KL-varaosat  Race.fi

2.5 TDI lohkon hitsaaminen

  • 12 Vastauksia
  • 4631 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« : 12.03.2013, 18:38:02 »
Kävi tälleen että moniurahihnan kiristimen yläpultin kiinnityskorvakko lohkosta hajosi, eli pala pois. Onko hitsattavaa materiaalia. Ajatus että hitsaisi siihen pultin kiinni.


http://aijaa.com/XjY5VW

http://i4.aijaa.com/t/00879/11915516.t.jpg
« Viimeksi muokattu: 12.03.2013, 18:39:45 kirjoittanut Jouscar »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #1 : 13.03.2013, 08:27:33 »
Tosta voi olla hyötyä. http://tinyurl.com/ck36ae6
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #2 : 13.03.2013, 09:44:29 »
Ei ole alumiini lohko koska magneetti ottaa palaseen kiinni. Valu- tai muuta seosrautaa on tämä VAG:n pannu.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #3 : 13.03.2013, 16:26:45 »
Oho. Mikähän takia sitten autoon ei voi laittaa tavallista lohkolämmitintä lohkoon? Siks luulin, että se on alumiinia.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6620
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #4 : 13.03.2013, 17:36:57 »
On valurautaa hitsattu maailmassa vaikka kuinka paljon, mutta hitsauksen lujuus on aina vähän mitä sattuu. Sitä varten on omanlaisiaan hitsaupuikkojakin, mutta tiedä sitten niiden ihmeellisyydestä. Kannattaa mun mielestä koittaa keksiä vaihtoehtoisia kiinnitystapja kiristimelle, tai hommata toinen kone.

Menikö kiristimen pultit väärään järjestykseen, kun tuo pala lohkesi? Nehän ovat vähän eri mittaisia.


Oho. Mikähän takia sitten autoon ei voi laittaa tavallista lohkolämmitintä lohkoon? Siks luulin, että se on alumiinia.

Tähän tdi moottoriin on olemassa tavallisia lohkolämmittimiä, mutta alumiinilohkoiseen D5:seen ei, koska siinä ei ole sellaiselle paikkaa.

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #5 : 13.03.2013, 17:45:45 »
Mulla olis ylimääräisenä lohko, josta meni jakohihna poikki. Löytyy Somerolta.
V70N D5244T2

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #6 : 13.03.2013, 21:33:33 »
Jakohihnan vaihdoin viime kesänä. Ilmeisesti näin on päässyt käymään että pultti pohjasi ja sitten katkesi. Siinä on vielä sotkemassa tuo nostokorvakko. Ajattelin rakentaa kiinnityksen tuosta pakosarjan pulttien alta kulmaraudalla.


PS. Selvitin hitsausta. Pitäisi lämmittää ensin 600 asteeseen ja täyttää sitten. Ei kannata tuon takia purkaa konetta. Harmi vaan kun on ajettu "vaan" alle 400000 km.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #7 : 14.03.2013, 10:35:52 »
Jep, kyllä tässä vaihtoehtoisen kiinnitystavan hakeminen on järkevämpää kuin hitsaushommat.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #8 : 14.03.2013, 11:08:50 »
Jep, kyllä tässä vaihtoehtoisen kiinnitystavan hakeminen on järkevämpää kuin hitsaushommat.

Kuvasta päätellen voisi pinnan rälläköidä tasaiseksi. Sitten kierteen ylä ja alapuolelle moottorinsuuntaan Poraukset. Sitten esim m10 kierretapilla kierteet. Kiinnikkeeksi kestäisi lattaraudan palaseen hitsattu pultti tai miksei vaikka paksumpaan metalliin tehty kierre alkuperäistä vastaavalle paikalle.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #9 : 20.03.2013, 10:30:49 »
Kuvasta päätellen voisi pinnan rälläköidä tasaiseksi. Sitten kierteen ylä ja alapuolelle moottorinsuuntaan Poraukset. Sitten esim m10 kierretapilla kierteet. Kiinnikkeeksi kestäisi lattaraudan palaseen hitsattu pultti tai miksei vaikka paksumpaan metalliin tehty kierre alkuperäistä vastaavalle paikalle.

Tuo oli hyvä vinkki. Näin toteutan. Laitan kuvat kun saan valmiiksi. Menee muutama hetki kun olen itse myös "hajalla".

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #10 : 22.03.2013, 22:15:37 »
Tuo oli hyvä vinkki. Näin toteutan. Laitan kuvat kun saan valmiiksi. Menee muutama hetki kun olen itse myös "hajalla".

Tämmöinen siitä sitten tuli

http://aijaa.com/UKh2LL

tuli vissiin kansipultin reikä vastaan kun pora hupsahti lopussa kun kusi lumeen. Tuohon yläpuolelle en uskaltanut porata kun hoksasin sen osuvan suoraan kansipulttiin. Olinko oikeassa? Huommenna hihna paikoilleen ja kovaan ajoon.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #11 : 23.03.2013, 09:20:56 »
Hmm, eihän vaan olisi mennyt vesitilaan? Eikös vesimarkka ole samalla korkeudella vieressä?
Nykyinen: mk3 V70 D3 vm.13 (MY14) Momentum

Entisiä: V70 TDI AT vm.1997,Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI lohkon hitsaaminen
« Vastaus #12 : 23.03.2013, 09:41:02 »
Ei sieltä mitään nestettä tullut. Laitoin ruuvi/tiiviste lukitteella pultin lohkoon kiinni.

 

RallyBaron  Samppasport