Nyt on tullu jonkinverran tarkkailtua lämpöjen käyttäytymistä ja niistä tässä suppea otanto tältä päivältä kun pakkasta oli -16c ja ajelin motarivauhtia.
Lämpömittarin asteikko on mitoitettu siten että ensimmäinen viiva tarkoittaa 40c koneen lämpöjä ja siitä aina kymmenen asteen välein per viiva. Viisari keskellä ylöspäin on tasan 80c.
Alkuun ajelin noin 10km seutukruisailua (lämmöt tasaisesti 50c tuntumassa), jonka jälkeen motarille ja noin 3km jälkeen lämmöt pommaskin jo 70c:iin.


Muutaman kilometrin kauempana lämmöt nousi jo 80c:iin


Ja vielä muutaman kilometri edempänä lämmöt nousi huippuunsa, 83c.

Lämmönpyynti oli asetettuna +22c tuntumaan ja puhallin kolmosella, jolloin kennon paluuvirtauksen lämpö vaihteli 65...68c välillä.

Lämmöt ja puhallin täysille sai paluuvirtauksen lämmön putoamaan vielä selkeesti. Tämä sai parin kilometrin matkalla myös viisarin putoamaan tasan suoraan ylöspäin(80c).

Ajoin motarilta huoltiksen pihaan ja jätin tyhjäkäynnille normaali sisälämmityksen kanssa (puhallus 2.). Palasin autolle 15min myöhemmin ja viisari (sekä mittari) näytti jälleen noin 60c lukemia.
Alle 60c koneenlämmössä myös hetkellinenkulutus näyttelee selkeesti suurempia lukemia kuin sen jälkeen, eli lämpöjen ylös saamisella on epäilemättä myös kulutukseen vaikutus.