Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B20 moottorin puristuspaineet.

  • 74 Vastauksia
  • 33223 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #45 : 03.05.2013, 14:58:47 »
Joku toinenki meinaa rääkätä HS6:sia jossain järjettömässä setupissa kaasuttimiin nähden  ;D
Onko ihan vakio-kuntoset kaasuttimet?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #46 : 03.05.2013, 23:45:44 »
Kyllä  ;) kaasareista imetään viimeisetkin tehot irti. On vakiokuntoiset, kun en osaa niitä mitenkään viritellä, paitsi ne tulevat neulat (jos tuo nyt mikään viritys on).

Kyllähän jossain sanottiin että hs6:t puhaltaisi maksimit ~170hp jollon loppuu kapasiteetti. Sinne nurkille varmaan mennäänkin jos saa muun koneen hyvin rokkaamaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #47 : 09.05.2013, 22:53:57 »
Joko kansi on käynyt painekokeessa koneistamolla. Siellä sitten voivat tutkia kuinka paha vaurio on. On saattanut joskus olla jopa turbokäytössä ja ehkä keittänyt pahemmin. Oletko tarkistanut onko se suora ja mitannut paksuuden että onko sitä mahdollisesti kuinka paljon koneistettu jo aiemmin?

Kyllä tuollainen Su riittää sinne 170 tienoille ja on ihan hyvä ratkaisu kun ovat kunnossa. 45DCOE on sitten seuraava askel. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #48 : 10.05.2013, 11:08:27 »
Ei ole vielä tapahtunut kannelle mitään. Pitää ottaa se mukaan autoon ja käydä eri koneistamoilla utelemassa vähän. Kattoo sitten mitä tekee sen kanssa, budjetti ei ole kovin suuri tällä hetkellä autoremontteihin. Eipä tuosta ainakaan paljoa tosiaan ole madallettu. Joku päivä tässä menen taas autojuttujen pariin niin sitten mittailen korkeuden ja tilavuuden.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #49 : 29.06.2013, 22:50:11 »
Kirjataanpas tännekin jos ketään kiinnostaa :) Kansi on ollut nyt kovassa käsittelyssä, kanavat on vieläkin hiottu pikkasen lisää, itse kansi on maalattu. Kannen korkeus on 84mm, eli on sitä jonkun verran tiputettu. Hioin venttiileitä tahnalla (saikin hinkata ihan kunnolla) niin 2 pyttyä pitää löpön ihan vaan venttiilien omalla painolla, kaikki pitää löpön kun laittaa jouset kiinni. Myös tuo haljennut. Siitä tuli aika hyvä kun hioi, ei se halkeama taida kauhean syvä olla. Tosin ei varmaan ole kauhean viisasta sitä nyt laittaa kiinni. Mutta onneksi en olekkaan viisas :buck2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #50 : 29.06.2013, 22:57:36 »
Meille ainakin opetettiin aikoinaan koulussa että seetit on hyvät vasta kun
venttiili omalla painollaan tiivistää sen bensalta
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #51 : 29.06.2013, 23:19:26 »
niinhän se taitaa olla, pitihän ne silleen erikseen kaikki muistaakseni (paitsi se haljennut pakopuolella), testasin monta kertaa. Kertaakaan vaan en saanut niitä kaikkia pitämään kerralla, muuta kun nuo 2 pyttyä. Kyllä saa nyt välttää, testiksi ainakin nyt että toimiiko, ja miten hyvin, kun tollanen nyt kerta on saatu hommattua.

Tarkennan vielä että näytti tiiviys olevan aika paljon kiinni siitä mihin asentoon venttiili sattui jäämään, niitä kun pyöritti samalla niin heti tuli läpi. Tietyissä kohdissa kyllä kaikki piti. Viittaako tuo sitten johonkin että venat on kierot tai ohjurit on kierot tms ???
« Viimeksi muokattu: 29.06.2013, 23:23:16 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1142
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #52 : 29.06.2013, 23:30:48 »

Tarkennan vielä että näytti tiiviys olevan aika paljon kiinni siitä mihin asentoon venttiili sattui jäämään, niitä kun pyöritti samalla niin heti tuli läpi. Tietyissä kohdissa kyllä kaikki piti. Viittaako tuo sitten johonkin että venat on kierot tai ohjurit on kierot tms ???

Vois venat olla hiukan vääriä , miltä vaikuttaa se tiivistyvä pinta venttiilissä , onko ympäri venaa samanlevyinen ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #53 : 29.06.2013, 23:56:09 »
En ajatellut yhtään kattoo tarkemmin. Mutta kun niitä hioin niin oisin kyllä kiinnittänyt huomiota jos olisi se kosketuspinta leveys vaihdellut kovin paljon. Ihan tasaisesti ne mielestäni otti. Tuli kirkkaat seetit ja venttiilit, tosin joissakin seeteissä oli kyllä ihme mustia länttejä/hapettumia paljon, kaikkia en saanut pois, mutta en kyllä huomannut että ne olisi montullakaan yhtään, voihan se olla että olisi pitänyt hioa vieläkin enemmin vaan.. laiska..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #54 : 30.06.2013, 08:52:51 »
Kyllä tuollaiset yleensä kannattaa käyttää Miralla läpi niin tulee kaikki kerralla kuntoon ja siinä sitten näkee kaikkien kunnon eli ohjurit venttiilit ja seetit, eli juurikin istukat.;)

Kun itselle tekee, niin sitten saa juuri mitä tulee ja vieraille on tietysti pakko tehdä paremmin kuin tehdas. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #55 : 19.07.2013, 23:41:05 »
Kirjataanpas nyt ongelmaa tänne julki, jos joku osaisi auttaa. Eli nyt on uutta kone pakettia testailtu ja ajeltu jo hyvän matkaa, kyllähän tuo eteenpäin vie. Kone ollut nyt käytössä 2.5vk. Sitten itse kysymyksiä.

Tosiaan kun kasasin koneen, ja sain sen jonkunlaiseen ajosäätöön, oli pikkukierroksilla ongelmia, mutta kun sain koneen hereille (2-3000rpm) niin sillon lähettiin ja lujaa, ja oli TODELLA kierrosherkkä. Sitten menin ropeltamaan kaasareita kun testasin toista vivustoa niihin, jota en saanut toimimaan, kasasin entiselleen, ja koeajolla veto oli hävinnyt. Tasaisen laiskasti se kiihtyi, ei lähelleekkään sitä mitä aiemmin oli. Ja kierrostenkin nousu (paikallaan kaasuttaessa) hidastui ainakin puolella ?
Huomio tässä välissä että ajoin viikon ajan ilman ilmanputsareita, koska ei ollut mitään laittaa, tilauksessa oli kyllä, enkä ajanut kertaakaan hiekkatietä, asvaltitkin oli normaalipuhtaita. Tuo vivustokokeilusäätö oli sen viikon puolessavälissä.

Sitten putsarit tuli ja heti kiinni. Mielestäni ei vaikuttanut mihinkään käynnissä eli hyvin virtaa. Pari päivää sitten otin kaasarit auki kun auto kävi röpöttämään pahasti eikä enää jaksanu käydä. Oli toisesta irronnut se ohjuri joka estää alipainemännän pyörimisen. Kyllä oli sydän kurkussa hetken, ennenkun tajusin että se ei voi päästä moottoriin, ja löytyikin tippuneena vivuston päälle kun avasin kaasarin. Niin nyt säädin ohjeen mukaan kaasaritviimeisen päälle tarkasti, silleen että niitä testinipukoita nostamalla käynti ei paljon heilahtanut. Ne on nyt hyväntuntuiset, auto puksuttaa pienellä kierroksella ykköselläkin tosi tasaisesti, ja vääntöä tuli ihan alapäähän tosi mukavasti, takakumi inisee melkein normilähdössä.

Mutta, edelleen on tuo ongelma että kiihtyvyysveto on ihan olemattoman laiskaa, ja paikallaan kaasuttaessa laiskasti ottaa kierrokset, kyllä se korkealle ne nostaa toki nytkin, mutta reippaasti hitaammin kun sillon alussa. Ja tosiaan mihinkään muualle en koskenut kun kaasareihin sillon.

Mietin tuota kuumeisesti että raiskasinko moottorin ajamalla ilman ilmanputsareita sillä, mutta se teho hävisi laakista kun olin roplannut kaasareita, eli en usko että kone kulunut pilalle. Koneeseen ilmestynyt myös outo säksätysääni, kierrosteen mukaan kuuluva sellanen suhahteleva ääni, alussa sitä ei ollut. Bensankulutus on mielestäni kasvanut kokoajan (ajotapa samanlainen kokoajan). Missä vika  ???

Kone siis b20 030", alakerta on kovasti kevennetty, tasapainotettu, kantena KG:n steg 5/6 kansi, 46/40, 84mm, Isot kanavat, tuplajouset, R nokka, peltisarja, 2" putki, Tupla SU hs6. (Jos tiedolla merkitystä).
« Viimeksi muokattu: 19.07.2013, 23:50:24 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #56 : 20.07.2013, 00:01:47 »
Aukeeko läppä kokonaan auki polkimesta? Älä kokeile kädellä suoraan kaasarista vaan pyydä jotakuta painamaan kaasua ja katso itse. Nosta mäntä ylös. Sitten että onko imuvuotoja? Kaasarin kiinnitys ei vuoda, läppäakselit, alipaineletkut? Oletko kokeillut uudelleen ilman suodattimia?
940 classic

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #57 : 20.07.2013, 00:32:01 »
En oo muuten kattonut aukeeko läpät kokonaan polkimesta. Kaasarit on holkitettu eli läppäakselit pitäisi olla kunnossa. Alipaineletkulle ei ole ollenkaan paikkaa (vaikuttaako se mitenkään ? en muuten ole tulpannut v.jakajasta sitä letkureikää, voiko se seilata itsekseen?) En ole kokeillut ilman suodattimia, mutta tosiaan niitä ei ollut sillon vielä sen säätöjupakan jälkeenkään pariin päivään.

Tuo imuvuoto voisi olla mahdollinen, näissä yhtälöissä. Ja tuo läppien aukeaminen. Menenkin tarkistamaan seuraavaksi nuo.

Sellanen vielä että onko vaikutusta että alunperin laamasin öljyllä molempien alipainemäntien kurkkuun menevät pinnat, ja ne kuppia vasten tiivistävät pinnat. Jos se teki paremman alipaineen sinne kuppiin. Koska pyyhin öljyt pois sillon niistä kun niitä vivustoja kokeilin, niin jos ne ei nouse yhtä tehokkaasti nyt  ??? Kokeilen tuonkin vielä.

(Asiaan liittymätöntä sinällään, mutta millaisia sytytystulppia kannattaisi kokeilla tuollaiselle koneelle ? olisi uusinnan tarpeessa nuokin.)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2458
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #58 : 22.07.2013, 19:39:57 »
Aukeeko läppä kokonaan auki polkimesta?

Joo läpät ei auennut tarpeeksi, ennen ei koskaan ole ollut ongelmaa, mennyt kai tuurilla aina kohdalleen, niin ei tullut mieleenkään tuollaista huomioida. Kone parantui jonkunverran, mutta vieläkin se kovin veto uupuu. Taisi siellä taaempi kaasarin tiiviste vuotaa, kun oli ainakin märkä ulkopuolelta. Avasin kiinnityksen ja laitoin uudestaan kiinni vaan. Pitää vaihtaa uudet tiivisteet kokonaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 711
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 moottorin puristuspaineet.
« Vastaus #59 : 22.07.2013, 19:47:50 »
Kokeile uudestaan ilman putsareita.
144-70

 

Samppasport  Futurez