RallyBaron  Samppasport

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 145967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #75 : 05.04.2013, 20:39:17 »
Tämmönen apupoika täältä päivittelee, herra ite oli viikon sotimassa niinku yleensäkin niin sain kunnian polttaa renkaat  :D eiku käydä katsastamassa tämän.


Konttorin pihalla, jännitti vaikka ei ollu ees oma auto.


Väänti ja käänti tuttuun tyyliin ja vieläpä konttorin innokkain katsastusmies meikäläisen tuurilla tietysti, vaan eipä löytyny vikaa mikä kyllä oli tiedossa kun ehjää autoahan sinne lähin viemään.


Pikkusen verran jämympi tuo Bilsteinin männänvarsi kun vertaa normaaliin iskariin  :P

Yhtä asiaa jäi vielä auton tiedosta inssi selvittelemään, mutta siitä lisää kun asia selviää ensiviikon alussa. Sen verran paljastan että jos se menee niinkuin ajateltiin Markun kans niin auto on herkku potenssiin2.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #76 : 05.04.2013, 20:49:22 »
Tää ei ookkaan vähäpäästönen?  :D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #77 : 05.04.2013, 20:50:35 »
Eipä tänne itse ole ehtinyt kirjoitella kun on ajaa pitänyt.. 8) Soittimen laitoin paikalleen ja erkkapäätteen soittamaan etupäätä toistaiseksi passiivisena että sai jotain kuulumaan. Täytyy sanoa että kyllä mitsuturboisen vinokoneen jälkeen oli ikävä tätä garrettin luonnetta ja äänimaailmaa, auto kun kuulostaa ja tuntuu ahdetulta muutenkin kuin mittarista seurattuna.. Tästähän se rakentelu oikeastaan vasta alkaa kun lähden muotoilemaan omaan silmään sopivaksi, katsotaan mitä saadaan aikaiseksi! :hello:
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013, 14:50:12 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #78 : 05.04.2013, 20:54:42 »
Eipä tänne itse ole ehtinyt kirjoitella kun on ajaa pitänyt.. 8) Soittimen laitoin paikalleen ja erkkapäätteen soittamaan etupäätä toistaiseksi passiivisena että sai jotain kuulumaan. Täytyy sanoa että kyllä mitsuturboisen vinokoneen jälkeen oli ikävä tätä garrettin luonnetta ja äänimaailmaa, auto kun kuulostaa ja tuntuu ahdetulta muutenkin kuin mittarista seurattuna.. Tästähän se rakentelu oikeastaan vasta alkaa kun lähden omaan silmään sopivaksi, katsotaan mitä saadaan aikaiseksi! :hello:
Kai mallasit jo rälläkkää etutolppaan? Jos tarvit rohkeahkoa kevyesti yllyttävää apulaista niin soittele, katotaan jos saatas aikaa jäjestettyä kevyeen alustageometrian pilaamiseen..

Kyllä muuten kivasti sähähtää täytyy myöntää vaikka en enää mikään teini olekaan  S*

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Keväthuoltoa!
« Vastaus #79 : 06.04.2013, 14:49:06 »
Kai mallasit jo rälläkkää etutolppaan? Jos tarvit rohkeahkoa kevyesti yllyttävää apulaista niin soittele, katotaan jos saatas aikaa jäjestettyä kevyeen alustageometrian pilaamiseen..

Kyllä muuten kivasti sähähtää täytyy myöntää vaikka en enää mikään teini olekaan  S*

Pitää sitä etupään camberin modausta alkaa suunnittelemaan ihan tosissaan, kartturin puolen sisäloksu on jo puhki asti niin asialle pitäis varmaan jotain tehdä ennen kuin ne molemmat on ihan riekaleina.
Soitin tuli tuupattua paikalleen ja laitoin nyt aluksi tuon S-4006:n soittamaan erkkasarjaa ihan passiivisena kun siihen käyttöön oli johdot valmiina kontissa. Täytyy johdotella aktiiviseksi kun innostuu. Eipä nuo dynyn EXT-sarjat ihan suotta ole haluttuja kun tuntuu ääntä lähtevän aika hyvin vaikka tehoa ei vielä mene kuin 100w per puoli. Jatkossahan pelkille mideille menee tuo 100w per kipale ja keskiäänille ja diskanteille tuupataan 50w per elementti.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Katsastettu ja ajossa!
« Vastaus #80 : 06.04.2013, 15:49:07 »
Siltaa ne 1-4 kanavat. Saat enemmän paukkuja.  ;)
Lainaus
"Kanavaparit sillastettuna stereokäyttöön
Jos 6-kanavaisen pääkanavat ( kanavaparit CH1 & CH2 ja CH3 & CH4 ) sillastetaan soittamaan stereona vaikkapa erillissarjaa niin INPUT MODE -kytkimen pitää olla 6CH -asennossa. Vasen signaali haaroitetaan
RCA-haaroilla 1CH & 2CH -sisäänmenoihin ja oikea signaali haaroitetaan RCA-haaroilla 3CH & 4CH -sisäänmenoihin. Vasemman puolen kaiuttimet laitetaan sillastetun 1CH & 2CH -kanavaparin
perään ja oikean puolen kaiuttimet laitetaan sillastetun 3CH & 4CH -kanavaparin perään.
Tämä siksi että jos INPUT MODE -kytkin olisi 2CH tai 4CH -asennossa ja 1CH -sisääntuloon
vietäisiin vasen signaali ja 2CH -sisääntuloon oikea signaali niin kummastakin
sillastetusta kanavaparista tulisi ulos monosignaali ( vasen+oikea ) ja
etupäätä soitettaisiin siten monona."

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Katsastettu ja ajossa!
« Vastaus #81 : 06.04.2013, 22:38:50 »
Siltaa ne 1-4 kanavat. Saat enemmän paukkuja.  ;)
Muuttuu lähiaikoina kuitenkin aktiiviseksi tuo setti niin olkoon toistaiseksi noin. Hyvä tietää kuitenkin!

Eipä sitä tarvinnut kauaa ajella kun alkaa ongelmia taas tulemaan. Hammastankohan tiputteli öljyä jo konttorin nosturille eli sehän on vaihdettava. Nyt ilmeni sitten sellainen ongelma että käynnistäessä hörähtää kerran ja sammuu heti. Virranjakajan kansi ja pyörijä kyllä ovat todella härskissä kunnossa ja tänään kävinkin sellaiset ostamassa uudet. Täytyy huomenna vaihtaa. Vika voisi ihan hyvin olla huonossa kipinässä bensan hajusta päätellen. Kaasu pohjassa starttaamalla lähtee kyllä pikkuhiljaa pytty kerrallaan käymään mutta vaatii aikaa ja useamman starttauksen. Kokeillaan noilla eväillä jos paranisi ja jos ei muutu niin keksitään sitten jotain muuta.
Ostin myös 5w/21w oransseja polttimoita ja niille kannat että saa askarreltua jenkkiparkit noihin vilkku-umpioihin. Edellä päivitellyt "apupoika" sellaiset tuohon omaansa oli rakennellut ja hyvältä näytti mun silmään joten täytyy tehdä itsellekin.. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #82 : 07.04.2013, 19:27:50 »
Tänään vaihdoin jakajan kannen ja pyörijän. Tähän asti on ainakin toiminut normaalisti eli veikkaus osui ilmeisesti oikeaan. Öljyt ja suodatin vaihtui samalla ja jenkkiparkitkin askarreltiin Jannen kanssa, kiitokset vaan avusta! :hello:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5759
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #83 : 09.04.2013, 19:50:52 »
Tää bongattu äsken Harjulla. Tosi hieno! :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #84 : 10.04.2013, 06:52:05 »
Tää bongattu äsken Harjulla. Tosi hieno! :P
Kiitos! :hello:
Tuli tosiaan iltavapailla käytyä jyväskylässä pyörimässä. M90:n joutunee asentamaan mahdollisimman pian, eilen alkoi nimittäin vitonen oireilla kun ajoi laatikon kunnolla lämpöiseksi. Minuutin parin viiveellä kytkeytyminen ei mun mielestä ole ihan normaalia? ;D Erään foorumilaisen kanssa on hierottu myös kauppoja etutolpista rally racen kierreholkeilla, saisi korkeussäädettävän etupään ja jousivalikoimaa riittää. Iskareiksihan sopii nuo nykyiset bilsteinit.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Hifistystä
« Vastaus #85 : 16.04.2013, 17:56:23 »
Hifihommia tuli touhuttua lauantaina. Nyt alkaa etupää soida sen verran kovaa että uskaltaa jossain vaiheessa laittaa bassotkin konttiin eikä jää jalkoihin. Elementtien asennukseen ja paikkojen vaimentamiseen täytyy paneutua jatkossa, alkaa resonoida paikat kun antaa kunnolla löylyä. Nythän siellä on siis Autostudion DSP hoitelemassa suodot ja S-4006 antaa piiskaa EXT-erkkasarjalle aktiivisena eli vahvistinkanava per elementti. Ei tuo EXT-sarja ääneltään mitenkään erityisen kaunis ole korvalle mutta kovaa se kyllä soi. Kummasti alkaa tutuista kappaleista löytyä ihan uusia ääniä kun sai suodot kohdalleen ja kunnolla voimaa elementeille.. 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2291
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Tuoreita kuvia
« Vastaus #86 : 11.05.2013, 17:55:33 »
Päivitelläänpäs tuoreeltaan pestystä ja vahatusta autosta kuvia. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut kun valtion palvelus rajoittaa kummasti harrastamista...




Pitäis saada joskus ihan kunnon kameralla otettua noita kuvia kun ei puhelimella mitään hivelevää laatua saa aikaiseksi.

Säädettävät etutolpat odottelevat tuossa asennusta, rally racen kierreholkkisarjoista tehdyt. Jospa noilla saisi etupään korkeuden kohdalleen? ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Tuoreita kuvia
« Vastaus #87 : 11.05.2013, 18:59:16 »
Hieno! Kelpais miullekkin...vieläku ois nahkapenkit ni avot!  :-*
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Tuoreita kuvia
« Vastaus #88 : 11.05.2013, 19:20:23 »
On se komia. ;) Hyvin toimii nuo rally racen iskarit ja jouset. Hyvä ja napakka ajotuntuma ilman että täräyttelee sisään.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Tuoreita kuvia
« Vastaus #89 : 11.05.2013, 19:21:17 »
nätti on, mut kamalan korkea :o :D
perä on hyvä, mut keulaa vähä alaspäin.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy