Minulla ollut aivan vastaavaa starttausongelmaa kun kone on lämmin. Autoni 2007 D5 AWD ja olen jo vaihtanut startin (Motonetistä 13-2806) ja olen vaihtanut toisen akunkin, joka tosin ei ole täysin uusi.
Startti oli väsynyt nyt uudella startilla pyöritys selkeästi rivakampaa, mutta startin vaihdosta huolimatta sama ongelma jäi eli starttaa ”rykien/yskien” ja ei aina käynnisty lämpimänä ensimmäisellä yrityksellä. Starttaus keskeytyy muutaman sekunnin kuluttua kokonaan vaikka avain on starttiasennossa. Siis ei tapahdu mitään eli startti menee täysin hiljaiseksi. Sitten jos vääntää virrat pois ja starttaa uudelleen, niin lähtee käyntiin. Jatkaa myös starttausta ja lähtee käyntiin jos vain pitää koko ajan avainta starttausasennossa. Siis vaikka starttaus pysähtyy, niin pitää sitkeästi avainta starttiasennossa ja hetken päästä jatkaa starttausta.
Epäilin että voiko vika olla starttireleessä? Viimeisimpänä kokeena tein kahden konehuoneessa olevan releen vaihdon keskenään, kts. oheinen kuva. Siis vaihdoin releet MA1 ja MA3 keskenään (molemmissa täysin samat merkinnät, tyyppi 9441158 ) ja nyt ainakin muutaman päivän ajan on lähtenyt aina ensimmäisellä starttausyrityksellä käyntiin.