Samppasport  Futurez

kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?

  • 22 Vastauksia
  • 9864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Eli olisi tarkoitus ruveta tekemään konetta ja tommoset aihiot olis "ylimääräsenä". luultavasti kanget sun muut tullaan vaihtamaan. onko siis väliä kumpaa rupeaa työstämään?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2289
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #1 : 04.02.2013, 19:29:21 »
Isolohko ET:ssä ainakin tehtaalta 531-kansi mikä on plussaa. Myös ET:n A-nokka on paljon parempi kuin FT:n aivan hengetön T-nokka. Toisaalta ET- moottorissa on korkeampi puristussuhde kuin FT:ssä mikä ei ole hyvä juttu jos kovemmin aikoo paineistaa. Tuon ikäisessä FT:ssä ei pitäisi olla vahvoja kankia tehtaalta, eli ne menee kyllä vaihtoon jos tavoite on 250hp++. ET:ssä nyt ainakin on ihan varmasti ohuemmat 9mm kanget.
Itse lohkon suhteen ei taida suurempaa merkitystä olla, noin vanhassa FT:ssä kun ei öljysuihkuja ole kuitenkaan.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 19:32:11 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #2 : 04.02.2013, 20:10:30 »
Tarkotuksena on koittaa tuplata tehot. Re85 olisi tarkotus käyttää. Olisko sitten niin että tekee näistä "hybridin" et:stä kansi ja nokka asetetaan ft:n alakerran päälle? Onkos näiden männissä eroja? Tietää ruveta tekemään hankintalistaa.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #3 : 04.02.2013, 20:43:03 »
Jos meinaa käytettyjä mäntiä käyttää niin kummassa koneessa sattuu vaan olemaan parempi kuntoiset niin ottaa sieltä. Puristukset ysin kahta puolen joka ihan hyvä E85 kanssa
Vähempi kulunut lohko, kampura jne.
531 kansi koneistamon kautta päälle ja vähintään A-nokka
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #4 : 04.02.2013, 20:55:09 »
Jos meinaa käytettyjä mäntiä käyttää niin kummassa koneessa sattuu vaan olemaan parempi kuntoiset niin ottaa sieltä. Puristukset ysin kahta puolen joka ihan hyvä E85 kanssa
Vähempi kulunut lohko, kampura jne.
531 kansi koneistamon kautta päälle ja vähintään A-nokka

katsotaan missä kunnossa lohkot on ft on ajettu ainakin 375tkm tuntuu vähän väljältä jo. et:n konetta ei oo päässyt vielä ajamaan. MAhdollisesti tehdään koneremppa ennenkuin aletaan paineistamaan kunnolla. Tarkotus on tehdä kaikki kunnolla ettei tarttisi olla roplaamassa jotakin, tiedän kyllä että aina jotain ilmenee kun tehot tuplataan. Menikös se että kilo tuplaa ilon ja kolmin kertaistaa harmit? :) Mikäs olis ehdottomasti "paras" nokka näistä vakioista? ja miksi?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

hevonen

  • Vieras
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #5 : 04.02.2013, 21:07:24 »
Laskee muuten ft koneen puristukset entisestään jos siihen ison kannen (531) laitat 530 tilalle, hyvä kai se vaan on..? :)

Tuosta nokkahommasta saa "nenäkkäämmät" jakaa kommentteja. ;) Aika paljon riippuu kokonaisuudesta.
Sillä T-nokallahan saa kyllä järkyttävän alaväännön, A:lla tehot vähän korkeammalle.
D-nokkaa voi kokeilla ja sitten tietyski K, jos satut löytämään jostain. :) Ura kyllä puuttuu mutta...

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #6 : 04.02.2013, 21:09:44 »
Eikös sen uran saa helposti tehtyä? kumpis sit olis parempi? hyvät alavaäännöt vai tehoa siel ylhäällä? laatikoksi oon nyt alustavasti aatellu aw71L. oon niin laiska hämmentämään :P
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2289
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #7 : 04.02.2013, 21:59:14 »
Multa saat urattoman k-nokan jos kiinnostaa...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #8 : 04.02.2013, 22:16:04 »
Eikös sen uran saa helposti tehtyä? kumpis sit olis parempi? hyvät alavaäännöt vai tehoa siel ylhäällä? laatikoksi oon nyt alustavasti aatellu aw71L. oon niin laiska hämmentämään :P

Jos meinaat käyttää vakioturbiinia niin silloin nokaksi jotain vääntävää. On nimittäin todella tuskastuttava ajaa kun kone ei vedä alhaalta, turbiini ei luista ja ahdinkaan ei ole vielä syttynyt. Turbiini kannattaa huollattaa ja nostaa stall-nopeutta mikäli onnistuu
Turbiinhuoltoja:
http://www.repcon.fi/
http://www.jntrading.fi/
http://www.autogear.fi/
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #9 : 04.02.2013, 23:15:59 »
Onkos Nätkin Porista tuttu paikka kellekkään? pitäs olla kait automaatti-spesialisti. Täytyy tässä varmaan ruveta sitten jossain kohtaa pystyttää projekti-topicci tästä kuhan saadaan hommaa alkuun ja vauhtiin. Tarkotus olisi eka opetella vähän vinokoneen kanssa hommia ja istuttaa tää 240 koriin ja siten seuraavaksi R6 turbon kanssa istuttaa 760 koppaan.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #10 : 04.02.2013, 23:34:00 »
Jotakin tekijää porista suosittelivat mulle. Oisko juuri kyseinen Nätkin?
Vissiin kiihdytys piireissä kovasti suosittu
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #11 : 04.02.2013, 23:48:48 »
joo kyllä veikkaan nätkiniä. http://www.autotransmission.fi/ . Mutta jatketaanpa sitten aiheesta. :) Mitäs kannelle kannattaa tehä? uudet venttiilit? kanavat putsata?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #12 : 05.02.2013, 18:07:27 »
Eikös sen uran saa helposti tehtyä?

taitaa olla parempi tehdä se ura niin että laittaa megan ja suorasytkän ja jättää turhat pyörivät osat koneesta pois :)?
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #13 : 05.02.2013, 19:11:55 »
Joskaan asialla ei ole suurta merkitystä, mutta olisiko tuossa FT:ssä isot runkolaakerit ja sitä kautta parempi päittäislaakerointi?

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: kumpi on parempi aihio? b230et vm85 vai b230ft vm90?
« Vastaus #14 : 05.02.2013, 19:20:58 »
Käytänpä dometicin hyvää topikkia törkeästi hyväkseni...  ::)

On olemassa mahdollisuus että mulle eksyis tuollainen b230ft, onko ihan käytännön kokemuksia millaisen voiman alla tuommoinen alkaa antautumaan, vakiokunnossa? Mistä kohti? Vuosimallikohtaisia eroja? Ja mistä tekniikan iän voi tarkistaa?

Tekeillä budjettimoottori, suunnitelmat tyyliin: vakio alakerta, kannesta sipistellään pahimmat ite ja mieto virinokka, pakosarja omatekele, ahtimeksi kiinnostais esim. hy 35, moottorinohjaus megalla + hukkakipinäpuola. Imusarja/painekotelo katellaan mitä keksitään.

Saa ja pitää kritisoida   ;)
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

 

Kulkukoira  Proturbo