100000km lähestyy ja näinollen huolto. Startit on joskus pitkiä, 2-3sek, epäilisin että vika on pa-suodattimessa tai suuttimet on sontaiset. Ajossa ei mitään vikaa, koska vaihtaa kaasulle melkein heti startin jälkeen, kaasulla omat injektorit.
Ajattelin vaihtaa uuden pa-suodattimen, ja huuhdella fortella öljytilan ja pa-värkit.
Idea on seuraava:
-Nykyisten öljyjen (Mobil 0W-40) sekaan Forté Motor Flush - ohjeen mukaiset toimenpiteet.
-Liemet pihalle ja suodatin vaihtoon.
-Tilalle jotkut halvat vaatimuksien täyttävät öljyt ja moottoriin Volvon alkuperäinen suodatin.
-Uusi pa-suodatin.
-Tankki täyteen ja sekaan Forté Fuel System Cleaner -> Bensatankki ajamalla tyhjäksi, n.300km
-Öljyt ja suodatin vaihtoon, tilalle Castrol EDGE Professional A5/B5 0W-30 ja alkuperäinen suodatin.
Mitä mieltä, rahantuhlausta?
Audissa toi fuel system cleaner ainakin auttoi, ja BMW E46:ssa toi motor flush hiljensi venttiiliääniä..

Huomasin että toi 0w-40 Mobil ei ole ykkösvaihtoehto tolle kaasukoneelle, ja tuota Castrolia suositellaan taikka vaihtoehtoisesti Mobilin 0W-30 A5/B5 lientä.
Väittivät vain jossakin että toi 0W-30 A5/B5 öljy vähentäisi hieman kulutustakin, nykyinen kulutus 6,81kg/100km.