Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 glt lastu

• 67 Vastauksia
  • 21723 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kasipätkä92

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 glt lastu
« Vastaus #45 : 23.06.2013, 15:35:05 »
tota pelkkää lastua oon miettinyt käydä paikan päällä laitattaa vaik itekkin vois, mut jos samaan hintaa tulee ajot/ kunnon ohjelmointi nii parempi, ja tehot lukemat tarkasti et ei mee menis sit " no täs on 275hp ja 400nm" vaan voi sanoo suoraa et vaan 250hp asti sai siitä lastusta,

juu tiedän, en jaksanut muokkaa tuli helpommaks kirjottaa uus,
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #46 : 14.07.2013, 21:46:38 »
kertokaas tyhmemmälle  ::)  .. ett onko mulla jokin lastu vai mikä mun volvossa. kun ei ottanu rajotin ollenkaa  ;D .. otti mittariin reipas 7tonnia.. eli onko rajotin ohitettu jollakin lastulla ? :idiot2: ... ja missä lastu sieaitsee ylinpäätään jos sellanen on ??

hevonen

• Vieras
« Vastaus #47 : 14.07.2013, 22:44:23 »
kertokaas tyhmemmälle  ::)  .. ett onko mulla jokin lastu vai mikä mun volvossa. kun ei ottanu rajotin ollenkaa  ;D .. otti mittariin reipas 7tonnia.. eli onko rajotin ohitettu jollakin lastulla ? :idiot2: ... ja missä lastu sieaitsee ylinpäätään jos sellanen on ??
Mistähän automallista nyt puhut? Tässä kun on kyselty vaikka mistä vaikkakin otsikko on 850 glt.
Juu, se gl t ei tarkoita turboa... Se on gand luxe touring.
Kyllä se vapareissa joskus nyppää yli 7 tonnia vaikka rajoitin pitäis tulla hitaassa kiihdytyksessä 6.5 tonnin jälkeen.

Lastuhan on ohjainboksissa, konehuoneessa hanttarinpuolen musta muovilaatikko, ilmaputki flektikoteloon.

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #48 : 15.07.2013, 02:17:23 »
juu siis puhun 850GLT... ja tiedän kyllä mitä GLT tarkoittaa... ja paikkallaan kokeilin jenkaa vähän antaa kun autoa laittelen ja vähän vikaa on.. nii päätinpä vähän polkasta... nii mittari heilahti hyvin joutusaan sinne 7 tonniin..   juu ja tuleeko se lastu vaan sinne boksin sisään missä on sellasia piirilevyjä.. tai sellasia kromisia ihme levyjä.. niitä oli kaks kappaletta siellä kotelossa.. mitähän ne mahtaa olevan. ohjaavat tietty jtn ? :idiot2: .. mitä molemmat tarkallee siis tekee.. vai onko toinen se lastu.. mihin se lastu sinne tökätää oikein. kun ei siellä paikkoja ollu ku ne kaks.

Poissa kasipätkä92

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #49 : 16.07.2013, 09:23:04 »
tota, onko automaatti auto vai manuaali,, kun avaat ohjausbox kannen ja olet auton kyljessä katot niitä ensimmäinen on laatikolle, toinen on ruisku syöttö box, ja 3 mikä on tyhjä ei tuu yhtikäs mitään, ainakaan mulla ei oo mitään siinä, jollain saattaa olla jos on laatikko vaihettu autosta erikseen, esim tomaatti = manuaaliseksi, nii sinne jää se 3 ylimääränen,

ja sit erikseen lastu boxsiin, se on se keskimmäinen eli toinen bok se on siel sisällä kun avaat sen bok, kuvat mul ois mistä näkisit hyvin, mut hävitin muistikortin, yritän löytää ja laittaa kuvat sulle. ja laskun kyllä huomaa jos se on vaihettu sinne.

mut mun mielestä lastu ei poista rajotinta et siihen on tehny muuta sillon,, kun laskun kaa rajotin ois hyvä olla.. kysy lisää jos on jotain, tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. jos puhutaan volvosta. :)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa heikinheimo

• Grand Luxe
  • **
  • "anna vähän leipää"
« Vastaus #50 : 16.07.2013, 10:59:48 »
Ainakin oma GLT kiersi aina sen 7k/rpm, ja ainoa viri jolla oli jotain merkitystä oli kaasuläpän rajoitin levynpoisto.

Budjetti ratkasu tohon T5 ois OBX kokoputkisto jenkkilästä+Typhoonin tcv/ipd`n tcv ja lastulle. Sitten voi parannella jokanurkasta miten itse haluaa mutta varmaan aika nyrkillä naamaan tyylinen ratkasu olisi.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #51 : 22.07.2013, 01:12:22 »
no siis.. se oikeenpuolen laatikko mihin menee tuuletus putkia.. sen sisääs oli 2kpl kromisia sellasia levyjä just.. mutta muistelisin että oli vain 2 paikkaakin ettei ollut tyhjiä... manuaali on  auto.. kuvat oisivat hyviä kyllä :) ..

jaa- kun juttua oon jotai kuullu että lastu saattaa ohittaa rajottimen kokonaan tai vähän.. pitäisi perehtyä tuohon hommeliin että mitä siihen on laitettu että se noin paljon kiertää.. mutta  tuo minu volvo lähti paljon pirteemmin kuin kaverin samanlainen samallakoneella oleva.. eli on sitä jotain ruuvattu varmaa ? :idiot2:

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #52 : 23.07.2013, 15:26:56 »
no siis.. se oikeenpuolen laatikko mihin menee tuuletus putkia.. sen sisääs oli 2kpl kromisia sellasia levyjä just.. mutta muistelisin että oli vain 2 paikkaakin ettei ollut tyhjiä... manuaali on  auto.. kuvat oisivat hyviä kyllä :) ..

jaa- kun juttua oon jotai kuullu että lastu saattaa ohittaa rajottimen kokonaan tai vähän.. pitäisi perehtyä tuohon hommeliin että mitä siihen on laitettu että se noin paljon kiertää.. mutta  tuo minu volvo lähti paljon pirteemmin kuin kaverin samanlainen samallakoneella oleva.. eli on sitä jotain ruuvattu varmaa ? :idiot2:
No paina paikoillaan kaasu pohjaan ja kyttää mittarista paljon kiertää, ei sen vaikeempaa..
Se että joku ois tuommosen lastuttanut on aika pieni todennäköisyys, mutta ei silti mahdottomuus ja ei niitä tehoja paljoa viilata lisää kuitenkaan. Pääseehän sillä leveilemään kavereille ja nettiauton ilmoituksessa jos on  :2funny:

Se että autos kulkee paremmin kuin toisen samanlainen voi näissä puolmiljoonaa ajetuissa ruoskissa johtua monestakin asiasta esim. vaikka sytytysosien kunnosta jolle tuo kone on suht nirso kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #53 : 24.07.2013, 21:41:38 »
selväselvä.... en minä lastua ole laittamassa.. ois vaa kiva tietää mitä tuoho joku o räpeltäny joskus... ja kyllä kierrätin sitä mutta ei pokka kestäny enää.. kiekkamittari ei riittäny ku otti jenkaa ja tunut vaa että ois ottanu lisää... ja tuo minun on 280tkm ajettu ja kaverin vähä alle 370tkm.. mutta täytyy ruveta taas rassaamaa ja ihmettelemään kun aikaa sais vaa...

JA tuota mite helvetissä  vikakoodijen nollaus onnistuu ?  ei tää kuulu nyt tänne mutta laitan kun en jaksa ehtii omaa paikkaa.. diagnoosi laatikot on pellin alla... tiedetää. jne... palaa airbagi valo.. miten sen saa nollattua ja kokeiltuu jne.. 7 napaan yhistin jne ja painoin ja ledi vilkku jokusen verra jne.. ja pitäs tulla 1-1-1?? sit ei oo vikakoodeja ? pitää perehtyä asiaan paremmin. ???

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #54 : 25.07.2013, 07:44:36 »
Vika pitää korjata että valon saa kuitattua pois.

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #55 : 28.07.2013, 11:59:39 »
juu niin...  SRS valo palaa.. mistä vikaa lähteä etsimään?.. ratin taakse vaihoin sen pyöreän kehä jutun.. missä päin törmäystunnistimet on? jos on saanu osumaa liikaa? että pitäs uusia tai jtn?

hevonen

• Vieras
« Vastaus #56 : 28.07.2013, 13:22:36 »
Anteeks nyt kun taas puutun tähän mutta et ole kertonut autosi vuosimallia.
Olet vaihtanut sen srs kehän, ethän sekoittanut uudempaa ja vanhempaa keskenään, ei toimi.
-93 alle oli induktiokäämi ja -94 eteenpäin konkka.

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #57 : 28.07.2013, 17:13:48 »
ööö.. -92 tais olla? ja hyvä ku puutuit.

Poissa ipijee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #58 : 28.07.2013, 18:00:27 »
Ja oiskohan ihan ensimmäisenä nyt järkevintä sijoittaa muutama kymppi vikakoodien lukuun ammattilaisen toimesta? Selviäis tuo vika varmasti helpoiten ja mitä todennäköistä:  edullisimminkin..

Poissa seease

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #59 : 29.07.2013, 14:39:55 »
olen saanu jo 3 vikaa pois.. vielä on  yks vikakoodi.. ja volvo kirja on mulla mistä näkee mikä vika on mikä aina jne.. ja ilmamäärämittari on rikki ja lambda puhistettava. jos sit sais sammutettua sen yhen valon taulusta vielä.. ilmamäärämittari ainaki o rikki ja ei varmaa toimi koska yks sellanen keppi on poikki sieltä sisästä.. täytyy vain harjotella ja perehtyä.

RallyBaron  Samppasport