ostrich

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #21 : 10.04.2011, 20:47:34 »
Riittääkö 390cc suuttimet 250 hp?

AW71-laatikko luistaa tuonne 120 km/h (mittarinopeutta) vauhtiin asti, jossa se vasta lukittuu suuremmalla välityksellä. Onko tiedossa mitään viritystä jolla lukitusta alennettua tuonne satasen paikkeille?
« Viimeksi muokattu: 10.04.2011, 20:50:15 kirjoittanut Sharedoc »
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #22 : 10.04.2011, 20:55:32 »
Riittääkö 390cc suuttimet 250 hp?

Riittää.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #23 : 01.06.2011, 23:15:39 »
Vastaan, vaikka en guru olekaan. Itse penkitin lähes vastaavalla systeemillä megaruutalla 0,5 barilla 178hp / 305Nm kiinteällä sytkyennakolla.

Riippuu paljolti ahtopaineista, mutta luulisi, että 240-250 hevosvoimaa voisi olla ihan realistinen, sitten alkaa suuttimet loppumaan. Kyseessä ilmeisesti 337cc?

tuo morjenzin moottori on tuttu kaasariversiona, sillon tosin oli prokkolan penkissä 260hv samalla kokoonpanolla, painetta 1.2-1.4 jos en väärin muista.
LH&ostrich

Poissa Hegeh

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1872
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #24 : 06.06.2011, 22:29:41 »
Noissa mun kommenteissa ei ainakaan sanota missään, että 18T/19T piisaa varmasti 320 hv vinokoneessa.
täällä yks 18t käytössä 8v motissa ja takarenkailta 286hv eli koneteho yli kolmensadan. Tosin on ongelmia pakopaineiden/lämpöjen kanssa. Esim. hukkiksen läpän niitti suli kertaalleen yms. Eli isompi ahdin järkevämpi miettiessä noita tehoja  :(
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #25 : 06.06.2011, 22:37:28 »
tuo morjenzin moottori on tuttu kaasariversiona, sillon tosin oli prokkolan penkissä 260hv samalla kokoonpanolla, painetta 1.2-1.4 jos en väärin muista.

Hmm. Pistäppä privaan vaikkapa lisätietoa tuosta mun vanhasta räjähtäneestä alakerrasta?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Jaakko

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #26 : 25.07.2011, 10:31:18 »
B19ET 250tkm ajettu avaamaton vakiomoottori 160-pikkukannella.
- Megasquirt
- Innovate laajakaistalambda
- Edis4 suorasytytys
- 840cc suuttimet
- K-nokka
- LH-jet imusarja
- Omavalmistepakosarja
- Holset HX40 Super #14 pakopesällä
- 3" JT putkisto 2 äänenvaimentimella
- Iso kiinacooleri 60mm ahtoputket
- Ahdot 1.5bar

342hp / 6075 rpm   
431.3 Nm / 4819 rpm
Moottoritehoa.

Ei sudi 200sarjalainen vielä näillä tehoilla.

Sneppaamalla saa perän irti.

Alusta / voimansiirto
- M90
- Teräsvauhtipyörä ~6kg
- SRE -698 e36 bmw M3 240mm asetelma ja 940 turbon 240mm massalevy
- SPAX säädettävät iskarit
- polyuretaanipuslat "kaikkialla"
- uudet vahvistetut tukivarret edessä ja takana.
- Edessä kynäjouset
- Takana katkaistut kuormajouset
- Vakaajat 23 / 25
- Eiker E1 17"/7.5" ja nokian hakka Z 225/45/17
- Dana kitkalukko uusilla levyillä ja karpiolan tapeilla
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 22:37:50 kirjoittanut Jaakko »
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #27 : 25.07.2011, 10:45:51 »
B19ET 250tkm ajettu avaamaton vakiomoottori 160-pikkukannella.
- Megasquirt
- Edis4 suorasytytys
- 840cc suuttimet
- K-nokka
- LH-jet imusarja
- Omavalmistepakosarja
- Holset HX40 Super #14 pakopesällä
- Iso kiinacooleri 60mm ahtoputket
- Ahdot 1.5bar

342hp / 6075 rpm   
431.3 Nm / 4819 rpm
Moottoritehoa.

Ei sudi 200sarjalainen vielä näillä tehoilla.

Sneppaamalla saa perän irti. (uudet 225/45/17 nokian hakka z)

Ihan kohtalaiset lukemat. Ilo alkaa tolla ahtimella sieltä 1,7bar nurkilta ja loppuu sinne 2,2bar kulmille. Eikun painetta lisää, niin kyllä se 400hp ylittyy... Paljonko sulla läppä auki täyskaasu AFR? Mitkä sytkyennakot?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Jaakko

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #28 : 25.07.2011, 19:38:56 »
Ihan kohtalaiset lukemat. Ilo alkaa tolla ahtimella sieltä 1,7bar nurkilta ja loppuu sinne 2,2bar kulmille. Eikun painetta lisää, niin kyllä se 400hp ylittyy... Paljonko sulla läppä auki täyskaasu AFR? Mitkä sytkyennakot?

Joo painetta tällähetkellä ~1.9bar. Tuntus menevän vähän paremmin.

Ennakkoa 1.5bar -> 16 astetta ja AFR pyörii siinä ~10-11 kun laskee kaasupohjassa isoilla vaihteilla.

Ennakkokartta heittää muistaakseni muutamalla asteella jompaankumpaansuuntaan en muista kumpaan. Läppäri ollut autossa kiinni viimeksi toukokuussa kun kävin penkissä.

Mappi mulla loppuu siihen 1.5bar jonkajälkeen mega jatkaa sillä mihin jäätiin ja hyvin tuntus toimivan.
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #29 : 26.07.2011, 07:21:00 »
Tämä Jaakon volvo kuulostaa tekstien perusteella todella hyvältä kokoonpanolta ja parista kuvasta on asiallisen näköinenkin! =] Onkos tästä laitoksesta jotain videon pätkää kun tuota tehoakin tuntuu olevan?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Carcom Oy  Ateho