Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 d5 käynnistysongelmia.

  • 30 Vastauksia
  • 18424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
V70 d5 käynnistysongelmia.
« : 24.01.2013, 09:50:29 »
Auton (V70, d5, 2005, D5244 T) starttimoottori ilmeisesti alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ??  Startti tuntuu pyörivän hyvin laiskasti (on pyörittänyt hitaasti jo noin 3 vuotta). Joskus (ehkä kerran viikossa)  ei lähde ensimmäisellä noin 5sek startilla  käyntiin, mutta toisella  lähtee kyllä. Vuosihuollon yhteydessä mainitsivat, että startti olisi hyvä vaihtaa, kun vielä lähtee käyntiin... Akun uusin viime talvena, joten se on kunnossa. Autolla on ajettu 260tkm.

Autooni näyttää olevan tarjolla kahden mallista starttia.. 2.0 kw ja 2.2 kw mallia. Mistää tietää kumpi on sopiva ? Vai käykö kumpi vaan ?

http://www.mister-auto.fi/fi/kaynnistinmoottori/volvo-v70-ii-stw-p80-2-4-d5-120kw_v16082_g2.html

Tuolla olisi neljä vaihtoehtoa, mikä noista on sopiva ??



EDIT...

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Volvo_V70_2.4_2005/p/car-parts/car-electrics-and-car-lighting/electrical/starter-motor/?402660240&1&fec59e1770afed2d189e0b369bd6d997d274ce11&000308

Mahtaako tuo käydä myös ?

Tuolla linkissä puhutaan VIN from ja VIN to. Eikai VIN koodi tuollainen ole ??? siinähän on kirjaimia jne...?



« Viimeksi muokattu: 24.01.2013, 11:38:47 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #1 : 24.01.2013, 11:56:57 »
D5:seen tulee 2,2kw startti. Pienempi on siihen 2,4D:hen.

Suosittelen hakemaan varaosaliikkeestä startin, saat varmuudella oikean. Omaani ostin pari vuotta sitten ja makso muistaakseni 220€ ja ne ei ole mitään kunnostettuja vaan uusia Boschin startteja.

Myös suuttimien ja hehkujen kunto kannattee tarkastaa.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #2 : 24.01.2013, 15:24:30 »
Kiitoksia vastauksesta.

220€ ei ole kyllä paha hinta uudesta.. Mitä minä olen kyselly niin korjaamosta riippuen myyvät kunnostettuja Boschin startteja hintaan 300 -370€ ja kuulemaan nuo ei sisällä panttia. Eli välirahaksi jää tuo.

Hehkut on OK. Suuttimista en tiedä, meinasivat huollossa, että niistä pitäisi tulla vikailmoitus.

Ehkä 1 starttaus 20:stä on tuommoinen ongelmallinen. Kerran startin jälkeen kuului myös "kirskahdus". Aina se kuitenkin on pyörittänyt hitaasti. Eikö suutinvika pitäisi ilmetä jatkuvasti ???

« Viimeksi muokattu: 24.01.2013, 15:32:24 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #3 : 24.01.2013, 17:08:30 »
No kunnostettuihin on laskettu osien hinta ja työ lisäksi.

No eipä niistä vikailmotuksia tule. Niissä on sitä ongelmaa että jumivat ja jäävät auki. Ja joo, suutin ongelmat kyllä on pysyviä ennen korjausta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #4 : 24.01.2013, 17:37:31 »
Ei kyllä pitäisi olla eroa D5 ja 2.4D starteilla.
Startin koko määräytyy alustanumeron mukaan, eli VIN:n kuusi viimeistä numeroa + huomioiden vielä se takaapäin laskettuna seitsemäs merkki, eli tehdasnumero 1 tai 2

2kW startti, mikäli alustanumero on sama tai pienempi, kuin 126989  (tehtaalla 1)   tai sama tai pienempi kuin 116322 (tehtaalla 2)

Noista ylöspäin sitten tuo 2,2kW
vm. 2005 auton alustanumero pyörinee jossain 450000-550000, eli sen perusteella sielä on 2.2kW startti.


bosch:n nettisivun mukaan tuon startti olisi numerolla 0 001 109 252   ja tuon hinta pyörii siellä 230€ tuntumassa, eli ei kyllä kannata alkaa ulkomailta tilaamaan, kun panttikin vielä lisätään..

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #5 : 24.01.2013, 17:42:07 »
Ei kyllä pitäisi olla eroa D5 ja 2.4D starteilla.
Startin koko määräytyy alustanumeron mukaan, eli VIN:n kuusi viimeistä numeroa + huomioiden vielä se takaapäin laskettuna seitsemäs merkki, eli tehdasnumero 1 tai 2

2kW startti, mikäli alustanumero on sama tai pienempi, kuin 126989  (tehtaalla 1)   tai sama tai pienempi kuin 116322 (tehtaalla 2)

Noista ylöspäin sitten tuo 2,2kW
vm. 2005 auton alustanumero pyörinee jossain 450000-550000, eli sen perusteella sielä on 2.2kW startti.


bosch:n nettisivun mukaan tuon startti olisi numerolla 0 001 109 252   ja tuon hinta pyörii siellä 230€ tuntumassa, eli ei kyllä kannata alkaa ulkomailta tilaamaan, kun panttikin vielä lisätään..

Wetterillä sanottiin näin että D5:seen on 2,2kw startti.

Ja onhan siellä startin hampaissa eroa, joku kappale määrä siinä oli. Tuossa 2kw startissa oli muistaakseni pari hammasta pienempi..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #6 : 24.01.2013, 17:47:38 »
Wetterillä sanottiin näin että D5:seen on 2,2kw startti.

Ja onhan siellä startin hampaissa eroa, joku kappale määrä siinä oli. Tuossa 2kw startissa oli muistaakseni pari hammasta pienempi..

Pitäähän tuo paikkaansa toki, että on 2.2kW startti, paitsi tuota alustanumero rajaa vanhemmassa D5:ssa.
Mutta niin on myös 2.4D:ssä 2.2kW startti ja samassa alustanumero rajassa se vaihtuu.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #7 : 24.01.2013, 21:10:43 »
Bosch:n nettisivulta näkee hyvin noita bosch:n osia, mitä autossa on

http://www.bosch-automotive-catalog.com

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #8 : 24.01.2013, 22:34:56 »
Kiitoksia kaikille vastauksista. Eipä tuolla hintaerolla kannata starttia tilata ulkomailta.

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #9 : 28.03.2014, 07:59:20 »
Tähän topicciin näyttää kerääntyneen starttien hintoja. Sallittakoon tilanteen päivitys.

Otsikon mukainen auto kyseessä ja edullisimman Bosch-käynnistimen löysin tuolta. Toimitus kesti hieman alle viikon (UPS:n kautta).

Hinta 167 € ja siihen 124€ panttia. Toimituskulut taisi olla 10€ paikkeilla.
Kyseinen osa on tehty vanhaan starttirunkoon.
BOSCH - Viite: 0 986 018 910
Mister-auto

Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #10 : 27.09.2015, 18:29:24 »
Tämä ongelma on edelleen toisinaan läsnä. Huollossa ovat sitä mieltä, että ei kannata tehdä mitään kun lähtee kuitenkin käyntiin  :idiot2:

Tämä on kyllä mystinen vika. Yleensä auto siis lähtee käyntiin lyhyellä 1-2 sek startilla. Toisinaan ei lähde ekalla käyntiin, mutta startatessa pitempään noin 4-5 sekuntia starttaus loppuu (hyytyy kokonaan) ? Tämän jälkeen yleensä lähtee toisella startilla normaalisti käyntiin.
Olen tästä vuosihuollossa aina sanonut, mutta siellä toteavat vaan, että lähteehän tuo käyntiin (tosin laiskasti).

Yleensä auto lähtee parhaiten käyntiin aamuisin täysin kylmällä koneella.. (noin +10 asteen lämpötialla)
Sopivasti lämpimänä ja täysin epäsäännöllisesti sitten nikottelee....
Kovilla pakkasilla en ole edes yrittänyt käyntiin kylmänä. (käytän ardiccia talvella)

Akku on 3 vuotta vanha, mutta akun vaihdon jälkeen (3 vuotta sitten) starttas kyllä yhtä laiskasti mielestäni.

Kysymys....

Tietääkö joku onko V70 d5 (2005) jokin automatiikka joka lopettaa starttauksen jos auto ei lähde käyntiin tietyn ajan sisällä  ?
Koska auto ei starttaa kovin pitkään jos ei lähde käyntiin... voisiko viitata akkuun tai startiin tämä. ?



Taidan kohta vaihtaa startin tai olisiko jotain muuta ideaa  :(


« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 18:47:46 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #11 : 29.09.2015, 16:00:04 »
Onko tämä auto missäpäin suomen maata? Täältä löytyy 1 ylimääräinen startti, voi kokeilla mitä sanoo. Kotoisin Volvo S60 D5.


Vielä tarkentava kysymys: Pyörittääkö startti konetta kunnolla, vai tuntuuko starttaaminen vaikealta/nihkeältä/laiskalta?

Jos starttaaminen on nihkeää, kone pyörii hitaammin käynnistyksessä, eikö? -> polttoaineen korkeapainepumppu nostaa paineen hitaammin -> Jos joku suutin( 1 tai useampi) falskaa ohi paine nousee vielä huonommin -> käynnistyminen vaikeutuu. Eli käynnistys ongelmat voi olla vai startista kiinni.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 16:07:48 kirjoittanut Apupoika »
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa PS-V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #12 : 29.09.2015, 21:58:39 »
Kiitos vastauksesta.

Ei se startti pyöritä kyllä koskaan virkeästi. Varsin laiskasti starttaa. Minulla on tuo auto ollut nyt 5 vuotta ja aina tässä on ollut sama "ominaisuus". Uuden akun jälkeenkin oli yhtä laiska.

Yleensä auto siis lähtee ekalla käyntiin. Minusta nämä startti ongelmat tulee enemmänkin lämpimällä koneella, jolloin starttausaika on yleensä hieman pidempi ja kun startti-aika venyy niin pyörii vielä hitaammin..... Tosiaan noin 5 sek startin jälkeen startti ei enään pyöri ollenkaan.

Sehän tässä hauskinta on, että kun olen tästä maininnut huollossa, niin silloin se tietenkin lähtee ekalla käyntiin  :-[

Niin tietääkö joku sanoa, että voiko tuolla autolla startata vaikka 30 sekuntia, jos akussa riittää virtaa ja auto ei lähtisi käyntiin ?
« Viimeksi muokattu: 29.09.2015, 22:00:13 kirjoittanut PS-V70 »

Poissa Apupoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • Sillälailla
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #13 : 30.09.2015, 00:46:47 »
Lainaus
Niin tietääkö joku sanoa, että voiko tuolla autolla startata vaikka 30 sekuntia, jos akussa riittää virtaa ja auto ei lähtisi käyntiin ?
Ainahan sitä voi startata, mutta varo ettei pala startti. Lämpeää muuten aikas mukavasti ;).

Lisäystä: Ettei olisi legendaarinen maadoitusongelma? Syynääppä kaapelit läpi, ettei hapettumaa ole.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2015, 00:49:10 kirjoittanut Apupoika »
Nykyinen: S60 D5, -02 Tomaatti
Entiset: Volvo S40, -00 ja -96
Miksi voimalaitoksissa käytetään Diesel-moottoreita? -Muutenhan ne olisi pelkkiä laitoksia.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 d5 käynnistysongelmia.
« Vastaus #14 : 30.09.2015, 08:07:55 »
jos on rungon ja koneen välinen maapiuha paska niin ei starttaa mutta valot syttyy mittaristoon.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

 

Autoracing  KL-varaosat