KL-varaosat  Race.fi

tuulilasin vaihto.

• 58 Vastauksia
  • 32544 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: tuulilasin vaihto.
« Vastaus #30 : 11.11.2015, 17:05:18 »

saako tuosta mitään selvää, että miten kiinnikkeet on ? Vihreistä kiinnikkeistä puuttuu valkoiset palikat, kun ne taisi jäädä listaan kiinni irroittaessa. Vaihdoin sitten uuden kiinnikesarjan noiden tilalle.

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #31 : 17.11.2015, 10:13:52 »
Mitenhän nämä sitten eroaa, kun mulle tuli kiinnikesarja joka näyttää tältä:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/trim-parts/trim-moulding/clip-body-trim-kit/1001653/

Ja sitten skandixi myy erikseen kiinnikesarjaa jossa on kiinnikkeet vain sinisellä yläraidalla oleviin laseihin:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/trim-parts/trim-moulding/clip-body-trim-kit/1012677/

Mulla on kuitenkin sininen raita ylhäällä, mutta kiinnikkeet raidattomaan.. Mitä niissä laseissa on eroa?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 21:21:01 kirjoittanut mista »

Poissa Elk

• Paalimaan vartija
  • Turbo
« Vastaus #32 : 17.11.2015, 11:22:46 »
Mulla on kuitenkin sininen raita ylhäällä, mutta kiinnikkeet raidattomaan.. Mitä niissä laseissa on eroa?
Käsittääkseni ei mitään, '91-93 on sitten nk. kasettilasi.
Jäitä housuun!

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #33 : 17.11.2015, 11:31:58 »
Käsittääkseni ei mitään, '91-93 on sitten nk. kasettilasi.

Juu kasettilasin tiesinkin ja siinä on oma kiinteä tiiviste, mutta ihmetyttää kiinnike ero irtolistaisen lasin kohdalla oli siinä sininen raita tai ei.. Ei kai se nyt väristä voi johtua.. Kiinnike kun on ihan eri tyyppinenkin.

Poissa jen

• Turbo
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
« Vastaus #34 : 17.11.2015, 11:40:57 »
Juu kasettilasin tiesinkin ja siinä on oma kiinteä tiiviste, mutta ihmetyttää kiinnike ero irtolistaisen lasin kohdalla oli siinä sininen raita tai ei.. Ei kai se nyt väristä voi johtua.. Kiinnike kun on ihan eri tyyppinenkin.
ei johdu ei,ihan humpuukia!mutta sitten oli yksimalli tuulilasin listaa peltilistojen jälkeen,oisko 79 tai 80 eteenpäin ennenkuin tuli tämä leveempilista missä missä vihreet ja mustat kiinnikkeet,vihreissä kiinnikkeissähän on säätövaraa ja niitä ei laitettu kuin yläreunaan vaan muistaakseni,ja sitten tämä viiminen malli mikä on 91 eteenpäin missä lista kiinteenä,mutta yksinkertasin laittaa tämä viiminen malli niin ei tarvii puljata listojen kanssa ja pysyy paikallaan,ja nämä listat oli nyt mikämalli tahansa niin ei tiivistä mitään vaan on pelkkiä koristelistoja,viimisen mallin lasi liimalla kiinni EI BUTYYLINAUHALLA niin ei lasi vuoda! ;)
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 11:43:48 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #35 : 17.11.2015, 12:13:04 »
Liimalla nämä nykypäivänä kaikki laitetaan. Myös tämä lasi joka minulla on ja on nimenomaan irtolistalla.

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #36 : 17.11.2015, 12:16:52 »
Liimalla nämä nykypäivänä kaikki laitetaan. Myös tämä lasi joka minulla on ja on nimenomaan irtolistalla.

onko irtolista tää uusin irtolistamalli vai se vanhempi?

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #37 : 17.11.2015, 13:03:31 »
onko irtolista tää uusin irtolistamalli vai se vanhempi?

En ole nähnyt kuin yhdenlaisia.. Tämä on perus kaksiosainen jossa liitospala keskellä.

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #38 : 17.11.2015, 13:18:29 »
En ole nähnyt kuin yhdenlaisia.. Tämä on perus kaksiosainen jossa liitospala keskellä.
ok,tää viiminenmalli irtolistaa tuli 85 tai 86 ja oli sinne 90 asti, ja siinä kromi tai musta osa kapeempi kuin vanhemmassa mallissa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 13:29:08 kirjoittanut jen »

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #39 : 17.11.2015, 18:38:05 »
Mitenhän nämä sitten eroaa, kun mulle tuli kiinnikesarja joka näyttää tältä:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/body-parts/trim-parts/trim-moulding/clip-body-trim-kit/1001653/

Ja sitten skandixi myy erikseen kiinnikesarjaa jossa on kiinnikkeet vain sinisellä yläraidalla oleviin laseihin:
https://lh3.googleusercontent.com/-R_nibQONgGY/VYPYL2cPnqI/AAAAAAAANoE/mxNuN4UbIr4/s800/20150619_115114.jpg

Tuohon mun kuvassa olevaan 240 on jossain vaiheessa vaihdettu siniraitainen tuulilasi ja laitettu liimalla kans kiinni. Muistaakseni, kun wetteriltä tilasin tuohon uuden listan kiinnikesarjan niin ei saanut, kun yhdenlaista kiinnikesarjaa alustanumeron mukaan. Semmoinen kiinnikesarja tuli jossa oli pelkästään mustia ja vihreitä kiinnikkeitä niin, kuin olettaisin alunperin olleenkin. Auto tosin on -88.

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #40 : 17.11.2015, 19:12:56 »
Tuohon mun kuvassa olevaan 240 on jossain vaiheessa vaihdettu siniraitainen tuulilasi ja laitettu liimalla kans kiinni. Muistaakseni, kun wetteriltä tilasin tuohon uuden listan kiinnikesarjan niin ei saanut, kun yhdenlaista kiinnikesarjaa alustanumeron mukaan. Semmoinen kiinnikesarja tuli jossa oli pelkästään mustia ja vihreitä kiinnikkeitä niin, kuin olettaisin alunperin olleenkin. Auto tosin on -88.
se on just oikeenmallinen kiinnikesarja sun autoon ;)

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #41 : 17.11.2015, 20:32:09 »
Mulla on valkoisia ja harmaita. Valkoiset on lasin yläosaan tulevia säädettäviä. Mutten vieläkään tajua tuon sävyraidan merkitystä kiinnikkeiden tyyppiin.

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #42 : 17.11.2015, 21:07:53 »
Mulla on valkoisia ja harmaita. Valkoiset on lasin yläosaan tulevia säädettäviä. Mutten vieläkään tajua tuon sävyraidan merkitystä kiinnikkeiden tyyppiin.
ei tarviikkaan tajuta kun sitä ei ole,käsittääkseni sulla on se vanhempi lista missä just ne kiinnikkeet mitkä sulla on,katso nettiautosta jotain 81-84 mallin auton listoja ja sitten vaikka 86-90 niin huomaat tuulilasin listojen erot.

Poissa mista

• Grand Touring
    • Instagram kuvat
« Vastaus #43 : 17.11.2015, 21:17:42 »
ei tarviikkaan tajuta kun sitä ei ole,käsittääkseni sulla on se vanhempi lista missä just ne kiinnikkeet mitkä sulla on,katso nettiautosta jotain 81-84 mallin auton listoja ja sitten vaikka 86-90 niin huomaat tuulilasin listojen erot.

Ei kun nimenomaan on. Mulla on raidallinen lasi ja kiinnikkeet joita skandix myy raidattomiin. Mun listaan ne sopii täydellisesti, joten siinä ei ole ongelmaa vaan ongelma on uteliaisuus siitä miksi nuo kiinnikkeet ei kuuluisi mun lasiin..

Voihan se olla, että skandixin lisätietoteksti on käännetty pisin pyllyä ja tarkoitetaan jotain aivan muuta.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 21:23:19 kirjoittanut mista »

Poissa jen

• Turbo
« Vastaus #44 : 17.11.2015, 22:04:17 »
ainakaan biliassa ei ollut hevon..tun väliä minkä värinen oli lasi vaan minkävuotinen auto eli mikä lista siinä on,lasien vaihtoehdot olivat kirkaslasi,sävylasi tai sävylasi tummalla yläreunalla ja myöhemmin jäi 2ekaa lasia pois ja jäi 1vaihtoehto +tämä mikä tuli 91. ;) skandix sanoo myös esim b200/b230 moottorin takapäänstefaan et ei turbot,ja turboihin ei niillä ole,jännä et parivuotta sitten omaani laitoin ja siellä se on vieläkin,turboihin on varmaan eri tuulilasin sulatkin ja takaluukun kahva. :2funny:
« Viimeksi muokattu: 26.05.2016, 18:41:50 kirjoittanut jen »

Elekma  Autoracing