Proturbo  Autodiagnoosi

S60 T5 viritys

  • 79 Vastauksia
  • 45998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #45 : 13.04.2012, 07:27:16 »
Lainaan tätä topiccia.

Omassa T5:ssa on Mitsun T19 ahdin, BSR:n putkisto, isommat suuttimet, karalan ohjelma ja jotain muuta pientä.

Voimaa pitäisi lähteä n. 330hv, mutta ahdot nousevat maksimissaan vain 1.1 baariin. Onkohan nyt jossakin pientä vuotoa vai saako noilla ahdoilla tuon 300+ irti tuosta koneesta?
Osat ovat siis olleet kiinni kun ostin auton ja moottori kävi palasina heti kättelyssä. Auto vetää kyllä huimasti ja kulutuskin on siedettävä (7,9-8,9).

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #46 : 13.04.2012, 08:50:06 »
Lainaan tätä topiccia.

Omassa T5:ssa on Mitsun T19 ahdin, BSR:n putkisto, isommat suuttimet, karalan ohjelma ja jotain muuta pientä.

Voimaa pitäisi lähteä n. 330hv, mutta ahdot nousevat maksimissaan vain 1.1 baariin. Onkohan nyt jossakin pientä vuotoa vai saako noilla ahdoilla tuon 300+ irti tuosta koneesta?
Osat ovat siis olleet kiinni kun ostin auton ja moottori kävi palasina heti kättelyssä. Auto vetää kyllä huimasti ja kulutuskin on siedettävä (7,9-8,9).
Ei taida riittää. Omassani kävi vastaavalla kokoonpanolla 1,5 bar tuntumassa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #47 : 13.04.2012, 10:24:00 »
Ei taida riittää. Omassani kävi vastaavalla kokoonpanolla 1,5 bar tuntumassa.

Tämä on eka turboauto itsellä ja mikä on paras tyyli kokeilla huippuahtoja? Isolla vaihteella lätkä lattiaan?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #48 : 13.04.2012, 10:29:33 »
Tämä on eka turboauto itsellä ja mikä on paras tyyli kokeilla huippuahtoja? Isolla vaihteella lätkä lattiaan?
Esim 3. vaihteella jostain 60km/h tuntumasta kierrosten rajoittimeen asti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #49 : 13.04.2012, 10:33:04 »
Vakioturbolla ja vakiodownpipella + BSR.n steg2 ja ahdot käy helposti 1.5 ssä.
Takaputkisto on 3" ja kahdella läpivirtaavalla vaimentimella + takavaimennin.
En tiedä vaikuttaako ahtoihin kiihdytyksessä ajovakauden/luistoneston poiskytkentä :)
Niin ja K&N suodatin.
Kalliita hepoja jos 300hv.n tarvitaann isompi turbo,3"downpipe+softa.
Kokeiltiin "rosteriputkistona" myytävää putkistoa magneetilla ja tulos ->patarautaa!
Ei JT eikä BSR ;)
Vaikka kuinka on virtausta putkistossa niin tehoihin tarvitaan myös ilmaa ja jäähdytettynä ym. (suuttimet)
Pelkkä coolerin vaihto (BELL) V70R/S60R  lisäteho pyöristä mitattuna 16hv.
Ei minun vaan Bell-intercoolersin mittaama.
Jos rakennat niin rakenna kunnolla ja säädöt asiantuntijalla->esim edellä topicissa mainittu Karala.

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #50 : 13.04.2012, 10:39:02 »
Useampi maininnut "käväisee" 1,5 barissa ja pitäisi käväistä kiihdyttäessä 1, 2, 3 ja rajoitin tulee vastaan ainakin T5.ssa neloseen saakka mutta 5.lla haaveissa.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #51 : 13.04.2012, 17:47:56 »
Lainaan tätä topiccia.

Omassa T5:ssa on Mitsun T19 ahdin, BSR:n putkisto, isommat suuttimet, karalan ohjelma ja jotain muuta pientä.

Voimaa pitäisi lähteä n. 330hv, mutta ahdot nousevat maksimissaan vain 1.1 baariin. Onkohan nyt jossakin pientä vuotoa vai saako noilla ahdoilla tuon 300+ irti tuosta koneesta?
Osat ovat siis olleet kiinni kun ostin auton ja moottori kävi palasina heti kättelyssä. Auto vetää kyllä huimasti ja kulutuskin on siedettävä (7,9-8,9).
Ahtopaineen säätöventtiili (TCV) voi myös vedellä viimisiään tai sit hukkiksen kello löystynyt.
S60 T5

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #52 : 14.04.2012, 00:43:40 »
Ahtopaineen säätöventtiili (TCV) voi myös vedellä viimisiään tai sit hukkiksen kello löystynyt.

Joo. Noita ei taida pystyä todentamaan muutakuin vaihtamalla uuteen. Konehuoneesta kuuluu kyllä aika kova pihinä kun turbo ahtaa, en oikein tiedä onko se ominaisuus vai vuoto jossakin. Olen paikallistanut starttipilotilla mahdollista vuotoa mutta pitäisikö kokeilla laittaa 2 baarin paine ilmanputsarin putkeen ja tulpata välijäähdyttimen toinen pääty. Näin näkisi jos jokin paikka alkaa vuotamaan kun paine nousee.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #53 : 14.04.2012, 09:26:46 »
Joo. Noita ei taida pystyä todentamaan muutakuin vaihtamalla uuteen. Konehuoneesta kuuluu kyllä aika kova pihinä kun turbo ahtaa, en oikein tiedä onko se ominaisuus vai vuoto jossakin. Olen paikallistanut starttipilotilla mahdollista vuotoa mutta pitäisikö kokeilla laittaa 2 baarin paine ilmanputsarin putkeen ja tulpata välijäähdyttimen toinen pääty. Näin näkisi jos jokin paikka alkaa vuotamaan kun paine nousee.
Jos kuuluu kova pihinä vedon aikana, varmista että imuletku on kunnolla kiinni eikä se vuoda mistään. Mikäli kello on vaan ryyteessä voi sitä kellon tankoa koittaa kiristää pari kierrosta.
S60 T5

donnari

  • Vieras
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #54 : 15.04.2012, 17:48:50 »
Vakioturbolla ja vakiodownpipella + BSR.n steg2 ja ahdot käy helposti 1.5 ssä.
Takaputkisto on 3" ja kahdella läpivirtaavalla vaimentimella + takavaimennin.
En tiedä vaikuttaako ahtoihin kiihdytyksessä ajovakauden/luistoneston poiskytkentä :)
Niin ja K&N suodatin.
Kalliita hepoja jos 300hv.n tarvitaann isompi turbo,3"downpipe+softa.
Kokeiltiin "rosteriputkistona" myytävää putkistoa magneetilla ja tulos ->patarautaa!
Ei JT eikä BSR ;)
Vaikka kuinka on virtausta putkistossa niin tehoihin tarvitaan myös ilmaa ja jäähdytettynä ym. (suuttimet)
Pelkkä coolerin vaihto (BELL) V70R/S60R  lisäteho pyöristä mitattuna 16hv.
Ei minun vaan Bell-intercoolersin mittaama.
Jos rakennat niin rakenna kunnolla ja säädöt asiantuntijalla->esim edellä topicissa mainittu Karala.

Rosteriakin on monenlaista,se että magneetti tarttuu ei tarkota suoraan että ois mustaa. :nohnoh

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #55 : 24.05.2012, 09:09:24 »
Joo. Noita ei taida pystyä todentamaan muutakuin vaihtamalla uuteen. Konehuoneesta kuuluu kyllä aika kova pihinä kun turbo ahtaa, en oikein tiedä onko se ominaisuus vai vuoto jossakin. Olen paikallistanut starttipilotilla mahdollista vuotoa mutta pitäisikö kokeilla laittaa 2 baarin paine ilmanputsarin putkeen ja tulpata välijäähdyttimen toinen pääty. Näin näkisi jos jokin paikka alkaa vuotamaan kun paine nousee.

Bypass venttiilin kalvo vaihdettu ja paskainen TCV venttiili putsattu. Ei vaikutusta. 1.2baarista ei nouse ylöspäin vaikka kuinka kolmosella kiihdyttää.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #56 : 24.05.2012, 20:37:08 »
Bypass venttiilin kalvo vaihdettu ja paskainen TCV venttiili putsattu. Ei vaikutusta. 1.2baarista ei nouse ylöspäin vaikka kuinka kolmosella kiihdyttää.
Hukkiksen kellon tankoa kiristetty?
S60 T5

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #57 : 25.05.2012, 08:02:37 »
Hukkiksen kellon tankoa kiristetty?

Siihen en ole vielä sattunut. Eli tankoa lyhentämällä ahtojen pitäisi päästä korkeammalle?
Onko tangon säätämiseen mitään nyrkkisääntöä vai lopetanko sitten vasta kun ahdot ovat mieluisat?


Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #58 : 25.05.2012, 08:21:31 »
Siihen en ole vielä sattunut. Eli tankoa lyhentämällä ahtojen pitäisi päästä korkeammalle?
Onko tangon säätämiseen mitään nyrkkisääntöä vai lopetanko sitten vasta kun ahdot ovat mieluisat?
Joo tankoa lyhkäsemmäks, ahdot nousee. alota parilla kierroksella ja kato mitä tapahtuu, kun et älyttömästi kirraa niin ei mee yli. Sulla pitäs varmaan olla aika lähelle 1,3-1,4 mikäli on kaikki tehot haettu pihalle. Tolle aluellee ku saat sen niin on hyvä.
S60 T5

Poissa Lähikauppias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 viritys
« Vastaus #59 : 25.05.2012, 08:55:39 »
Joo tankoa lyhkäsemmäks, ahdot nousee. alota parilla kierroksella ja kato mitä tapahtuu, kun et älyttömästi kirraa niin ei mee yli. Sulla pitäs varmaan olla aika lähelle 1,3-1,4 mikäli on kaikki tehot haettu pihalle. Tolle aluellee ku saat sen niin on hyvä.

Joo kävi selvisi lopuksi privakeskusteluissa että tämä on Make nimimerkin (pari postausta ylempänä) vanha volvo. Eli ahtojen pitäisi kivuta sinne 1.5 baarin tuntumaan ja paukkuja pitäisi irrota 340hv. Pitää viikonloppuna kutitella varovasti tuota tankoa että alkaako missään tapahtumaan.
Kyllähän tuo 1.2 baariakin piisaa jo tuommoiseen etuvetoiseen ritsaan, muttaku...

 

Samppasport  Futurez