Kiitos neuvoista kaikille.
Täytyy alkaa mittailemaan yleismittarilla. Ehkä se alkaa siitä selviämään. 
Mietiskelin tossa viime vuoden katsastusta eikä ABS valo kyllä silloinkaan palanut missään vaiheessa ja leima tuli.
Toivottavasti tänäkin vuonna menis läpi et pääsis töissäkin käymään samalla ku tätä ongelmaa ratkoo. 
Tästä sivusta
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=41538 oli minulle itselleni ainakin apua hommassa. Keskustelussa joku norjalainen on nimimerkillä 'volvobaggen' tehnyt piirustuksen ABS-yksikköön tulevasta liittimestä ja sen pinnijärjestyksistä. Sitä käytin lunttilappuna. Keskusyksikön liittimestä käsin on kaikki ABS-sensorit mitattavissa helpoimmin. Ne myös
pitää mitata aluksi sieltä, koska onhan johtoyhteyden oltava kunnossa aina pyöräsensoriin asti! Vinkki: Varaa paperiliittimiä taskuusi pari. Ainakin omassa yleismittarissani ns. koestuskärki oli aivan liian paksu mahtuakseen sisään tuon liittimen hienoihin taskuihin. Ratkaisin ongelman työntämällä pienikokoisen avatun paperiliittimen kärjen sisään pistokkeeseen ja mittasin sitten yleismittarilla koskemalla kuparisia paperiliittimiä. Ole huolellinen tuon pinnijärjestyksen kanssa. Siinä äkkiä menee sekaisin ja mittaa väärien pinniparien välillä mukamas jotain (ja saa tietysti vääriä tuloksia, joilla ei ole mitään merkitystä).
Kun omissa mittauksissani olin varmistanut, että kyseessä oli tosiaan taaimmainen pyöräanturi, siirryin mittamaan taakse. Kaivon esiin antureiden liitoskohdan tavaratilassa ja mittasin uudestaan. Sama lopputulos. Tämä kertoi, että vika on tosiaankin jossain kohtaa anturia tai sen johtoa eikä katkos esim. rakenteissa menevässä kaapelissa kohti keskusyksikköä. Lopuksi katkaisin pihdeillä johdon läheltä takapyörän anturia ja mittasin vielä. Jälleen sama tulos, mikä varmisti vian olevan anturin ohuen ohuessa käämilangassa eikä yhdysjohdossa (yhdysjohtovian voisi halvalla korjatakki itse, käämilankavirityksiä en ole nähnyt muuta kuin ryssien korjaavan Youtubessa).
Katsastushan päästää läpi, jos ABS-valo ei pala. Ei ne paljon muusta taida välittää. OBD-todistushan voi olla pajalta, niin ei ne silloin katso vikakoodejakaan. Meillä päästi kyllä läpi vaikka ABS-valo paloikin. Taisi olla Suomen kiltein katsastusmies? Emäntä tosin oli käyttämässä, olisiko naisellisella viehätysvoimalla ollut osuutensa?
Edit. Luin hieman huolimattomasti. ABS-valo ei siis pala koskaan. Varmaan polttimot poistettu, kuten joku jo arvelikin. No, oikein tarkka katsastusmies kyllä tuon huomaa, ettei ABS-valo syty koskaan. Tosin eivät aina sammuta autoa ja tsekkaa valoja. Jos vikakoodit tsekkaavat, niin viimeistään siellä tuo takertuu?