Ottaa vaan laatikosta sen letkun irti mikä tulee jäähdyttimeltä. Siihen saa helposti normi letkun tökättyä. On siellä o rengas, mutta ei ole ikinä jääny vuotamaan vaikka vanhalla kasannut.
Ok - kiitti!
Mitä tuolla letkujen kanssa puljaamisella saavutetaan verraten useamman kierroksen vaihto pohjan kautta? Siis jos sama määrä vaihdetaan käyttäen aina välissä kaikki vaihteet läpi?
Käsittääkseni:
* Tuolta saa pohjapropusta n. 4l ulos ja koko tilavuus on jotain 7l? Loput (3l) maijailee sitten momentinmuuntimessa, venttilikoneistossa, lauhduttimessa ym. putkistoissa ja ties missä kanavissa.
* Laatikossa on suljettu kierto jossa paluu ja lähtö on kotelossa.
Eroja kierron kaitkaisussa verrattuna pohjapropun kautta tyhjentämiseen (asiantuntijat korjatkaa/kommentoikaa

):
* Kierto katkaistaan yhdestä kohtaa josta vanha (jatkuvasti toki laimentunut) ulos / n. 2l ja uutta sisään. Kiertoon tuodaan jatkuvasti uutta öljyä, johon ei ole sekoittunut kierrosta tullutta vanhaa öljyä. Vanha öljy laimenee kotelossa ennen kiertoon lähtöä -> teoriassa (?) kotelosta on lähtenyt kiertoon / pois valtaosa vanhasta öljystä kun sinne ei ole päässyt palaamaan öljyä kierrosta?
* Kiertoa ei katkaista. Vanhan öljyn osuus laimenee aina kun poistetaan & lisätään.
Kuvittelisin tuon kierron katkaisun / vanhan poiston ja uuden lisäämisen olevan tehokkaampaa(?), noin olen sitä itselle perustellut kun olen tuohon vaihtotapaan kallistunut...
Hommattuna on 20l Manolia jonka olen valmis käyttämään yhdellä kerralla tuohon huuhteluun.