En nyt ymmärrä kun vielä oli tinakeskustelun välissä mutua mite tämmöinen nappistydeemi pitää tehä, tapojahan on yhtämonta kuin tekijöitäkin, itsellä näin:
1. ovi auki -> sulakekotelon kansi pois
2. abs sulake pois (vm. 1995 960
taisi olla ylin vasemmasta kulmasta)
3. Vakiosulakepaikan toisesta "navasta" - johto - katkaisija - johto - irtosulakepesä - johto vakiosulakepaikan toiseen "napaan"
Tässä vaiheessa saa yllättää itsensä laittaako abikot vai tinaa vai molemmat vai tökkääkö karvat vaikka suoraan vakiosulake paikkaan. Tästä löytyykin mukavasti inffoa kuinka liitokset tehdään.

Lisäksi asentaa katkaisijan johonki mukavaan paikkaan ja laittaa huomion vaimolle,lapsille,naapurille,kavereille ja katsastajalle ettei nappiin ole koskeminen, tätä en itse tehnyt koska autolla ei aja kukaan muu. Leimalle vaan nappi pois käytöstä.
4. sulakekotelon kansi kiinni.
5. sulje ovi.
6. Aja vastuullisesti abs kytkettynä
suljetulle alueelle omalla vastuulla missä voit hallituissa oloissa sopivissa turvavarusteissa pelastajien, todistajien ja kavereiden läsnäollessa kokeilla kuinka renkaat lukkiutuvat napin asentoa muutettaessa.

Jos nyt jonakin päivänä näkee abs ohitusnapin tarpeettomaksi, voi katkaisijan temmata johtoineen mukaansa aivan kuten passatisti mobilin öljypöntön halpahallin hyllystä ja pistää taas pelkän sulakkeen takaisin alkuperäiselle paikalleen jolloin ollaan lähtöruudussa.
Niin ja kokemuksia kysyttiin miksi näin, jarrutusmatka perstuntumalta puoliintuu tai ainakin neljäsosa lähtee pois huonoissa olosuhteissa, johtunee siitä että nämä 90 luvun abs viritykset ei ole ihan tätä päivää.
On toiminut mukavasti vaan innolla odotan millon järjestelmä sekoaa tuosta napin painelusta.

Edit: kirjoitusvirheitä korjattu