Autosta menossa vetonivel pikkuhiljaa vaihtokuntoon. Mittarissa 252 tkm.
Epäilisin vasenta ulointa - ainakin ääni tulee auton vasemmalta puolelta. Vas. ulommassa oli muutama vuosi sitten ongelmana kovettunut suojakumi, joka ei pysynyt paikoillaan. Kumi liimattiin kerran - ja lopulta vaihdettiin, mutta likaa kerkesi todennäköisesti menemään nivelen sisälle pahojansa tekemään.
Oireet ovat kurvattaessa kuuluva naputus. Lisäksi liikkeelle lähtiessä kun kytkintä nostaa, kuulostaa aivan kuin jostain lähtisi "väljät pois", ikään kuin klappia siis.
Sekä naputus kurvattaessa että tämä lähdössä kuuluva välysasia häipyvät, kun autolla on ajettu muutama kilsa. Mitä kylmemmällä kelillä lähtee liikkeelle, niin sitä voimakkaamman oireet ovat alussa. Silloinkin häviävät, kun on jonkin matkaa ajettu.
Voisiko tämä selittyä sillä, että lämmettyään nivelen osat hiukan laajenevat, ja välykset pienenevät?
Entäs mitä kaikkea osaa on syytä varautua hommaamaan nivelen lisäksi?
-onkos napapultti kertakäyttöinen vai voiko käyttää uudestaan?
-onko vaihdettava vetarin päihin stefoja, vaikka paikat olisivat olleet kuivat? Jos, niin saako niitä tarvikkeena?
-?
Onko syytä nostaa koko etupää pukeille, vai pärjääkö kohtuudella, jos nostaa vain kys. kulman ilmaan? Muistikuvia on jostain aiemmasta autosta, että kallistuksenvakaajan irrotus tuli kertaluokkaa helpommaksi, kun molemmat pyörät oli saatu ilmaan...
Nyt täytyy yrittää itse remontteerata, kun aikaa on , mutta töitä taasen ei.
Auto pelaa muuten hyvin, eikä 2-massakaan pidä raklattelua.