Carwist  Race.fi

V40 laihdutus.

  • 28 Vastauksia
  • 5270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #15 : 15.02.2013, 13:45:23 »
Ja miten meikäläinen ei ole yhtään yllättyny. Kyllä Suomi on Suomi.
Kriteereinä kun olivat:
-Pitää kilvissä siirtymistä radalle silmälläpitäen
-Etuvetoisuus
-Keveys
-Helppo tehonlisäys mahdollisuus

Pitää kai sitten ostaa vaan joku siisti civikki.

En väitä, että tuo koskisi juuri sinun autoasi, mutta kysy konttorilta varmuuden vuoksi.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #16 : 15.02.2013, 19:40:00 »
En väitä, että tuo koskisi juuri sinun autoasi, mutta kysy konttorilta varmuuden vuoksi.

1/1996 alkaen on tämä E-tyyppi härdelli ja S/V40 eiteltiin juuri 1996.
Ei mulla V40 volvoa ole, mutta olin aikeissa ostaa.
citikka

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10005
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #17 : 15.02.2013, 19:44:53 »
Jos autoa ei ole tarkoitus kuin radalla ajaa ja matkat sinne niin suorittaa siirtymät tarrakilvillä? Kyllähän noista uusista autoista on ralliautojakin tehty ja niillä ajetaan yleisillä teillä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #18 : 19.02.2013, 19:48:52 »
Miksi ei voi vain tehdä niin, että katsastuksen jälkeen tarpeeton talliin ja takaisin seuraavaan katsastukseen kiinni?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #19 : 04.03.2013, 16:31:53 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Tuossa luesekelin, että BTCC 850 farkku painoi alta ~980kg. Onke se kori uitettu jossain hapossa vai miten siitä on saatu niin köykänen?
citikka

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #20 : 04.03.2013, 18:16:17 »
Tuossa luesekelin, että BTCC 850 farkku painoi alta ~980kg. Onke se kori uitettu jossain hapossa vai miten siitä on saatu niin köykänen?
Hylsy+luukuista ja lokasuojista pintapellit peltiosia.
Ikkunat polya kaikki muu tarpeellinen hiilikuitua, myös kaaret muistaakseni, ainakin s40btccssä hiilikuitukaaret, niin siitä tulee aika köykänen  :P

Kevväämmällä päästään ESa 850farkulla puntarille. Oma hattuvakio tarjoilee painoksi about 1200kg, mikä olis 150kg ylipainonen vrt. minimipaino, mutta kassellaa mitä vaaka näyttää.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10005
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #21 : 04.03.2013, 20:10:13 »
Hylsy+luukuista ja lokasuojista pintapellit peltiosia.
Ikkunat polya kaikki muu tarpeellinen hiilikuitua, myös kaaret muistaakseni, ainakin s40btccssä hiilikuitukaaret, niin siitä tulee aika köykänen  :P
Ei kai missään kilpa-autossa ole hiilikuitua kaaret? ??? Ne on jäykät, mutta tietyn pisteen jälkeen ne menisi poikki.  :o

ainakin 850 sedanissa ne oli ihan terästä:
Lainaus
Four door shell reinforced TWR
additional tubular steel roll cage.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2013, 20:13:24 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #22 : 04.03.2013, 20:42:59 »
Ei kai missään kilpa-autossa ole hiilikuitua kaaret? ??? Ne on jäykät, mutta tietyn pisteen jälkeen ne menisi poikki.  :o

ainakin 850 sedanissa ne oli ihan terästä:
No niin menee rautaputkikin. Mutta ainakin siinä yhessä S40kopassa mitä joku kauppas oli myyjän sanojen mukaan hiilikuitukaaret, tähän perustin tuon tiedon.

No kettu, sehän on hyvä, teoriassa helpompi päästä lähemmäs btcc painoihin jos idolissakin rautakaaret.  :pomo:
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #23 : 07.03.2013, 11:54:03 »
Vaatii kyllä jämäkän alustan radalle ja toki toi D2 onkin kuhan valkkaa pykälää jäykemmät jouset. Omassa on KWn säädettävä ja se ainakin on ihan liian löysä radalle mitä joskus 230hv tehoilla tuli Kemoraa kierrettyä. Lukko pitäs olla kaikissa etuvetosissa vakiona niin rata ja katukamppeissa, sillä nimittäin muuttuu ajettavuus 100x paremmaksi. Pitäsköhän sitä käydä ens kesänä muutama kierros kiertämässä omallaki vaikka mutkaan ei taivu ja suoralla ei oo pitoja.  ;D

Toi BTCC S40 on kyllä niin makea kampe!  8)

Tollaset alle ja jousijäykkyyksi valittis 9kg eteen ja taakse
http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=2431_2437&products_id=21056
citikka

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #24 : 07.03.2013, 14:39:21 »
Tollaset alle ja jousijäykkyyksi valittis 9kg eteen ja taakse
http://www.ksportfinland.com/product_info.php?cPath=2431_2437&products_id=21056
Mulla on V40T4sessa BCracingin alusta ja 10kg jokanurkassa, mitä oon tossa päästelly mutkapätkää menemään ratailua odotellessa, niin voisin sanoa että eteen löysempää ja taakse jäykempää. ::)

PS. 855seen tulee 8eteen ja 16taakse.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #25 : 07.03.2013, 15:36:58 »
Mulla on V40T4sessa BCracingin alusta ja 10kg jokanurkassa.

Kuinka hyvä on ajaa normaali liikenteessä?
Onko sulla BC V1 vai BC BR?
Onko se niin, että x40 ja 850 8kg etujouset on nappi valinta rata-ajoa silmällä pitäen?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2013, 16:08:32 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #26 : 07.03.2013, 17:18:16 »
Kuinka hyvä on ajaa normaali liikenteessä?
Onko sulla BC V1 vai BC BR?
Onko se niin, että x40 ja 850 8kg etujouset on nappi valinta rata-ajoa silmällä pitäen?
No kyllä tolla on hyvä päästellä menemään.
Muistaakseni BR.
Siitä on hyvä lähteä ainakin, riippuu aina vähän kokoonpanosta, renkaista yms, mut tosta on hyvä lähteä ettimään parasta.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #27 : 07.03.2013, 18:41:52 »
No kyllä tolla on hyvä päästellä menemään.
Muistaakseni BR.
Siitä on hyvä lähteä ainakin, riippuu aina vähän kokoonpanosta, renkaista yms, mut tosta on hyvä lähteä ettimään parasta.

Ja on hyvä ajella kadullakin, ettei ole mahoton kivireki?
D2 tarjoo jousijäykkyydeksi 850 volvoon eteen 90kg ja 60kg taakse.
Aika "löysä" perä verrattuna sun tulevaan 160kg.
citikka

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #28 : 07.03.2013, 22:12:59 »
No niin menee rautaputkikin.
Rauta putki ei mene poikki, vaan se vääntyy.

 

Futurez  Proturbo