Kulkukoira  Proturbo

Joni145:n Volvot

  • 46 Vastauksia
  • 15011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Joni145:n Volvot
« : 07.03.2013, 17:45:15 »
Kirjotellaan nyt tänne ajankuluksi pieni esittely Volvoista mitä pihoista löytyy.  :)

Alotetaan käyttöpakusta, eli 96 vuosmallia oleva 945. Tekniikkana reilu 615tkm ajettu D24Tic, M90 laatikko ja lukoton taka-akseli.


Tuosta ei kuvia enempää koneella sattunut olemaan, joten 1 saa piisata. Ei mikään siisti, mutta toimiva. Kuvan ottamisen jälkeen alle on vaihtunu kierojen peltivanteiden tilalle 5 puolaset perus aluvanteet 195/65/15 renkailla.

Kesäksi ja välillä talveksikin on 145 volvo. vm 73. Tässä tekniikkana pomminvarma B20. Muutama vuos takaperin vaihdon m40 tilalle edullisesti vastaan tulleen m41 laatikon.



Kilometreistä ei ole tietoa. Itse joutunut mittarin vaihtamaan jo kolmesti. Jotain neljänsadantuhannen ja miljoonan välistä  ;D Tekniikkaan ei ole tarvinut tehdä oikeestaan mitään. Perushuoltoja. Öljyjä vaihdellu ja sytytystulpat pariin kertaan. Tämän sain joskus yläasteikäisenä kannustuksena "hyvästä" koulunkäynnistä. ;) Hitsaushommia joutunu jonkin verran tekemään.





Seuraavaksi pienen esittelyn Duetti projekti vuodelta 66.  :) Tämän ostin ammattikouluaikana kahdella sataa eurolla pellon keskeltä. Meinasi edellinen omistaja tehdä jokkisauton. Moottoria ei ollut paikallaan ja koelauta nirhattu ihan vi#&iksi. Epäilin, että hitsaushommaa olisi paljon, mutta oikeastaan selvisi pelkällä varapyörän kotelon uusimisella. Autosta ei ole tulossa museokampetta, koska on jo ennen minua muokattu hieman. Aluksi meinasin laittaa B200 koneen m40 laatikon kanssa pystyyn. Myöhemmin tuli edullisesti rempattu B20, joka päätyi konehuoneeseen. Jarrut käytiin läpi, sisustaa vähän siistittiin, koelauta vaihdettiin yms. ja sitten tuli Duettista ajokuntoinen. Muutama päivä kruisailtiin siirtokilvillä, kunnes lämmityslaitteen moottorista meni laakerit ja takajarrusylinteri rupes vuotamaan. Tämän jälkeen jäi duett seisomaan ja välillä yrittäny jotain tehdä. Vielä on vähän tekemistä ennen leimaa; Pakosarjantiiviste vaihtaa, takajarru korjata, lasinpyyhkijän vivusto paikalleen, ovipahvit kiinnittää ja korjata tai vaihtaa uus lämmityslaitteen moottori.











Sitten löytyy PV 544 vm64 projekti, jolle en itse ole vielä tehnyt mitään. Haaveita tämän auton osalta on paljon  ;D



Olis vielä Kilpa PV. Pistetään nyt pari kuvaa, saattaa olla, että kaikki ei tykkää, mutta laitetaan kumminkin  ;)









Tuommonen kapistus. Kevään aikana tarkoitus käydä koko auto läpi. Kone, laatikko ja perä auki ja tarkastaa. Hitsata pari uutta kaariputkea ja maalata, että on edustavan näkönen heinäkuun lopulla kardaanikunkussa  ;)


 Laitetaan nyt loppuun vielä pari fiilistelykuvaa.  :)

 



Saa kommentoida vapaasti  :)



« Viimeksi muokattu: 07.03.2013, 17:47:52 kirjoittanut Joni145 »
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #1 : 07.03.2013, 17:55:15 »
Siistin oloista kalustoa!  :P  Rojekteja pitää aina olla..  V:>


Ja aika tyylikäs toi 145 tolla vanhemmalla maskilla, vaikka onki jo isoil vilkuil.  :pomo:

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #2 : 07.03.2013, 17:58:33 »
Luonnossa ei aivan yhtä siisti, kuvat hämää. Itsekin tykkään 145 keulasta. Ulkoisesti ei ole sille tullu tehtyä muuta, kun asennettua huomiovalot ja takalaseihin tummennukset.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #3 : 07.03.2013, 18:04:25 »
Aivan meinas unohtua leikkikalu. Elikkäs 244 vuodelta 80. Auto ollut vaari vainaalla 2000-luvun alulle. SIltä se lähti lähipitäjään kansivikaisena. Viime talvena ostin auton takaisin aivan raiskattuna. Rälläkkä madalluksella kemppiperällä, pörinäpöntöllä ym varustettuna. Hitsasin pohjasta pari reikää ja hain leiman. Huomautus tuli raidetangonpään suojakumista. Talven leikin sillä kortin lähtöön asti. Keväällä, kun sain kortin takaisin kävin taas hieman leikkimässä, niin räjähti kone. Sen jälkeen onkin maannut pihassa ja odottanut uutta moottoria.






145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #4 : 07.03.2013, 18:39:56 »
Lainaus
Itse joutunut mittarin vaihtamaan jo kolmesti.
yhet noista tais olla kokkolasta muistaakseni

onko toi eka kuva sun mökki ?

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #5 : 07.03.2013, 18:46:12 »
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1539
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #6 : 07.03.2013, 18:49:05 »
joo tullu muutama kerta käytyä  :D

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #7 : 07.03.2013, 18:50:43 »
Joo kyllähän siellä ittekin välistä tulee pyörähdettyä, kun on tuossa 26km päässä  :)
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #8 : 07.03.2013, 19:56:58 »
tuo 145  S*

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #9 : 09.03.2013, 00:21:20 »
Mun vanha 145!
Pelastin sen 10 vuotta sitte 17 vuotiaana ja samalla tää oli mun eka auto. Oli seissyt melko kauan ja sitä hitsattiin ihan pirusti ja maalattiin ympäri asti.
 

KIITOS JA KUMARRUS  että tää on vieläki ajossa!
Jos oot joskus myymässä tota ni voisin olla kiinnostunu ostamaan :)
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #10 : 09.03.2013, 00:59:01 »
Mun vanha 145!
Pelastin sen 10 vuotta sitte 17 vuotiaana ja samalla tää oli mun eka auto. Oli seissyt melko kauan ja sitä hitsattiin ihan pirusti ja maalattiin ympäri asti.
 

KIITOS JA KUMARRUS  että tää on vieläki ajossa!
Jos oot joskus myymässä tota ni voisin olla kiinnostunu ostamaan :)


En ole myymässä. Itse pidän ajossa sen mitä mahdollista.  :) näin sillon niin "paljon" vaivaa, että tämän sain  ;) ensimmäinen koe mihin koko kouluhistorian aikana luin oli ruotsin koe, josta tämä auto luvattiin mulle, jos saan 7 alkavan tai paremman. Oli minulle tosi hyvä numero sillon aikanaan, kun nelosvarotusta tuli postissa  ;D oli meinaan mulle kans eka auto, joka oli kilvissä. Ei välttämättä parhaalla mahdollisella hoidolla ole nyt, mutta niin hyvässä hoidossa mihin itse pystyn  :) hitsausta on pari kertaa tarvinnu tehdä, muuten ihan perushuoltoa. Loikkarilootan vaihdon, kun tuli edullisesti vastaan ja ihan mukvuuden takia. Samalla meni kytkin uusiksi. Oli mulla pari ekaa vuotta kortin saannin jälkeenihan käyttöautona. Olihan se ihme, kun minä kurvasin kouluun vanhalla kartano volvolla, kun muut tyyräs mummon nissanilla ja omalla teinipemarilla :D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #11 : 09.03.2013, 02:17:23 »
Hyvältähän tuo näyttää ainaki kuvissa ja parempana tietysti pysyy ku ei oo kokoajan ajossa. Mullaki tuo amazoni seisoo talvet nykyää, ku nuo paviaanit suolaa nuo kaikki tiet täälläki tätä nykyä.  :knuppel2:
Mulla muute on edelleenki jossai tuota maalia tuoho autoon.
amazon B20 - 70
S60 D5 -04
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #12 : 11.03.2013, 18:13:29 »
Tänään oli niin komee päivä, että piti kaivaa kartanovolvot hangesta esille ja kokeilla käyntiin. Duettin kaivamisessa oli isompi työ, kun koko talven ollu samassa paikkaa.



Molemmat vanhukset lähti käyntiin ja pääs nauttimaan auringosta.



samalla tuli ettittyä kilpuri volvoon vaihdelaatikkoja, jotka pitäs huomenna käydä pesemäs ja vaihtaa toinen jossain välissä autoon.


145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #13 : 12.03.2013, 17:01:33 »
Tänään tuli pestyä laatikot ja käytettyä kannet auki, että sai todeta ehjiksi. toisesta nappasin vinokoneen kytkinkopan pois, niin saa jäädä varalaatikoksi. Saa nopeempaa laatikon irti, jos jättää kytkinkopan koneeseen kiinni ja passaa paremmin tikkukoneeseen  :D



Siinä pari puhdasta laatikkoa.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: Joni145:n Volvot
« Vastaus #14 : 13.03.2013, 11:11:25 »
paitsi eikös tuo kytkinkoppa tule sisäpuolelta tuohon laatikkoon kiinni?  ::)
240

 

Elekma  Autoracing