Tuossa omassa V70R -98:ssa jäätyminen kiusaa tuon tuostakin. Vesireikä jäätyy umpeen...reikä toistaiseksi suurentamatta, mutta se saattaisi auttaa. En tiedä mitä kokoa muilla on, tuossa max. 1mm.
Vettä ei tarvitse paljon, yksi pisara riittää tukkimaan sen reiän.
Coolerin alamuoviin tein reiän josta sitä vesireikää pääsee sorkkimaan ja vesikin pääsee tippumaan paremmin ulos...se alla ollut muovikotelo oli siitä reiän kohdalta ihan jäässä.
Se on tullut huomattua että
jos pitää lohkolämppäriä päällä pitkään (duunissa 10 - 12h),
niin cooleri on takuulla jäässä...ei selvästikään tykkää siitä.
Viimeyönä 10 - 13 C pakkasta ja jäätyi kun oli yön yli piuhassa duunin pihassa, mutta niinä öinä kun ei ole ollut piuhassa, niin ei myöskään ole ollut ongelmaa ainakaan toistaiseksi...
Ongelma tulikin esiin vasta kun rupesin käyttämään lohkoa...jokin yhteys noilla asioilla tuntuu olevan.
Työmatka on n. 36km sivu ja moottoritie ajoa 80% siitä, loppu Kehä I tai III teitä 15% Helsingissä ja muutama kilometri molemmissa päissä kaupunki/taajama ajoa. Nurkka-ajossa ongelmaa ei ole ilmennyt toistaiseksi, mutta en myöskään käytä lohkoa silloin , koska lähdöt tapahtuvat silloin ex-tempore tyyliin...
Ajotapoja on kokeiltu muuttaa, hidasta ajoa, nopeaa ajoa, toistuva revittelyä, on välillä vältetty moottoritietä ja muita isoja teitä , välillä vältelty hitaita reittejä, välillä käytetty autoa pitempään ennen sammutusta, toisinaan sammutettu niin nopeasti kun turbon kannalta uskaltaa...ei tunnu vaikuttavan merkittävästi asiaan...eniten vaikuttaa tuo sähköpiuhassa pitäminen, en vaan oikein tajua miksi

Hikoaako moottorin yli kulkeva ahtoputki tai jokin muu osa ja valuttaako se vedet kennoon jossa se jäätyy kun alla on lämmin moottori ja putkessa kylmää ilmaa kun moottori ei käy ?
Kuinka päin cooleri virtaa teillä ? Päältä sisään ja pohjasta ulos vai onko noita toisinkin päin virtaavia...jotenkin tuntuu että jos tuon virtauksen kääntäisi toisin päin niin olisi parempi...