KKD Motorsport  Samppasport

340 ''ulisee'' kaasua painaessa

  • 10 Vastauksia
  • 6675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JBerry

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« : 23.02.2011, 19:38:09 »
Auto on 340 -88vm ja kone b14. Kiihdyttäessä alkaa ulisemaan/vinkumaan ja ulina lakkaa kun nostan jalan polkimelta. Auton toimintaan ääni ei vaikuta mitenkään, mutta tosi häiritsevä tuo ääni on. Ääni tulee jostain koneen alueelta. Osaako joku tietäväisempi kertoa mistä voisi johtua?

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4546
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #1 : 23.02.2011, 19:54:00 »
Vesipumppu tai laturi vetelee viimeisiään on minun veikkaus.
Edit: niin tai no, kiihdytettäessä ulisee. Voimansiirtoon liittynee, painelaakeri?
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 19:57:30 kirjoittanut Huikkoster »
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 991
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #2 : 26.02.2011, 16:29:11 »
Ettei olis vaan laturin/vesipumpun hihna löysällä?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5390
  • 1%
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #3 : 26.02.2011, 16:54:56 »
Vesipumppu tai laturi vetelee viimeisiään on minun veikkaus.
Edit: niin tai no, kiihdytettäessä ulisee. Voimansiirtoon liittynee, painelaakeri?

Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3255
  • Boxy, but good
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #4 : 26.02.2011, 17:26:20 »
Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään  ;)
Sanottiinko jossain olevan automaatti  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5390
  • 1%
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #5 : 26.02.2011, 17:39:33 »
Mulla on käsitys, jotta 1,4 koneiset on aina variaattorilla vetäviä.

Kappas, olin väärässä
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011, 17:41:40 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa JBerry

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #6 : 27.02.2011, 23:43:59 »
Mulla on käsitys, jotta 1,4 koneiset on aina variaattorilla vetäviä.

Kappas, olin väärässä

Auto on vuosimallia -88 ja 4-vaihteisella manuaalivaihteistolla :)
Kiitos neuvoista! Täytyy avata konepelti ja alkaa tarkastelemaan noita!

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1344
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #7 : 28.02.2011, 10:47:54 »
Ei taida remmi-johanissa olla painelaakeria, kun ei ole kytkinlevyäkään  ;)
Viisastellaan tähän että kyllä sieltä löytyy ihan kytkinlevy mutta kytkinasetelma on keskipakoispainojen voimalla toimiva+alipaine ohjattu(kierroksia päälle 1300-1500rpm niin se ottaa "kiinni").  ;)
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1364
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #8 : 28.02.2011, 10:56:29 »
Viisastellaan tähän että kyllä sieltä löytyy ihan kytkinlevy mutta kytkinasetelma on keskipakoispainojen voimalla toimiva+alipaine ohjattu(kierroksia päälle 1300-1500rpm niin se ottaa "kiinni").  ;)

Ja tästä edelleen kehittäen vois saada manuaalivaihteiseen kivan kehitelmän tehtyä, "puoliautomaatin".

Ottaisi hurinavaattorista alipaineservon kytkintä käyttämään ja upottaisi servoa käyttävän  mikrokytkimen manuaalin vaihdekeppiin.

 :)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1458
    • That´s me!
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #9 : 28.02.2011, 11:25:35 »
Auto on 340 -88vm ja kone b14. Kiihdyttäessä alkaa ulisemaan/vinkumaan ja ulina lakkaa kun nostan jalan polkimelta. Auton toimintaan ääni ei vaikuta mitenkään, mutta tosi häiritsevä tuo ääni on. Ääni tulee jostain koneen alueelta. Osaako joku tietäväisempi kertoa mistä voisi johtua?

Itselläni oli samalla moottorilla ja samaa vm. ja siellä oli joku ilmaletku revennyt ja vuosi niin, että kaasua painaessa vihelteli. Mutta en sanoisi ulinaksi, joten ei varmaan sama vika. Ei tuokaan vaikuttanut menoon mitenkään, vaan muut varmaan luulivat autossa olleen turbo  ;D

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: 340 ''ulisee'' kaasua painaessa
« Vastaus #10 : 02.03.2011, 17:23:47 »
340:n tyyppivika on kaasaria nipussa pitävien ruuvien löystyminen.  Tiiviste alkaa värisemään raossa ilmavirran vaikutuksesta.  Ruuvien löystyessä lisää häviää tyhjäkäynti, ja alkaa muutenkin käydä tosi huonosti.  Älä kiristä ruuveja liikaa.  Kaasutin on valettu tosi heikosta materiaalista.  Omaani piti laittaa altapäin kannalliset ilmanputsarin kiinnityspultit vaarnapultin reikien kierteitten hävittyä.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Elekma  Autoracing