Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

H-profiilien tehonkesto?

  • 24 Vastauksia
  • 10492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
H-profiilien tehonkesto?
« : 28.02.2013, 13:03:28 »
SPM mainostaa heidän kiinaveivien kestävän 250hp/pytty.
Markkinoilla on kuitenkin olemassa ei kiina h-pofiili veivejä, kuten PO-metallin veivit 900e/sarja.
Mitä muita laatu merkkejä on olemassa, joka valmistaa volvoon sopivia kankia ja paljonko nämä kestää teoreettisesti tehoa?
citikka

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #1 : 28.02.2013, 15:28:27 »
250*4=1000hp ei riitä vielä?

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #2 : 28.02.2013, 15:31:10 »
250*4=1000hp ei riitä vielä?

Heh. Riittää toki 13mm vakio kangetkin riittää, mutta mielenkiinnosta kyselen, että paljonko "kunnon" kanki kestää.
citikka

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #3 : 28.02.2013, 15:42:10 »
tehonkestosta tiedä, mutta laatu on varmasti tasaisempaa. Ei koneistus virheitä, tai materiaali eroja niin paljon. Paremmin tarkastettuja jne

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #4 : 28.02.2013, 16:36:52 »
Carrilolla voisi olla jotain rahamiehen lompsalle sopivaa.

Lisäksi aiheesta on olemassa watun pasha thriidi tee-se-itse kiertokangista, joka on täynnä lisää mutua.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3437
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #5 : 28.02.2013, 16:51:52 »
Carrilolla voisi olla jotain rahamiehen lompsalle sopivaa.

Lisäksi aiheesta on olemassa watun pasha thriidi tee-se-itse kiertokangista, joka on täynnä lisää mutua.

Carrilolta varmaan rupeaa rahalla saamaan veivejä jotka kestää sen mitä Volvon mosasta saa irti, Kiinaveiveihin referenssiä saatiin eräältä asiakkaalta. Audin 5-pyttynen ja n.700hv oli tehot millä ajeltiin rataa viime kesänä noin 150-200 ratakierrosta, veivit mittautettiin asiakkaan toimesta infoamatta mittaajaa missä käytössä ovat olleet ja minkä valmistajan veivit. Muodonmuutoksia ei ollut tapahtunut veiveissä joten kaippa noi kiinaraudatkin kestää sen mitä 98% tämän foorumin virittäjistä saa irti Volvon mosasta.  ::) Niin ja ko. Audin koneessa oli aikaisemmin olleet PO:t tosin ero kiina veiviin oli huomattava ;) meinaan PO:n veiveihin ei oltu tehty pintapäästöä edes (lasikuulapuhallusta).

On siellä asiaakin välissä. Onkohan ne veivit jo valmiit :D

Pistetää parit hymiöt tonne ettee kukaa vedä herneitä.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19 => Bmw 225XE
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #6 : 28.02.2013, 17:38:03 »
Tuolta kiihdytysratojen varikoilta kuullu sellaista et jossai 1500hv jälkeen veivit vaihdetaankin alumiinisiksi ja niiden käyttöikään aletaan mittamaan vetojen määrässä (toki niitä tutkitaan vetojen välissäkin). Aluveiveillä suojataan muuta moottoria, esim. kampiakselia jonka kustannukset voi ylittää 20t€. Aluveivi ei aina tee katketessa ees ikkunaa lohkoon ja vauriot jää kohtalaisiksi..

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #7 : 28.02.2013, 17:46:48 »
Aluveiviä voisi löytyä jenkkikoneen mitoilla aika lähelle Volvon mittaa ja reilusti alle teetettävän veivin hinnalla
Itte sovittelin joskus chevyn 327 pikkulohkon veiviä vinokoneeseen. Se sattui muistaakseni aika lähelle
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #8 : 28.02.2013, 19:39:14 »
Tuolta kiihdytysratojen varikoilta kuullu sellaista et jossai 1500hv jälkeen veivit vaihdetaankin alumiinisiksi ja niiden käyttöikään aletaan mittamaan vetojen määrässä (toki niitä tutkitaan vetojen välissäkin). Aluveiveillä suojataan muuta moottoria, esim. kampiakselia jonka kustannukset voi ylittää 20t€. Aluveivi ei aina tee katketessa ees ikkunaa lohkoon ja vauriot jää kohtalaisiksi..

Kyllä se aluveivikin tulee yhtä suurella todennäköisyydellä ku teräsveivi uudesta reijästä ulos.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #9 : 28.02.2013, 19:41:50 »
Kyllä se aluveivikin tulee yhtä suurella todennäköisyydellä ku teräsveivi uudesta reijästä ulos.

Joo niin tulee mutta korkeintaan kerran kun teräsveivi saattaa puikottaa koko lohkon käyttökelvottax.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #10 : 28.02.2013, 19:43:00 »
Ittel ollu SPM:t jo ties kuinka kauan, eikä ole poikki menneet. Voipi ainakin niitä suositella. Sit jos ei enään teräsveivi piisaa niin joko titaania tai alsaa riippuen moottorista ja lompsan paksuudesta.
Teräsveivi kestää tietyn olipa sit valmistaja mikä tahaan ja kaikki lienee hyviä kunhan tarkistusmittaa ne. Jokatapauksessa tehomosaan on kaikki anyway mitattava...

Tosin eipä toinna mitään jollei tehoa tai varvia ole ja reilusti. Varmaankin alkaa olee aiheellista näitä pohtia sit heti ku on se +250hp per sylinteri ja varvia +10000rpm.
raw d

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #11 : 06.03.2013, 12:12:29 »
Tuolta kiihdytysratojen varikoilta kuullu sellaista et jossai 1500hv jälkeen veivit vaihdetaankin alumiinisiksi ja niiden käyttöikään aletaan mittamaan vetojen määrässä (toki niitä tutkitaan vetojen välissäkin). Aluveiveillä suojataan muuta moottoria, esim. kampiakselia jonka kustannukset voi ylittää 20t€. Aluveivi ei aina tee katketessa ees ikkunaa lohkoon ja vauriot jää kohtalaisiksi..

Aluveivi kestää ääriolosuhteissa enempi kuin teräsveivi määrätyn ajan ja toisaalta suojelee kangen laakereita, kun noissa on "joustoa", eli toimivat vähän iskarin tavoin. Omassa tinanelosessa on R&R:n aluveivit käytössä. Sen verran läskit kanget, että piti snurrata lisää tilaa, että mahtuu pyörimään. Epäilen, että ei jättäisi tulematta lävitse lohkon kyljestä, jos hajoaisi tai sitten pitää mennä aika murusiksi laakista.

Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #12 : 06.03.2013, 12:46:16 »
Paljonko painaa kpl?

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 337
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #13 : 06.03.2013, 13:33:28 »
Paljonko painaa kpl?

jaa-a tais olla jossain 340-350g kipale
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: H-profiilien tehonkesto?
« Vastaus #14 : 06.03.2013, 14:17:54 »
Ei tule lohkosta ulos. Rikkoo kaiken. Jopa lohkon. Tieto/omakohtainen kokemus.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron