KL-varaosat  Carwist

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 802 Vastauksia
  • 261748 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #780 : 02.04.2019, 01:26:58 »
Niinpä. Edelleenkin ihmettelen miten kukaan täällä foorumilla ei ole tehnyt bolt on aftermarket ecua 2/9 sarjoihin.
Sen mitä muita foorumeita joutunut katsomaan, niin vähän joka koneeseen saa speeduino pohjaisen kympeillä.  :o

Onhan noita "plug 'n' play" projekteja ainakin yksi täällä foorumilla, nimittäin nimimerkiltä Wolfsten.

Itselläkin tommonen samantyylinen speeduino rojekti kesken, tarkoitus on tehdä semmonen, että voi tökätä anturit paikalleen ja orkkisliittimiin vaan kiinni, ainakin sen verran toimii, että olen saanut Volvon sillä käymään  :D
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Keme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Function over form
    • Google
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #781 : 02.04.2019, 15:08:40 »
Niinpä. Edelleenkin ihmettelen miten kukaan täällä foorumilla ei ole tehnyt bolt on aftermarket ecua 2/9 sarjoihin.
Sen mitä muita foorumeita joutunut katsomaan, niin vähän joka koneeseen saa speeduino pohjaisen kympeillä.  :o
Miltä foorumilta ja mihin koneeseen saa valmiin bolt-on aftermarket moottorinohjauspurkin kympeillä?
Jeee!

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2300
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #782 : 03.04.2019, 17:41:20 »
Miltä foorumilta ja mihin koneeseen saa valmiin bolt-on aftermarket moottorinohjauspurkin kympeillä?

Jotain piirilevyjä bolt on bmw orkkis ecuihin oli n.20€. Tuskin ne komponentit ihan järjettömästi hintaa nostaa, jos en ole aivan hakoteillä (eikös ne speeduinot oo muutenkin huntin päälle?)?
Tosin tarve aika vähän varmaan, vakio bmw siemensiä pystyy ohjelmoimaan miten päin vain...
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #783 : 18.05.2019, 08:08:59 »
Torstaina olin penkis ja huonoin tuloksin 300HP / 370nm 1.5bar koneelta.

B230
H-profil
531 46&38 ventiileillä
H nokka
Kl racing plenum
870 sumut 98e
Pulssisarja
Hx35 12"
Hybergate 45 hukkis
Iso alukuuleri
Ms2v3

Omasta ja äiteen mielestä puuttuu 100hp : ::)
Oiskohan nokan ajotukses jotain erikoosta ku ahdin ei herää ja käyrä on kuin vaparis. Nokka on vakio nokkapyörällä. Kaippa toi H-keppi pitäs olla ihan toimiva nenä tommoseen kokoonpanoon.
Ja muuten jos ois jako hampaan sivus, niin tuliskohan tommosia lukuja.
Tyhjäkäynti vähä humppaa, mutta veto on puhdas ja tehoton.eikä pätki missäää alueella
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #784 : 18.05.2019, 08:56:26 »
Torstaina olin penkis ja huonoin tuloksin 300HP / 370nm 1.5bar koneelta.

B230
H-profil
531 46&38 ventiileillä
H nokka
Kl racing plenum
870 sumut 98e
Pulssisarja
Hx35 12"
Hybergate 45 hukkis
Iso alukuuleri
Ms2v3

Omasta ja äiteen mielestä puuttuu 100hp : ::)
Oiskohan nokan ajotukses jotain erikoosta ku ahdin ei herää ja käyrä on kuin vaparis. Nokka on vakio nokkapyörällä. Kaippa toi H-keppi pitäs olla ihan toimiva nenä tommoseen kokoonpanoon.
Ja muuten jos ois jako hampaan sivus, niin tuliskohan tommosia lukuja.
Tyhjäkäynti vähä humppaa, mutta veto on puhdas ja tehoton.eikä pätki missäää alueella

Oisko vika hukkaportissa tai portin ohjauksessa? Nokka pitäs kyllä pelata vakioajoituksella ja tuollasella pesällä hx35 kyllä syttyy hyvin.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #785 : 18.05.2019, 09:19:04 »
Ohjaus on sähkösesti megan kautta ja portis on0,7 jousi. Ensi ku ruvettiin pyörittää rullilla niin ajettiin pelkällä jousella ja heräämisessä ei vaikutusta. Unohdin mai ita että lohko ja kansi plaanattu, että saatiin varmasti pinnat suoriksi. Voisko toi vaikuttaa ajoitukseen niin paljo ja jos jako ois hampaan sivus, niin se ei varmaan toimisi edes tollai.. meinasin et ku ens kerralla meen, niin laitan porttiin 1,5bar jouset ja koitetaan ensiksi sillai ja jos toimii niin sen jälkee kikkaillaan sähkö ohjauksella.. logista kateltiiin ja ohjaus toimi niinku piti ja kyllä sen kuuliki ku toi sorsapilli tulee konepellistä läpi. Jotain rupes tapahtuu vasta 4000rpm jälkee..  vähä ku pulssi puuttuis tai on hengetön.
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #786 : 18.05.2019, 09:47:14 »
Ei muutu plaanauksella nokan ajotus juurikaan. Merkeissä jos on, niin pitäs toimia. Eihän kampiakselin hihnapyörä oo kääntynyt vulkanoinnista, eli pyörän merkki on pielessä? Itse oon sitä mieltä, että tuo sähkönen ahtopaineen ohjaus on turha ja vikaherkkä, jos ei tarvi esim. eri vaihteille eri ahtopainetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #787 : 18.05.2019, 10:30:06 »
Täytyy ottaa jakopää auki alkuviikosta ja vaihtaa samalla säädettävä pyörä jos sillä sais kutkuteltua vähä lisää. Vääntöäki on vaan niin vähä että ei ymmärrä. Kyllä mun mielestä tolla kokoonpanolla pitäs 400 mennä rikki edes 1.8bar ahdoilla. Ahdin herää varmaan samas kohtaa ku sen sun 50 holsetti, mutta ei tuu mitää holsettimaista piikkiä. Laitan lapun näkyviin kuhan saan siitä kuvan
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 381
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #788 : 18.05.2019, 10:44:37 »
Täytyy ottaa jakopää auki alkuviikosta ja vaihtaa samalla säädettävä pyörä jos sillä sais kutkuteltua vähä lisää. Vääntöäki on vaan niin vähä että ei ymmärrä. Kyllä mun mielestä tolla kokoonpanolla pitäs 400 mennä rikki edes 1.8bar ahdoilla. Ahdin herää varmaan samas kohtaa ku sen sun 50 holsetti, mutta ei tuu mitää holsettimaista piikkiä. Laitan lapun näkyviin kuhan saan siitä kuvan

En usko että paranee tuolla nokkapyörällä. Jossain on vikaa. Millanen pakosarja? Pesä voi olla tukossa 400hv paikkeilla, mutta kyllä sen ainaki herätä pitäs. Laita lappu näkyville, kun ehdit. Hx40 #18 toimii ainakin hienosti vx3 nokan kanssa vakioajoituksella.

Mulla on nykyään HX55  :)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #789 : 19.05.2019, 19:55:38 »
Pulssi sarja jaetulla laipalla.


Siinä ois käyrä. Toivottavasti näkyy
« Viimeksi muokattu: 20.05.2019, 17:50:12 kirjoittanut volgaman »
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa VolvoMees25

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #790 : 18.07.2019, 16:06:55 »
Pääseekö tälläisellä kokoonpanolla millaisiin lukemiin?

-b230ft
-h-profiilit
-530 kansi, kanavat siistitty ja pakovenat isommat
-originaali imusarja ja suutinkisko
-bosch 500cc @3bar suuttimet
-eteen ylös pakosarja
-ahdin ebay t3t4 ulkosella portilla
-3” downpipe
-2,5” putki yhellä virtaavalla pöntöllä ja tyhjällä katilla
-coolerina kl racing, onko tuo kl racingin cooleri talvella käytössä toimiva?
- lh2.4, sytkä ja bensalastu
- bensapumppu ostoslistalla kuitenkin, sama vaihtaa 044 pumppu?
- nokka, mikä kannattasi laittaa?
- 3" immu

98 laitetaan tankkiin kun talvella ajellaan myös..
Ehdotuksia otetaan vastaan :)
« Viimeksi muokattu: 01.09.2019, 22:01:53 kirjoittanut VolvoMees25 »

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 322
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #791 : 23.09.2019, 12:39:26 »
Torstaina olin penkis ja huonoin tuloksin 300HP / 370nm 1.5bar koneelta.

B230
H-profil
531 46&38 ventiileillä
H nokka
Kl racing plenum
870 sumut 98e
Pulssisarja
Hx35 12"
Hybergate 45 hukkis
Iso alukuuleri
Ms2v3

Omasta ja äiteen mielestä puuttuu 100hp : ::)
Oiskohan nokan ajotukses jotain erikoosta ku ahdin ei herää ja käyrä on kuin vaparis. Nokka on vakio nokkapyörällä. Kaippa toi H-keppi pitäs olla ihan toimiva nenä tommoseen kokoonpanoon.
Ja muuten jos ois jako hampaan sivus, niin tuliskohan tommosia lukuja.
Tyhjäkäynti vähä humppaa, mutta veto on puhdas ja tehoton.eikä pätki missäää alueella


jotain on pielessä mulla tuli 1.5bar paineella 530 kannella vx3 nenällä 560cc suuttimilla 98bensalla 350hp/481nm...pakosarjaki on mallia kamala vesijohtokäyristä ,eli paljon huonommat palikat. käyrät löytyy sieltä dynolappu osiosta.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2019, 12:42:19 kirjoittanut sp69 »
volvo amazon -69 230t
volvo v70 -99 2.4 20v
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compcact b230et 398.5hp/510nm

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2300
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #792 : 24.09.2019, 16:22:33 »

jotain on pielessä mulla tuli 1.5bar paineella 530 kannella vx3 nenällä 560cc suuttimilla 98bensalla 350hp/481nm...pakosarjaki on mallia kamala vesijohtokäyristä ,eli paljon huonommat palikat. käyrät löytyy sieltä dynolappu osiosta.

No on juu jotain, mulla oli perus t-nokka, td05-16g, välijäähdytin, pakoputkisto vähän alle 300hp ja 500nm. Olikohan 1.4bar...
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa EMN

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #793 : 27.09.2019, 20:21:07 »
Osattaisko täällä kertoa vaihtoehtoja mikä volvossa on.. elikkäs 940 230ft
Tekniikkana
t3/t4 ahdin
550cc suuttimet
016 immu
kiinancooleri
viking special 3 lastu
kylmänä toimii erittäin huonosti ja lämmetessä rupeaa toimimaan vapaalla polkiessa mutta vaihde päällä vedättäessä noin 3000rpm ja 0.5bar kohdilla rupeaa paukkumaan, pätkimään ja nykimään järkyttävästi...
välillä saattaa saada kierrokset vedossa nousemaan. arveluita mistä voisi johtua ja miten 1998 vuotiseen pääsee tuolla obd sisälle?
sitten aiheessa sen verran että mihin asti nuilla osilla pääsee? semmonen 300hv ois alkuun tavoitteena

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1538
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #794 : 27.09.2019, 20:27:17 »
Osattaisko täällä kertoa vaihtoehtoja mikä volvossa on.. elikkäs 940 230ft
Tekniikkana
t3/t4 ahdin
550cc suuttimet
016 immu
kiinancooleri
viking special 3 lastu
kylmänä toimii erittäin huonosti ja lämmetessä rupeaa toimimaan vapaalla polkiessa mutta vaihde päällä vedättäessä noin 3000rpm ja 0.5bar kohdilla rupeaa paukkumaan, pätkimään ja nykimään järkyttävästi...
välillä saattaa saada kierrokset vedossa nousemaan. arveluita mistä voisi johtua ja miten 1998 vuotiseen pääsee tuolla obd sisälle?
sitten aiheessa sen verran että mihin asti nuilla osilla pääsee? semmonen 300hv ois alkuun tavoitteena

Onko kyseinen auto toiminut ollenkaan moisella kokoonpanolla? Jos ei niin vaihtamaan vakio-osia (suuttimet ja lastu) tilalle ja kokeilemaan sitten. Äkkiseltään vois tulla mieleen että tuo "lastu" ei sovi noiden suuttimien/kokoonpanon kanssa yhteen. Onko laajakaistaa josta sais vähän seoksista käryä?

Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

 

Carcom Oy  Ateho