Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö

  • 21 Vastauksia
  • 9707 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CoupeC70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #15 : 23.03.2013, 18:45:37 »
Taas on saatu volle käymään mut todella heikosti :

Lähti käyntiin mutta röpöttää, poistin vikakoodeja sitten ei reagoinut kaasuun millään tavalla Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=sseSFDVFwvA

No poistin sitten vikakoodeja jälleen, no sitten kierrokset laski ja alkoi itsekseen kaasuttelemaan yms.. reagoi kaasuun toooooooodella hitaasti, kunnes taas hetken kävi ja tasaantui.. Tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=tonyv9t4UTw

Onko tuo nyt sitten se kaasuläppä boksi? Ja missäs mahtaa sijaita tuo lämpötila-anturi joka vaikuttaa mm. tohon flektiin joka huutaa kokoajan vaikka auto kävisi vain 5 sekunttia, ohjaako samainen anturi myös koneen seoksia kylmänä / kuumana kun ei kerran meinannut pakkasella käynnistyä millään?

EDIT: Taas meni miinuksen puolelle, eikä käynnisty kirveelläkään?
« Viimeksi muokattu: 24.03.2013, 01:12:03 kirjoittanut CoupeC70 »

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #16 : 26.03.2013, 12:37:15 »
Ei muuta kun linkutat lähimmälle siniselle ja uutta, väljempää softaa kaasuläpälle, tuolta kuulosti oma koussikka ennen tuota toimenpidettä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #17 : 26.03.2013, 13:33:43 »
Ei muuta kun linkutat lähimmälle siniselle ja uutta, väljempää softaa kaasuläpälle, tuolta kuulosti oma koussikka ennen tuota toimenpidettä.

Ihan hukkaan heitetyjä senttejä on alkaa tuota ohjelmallisesti päivittämään.
Kaasulpän lopullinen hajoaminen ei liene kuitenkaan kaukana.
Tuossa lienee jo viimeisin softa, jos tuo läppä on kerran hiljattain vaihdettu.

Liekö läpän vaihdosta alle vuosi?
Jos on niin sit kandeis koittaa takuuseen.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #18 : 13.04.2013, 12:56:57 »
Jokos tää on kunnossa?

Omaani tuli uusi läppä ja se on valkoisella tarralla, tuotenumerokin on nyt eri 36050563
Se toimi eri tavalla kuin aikaisemmat läpät keltaisella tarralla.
Eli alkoi toimia tuosta vaan, ilman softausta, mielestäni täysin normaalisti. Vaihde N:llä otti paikallaan 4000rpm, mutta motarilla kyllä toimi ihan normaalisti.
Meinasin, että eihän tää tarvi softaa ollenkaan, mutta menin silti Käytööautolle Treelle, kun olin ajan jo varannut. Siellä vaan meinattiin, että kyllä se lakkaisi jossain kohtaa toimimasta ja tarvitsee softan. No tiedä häntä, laitettiin sitten uus softa.
Ohjelmiston poiminta 30,54€, ETM softan uudelleen lataus 59,72€. Sitten kun siellä aikani rutisin, niin jätti testilaitteen käyttömaksun ja jonkun toisen maksun laskuttamatta, arvo about 47€.
No ei auton käytöksessä mitään eroa ollut tuon jälkeen.

Mietin vaan, että oliko tuo softaus nyt täysin turha operaatio, onkoi kellään parempaa tietoa?
Pitäähän se boksi kuitenkin naitaa auton ECUuun, mutta jotain on kuitenkin uudessa läpässä muutettu, että toimii heti ilman softaustakin.
Positiivinen ylläri kuitenki, joten tiedoksi kaikille kotonavaihtajille, että tuolla läppänumerolla auton pystyy ajamaan normaalisti uudelleen softaukseen ilman limp modea.

Läppä tuli englannista myyjän good willina, ei mukamas Volvo UK suostunut sitä korvaamaan, ajettu tuolla läpällä oli 12894km ja alle 1 vuosi, joten kaiken järjen mukaan takuun olisi pitänyt tuo kattaa. Epäileen vaan, että myyjä sai uuden läpän Volvolta ja yritti vaan pestän kätensä uudelleen softauksesta. En sitten alkanut sohlaamaan, pääasia, että uusi läppä tuli kuitenkin ja nyt toimii.

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #19 : 15.04.2013, 14:30:24 »
Ihan hukkaan heitetyjä senttejä on alkaa tuota ohjelmallisesti päivittämään.
Kaasulpän lopullinen hajoaminen ei liene kuitenkaan kaukana.
Tuossa lienee jo viimeisin softa, jos tuo läppä on kerran hiljattain vaihdettu.

Liekö läpän vaihdosta alle vuosi?
Jos on niin sit kandeis koittaa takuuseen.

Reilu 4 vuotta tuolla on tuon toimenpiteen jälkeen ajeltu, 50€ hintaan hyvinkin kannatti, ja keltainen tarra kupeessa. :pomo:

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #20 : 15.04.2013, 20:04:40 »
Oletkos mitannut bensan paineet?...Jos siellä tyhjässä tankissa vettä oli pohjalla niin ei se ilman masinolia poistu ...ellei metanolipitoista bensaa tankkaa...omassa oli vähän samanlaisia ongelmia kun seisoi pitkään tankki tyhjillään talvella...pullo masinolia niin vähitellen käynti palautui...bensapumpun äänikin oli ensin surkean valittava...

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 568
  • LANSSI.COM
Vs: Volvo C70 2.5t ETS / VIKAVALO, tehottomuus / käyntihäiriö
« Vastaus #21 : 15.04.2013, 21:27:48 »
Mulla oli tuota ihan samaa flekti ongelmaa.
IMM vaihto poisti omassa V70 tuon flekti ongelman ja käyntihäiriönkin.
Oli joku anturien ristiriita tilanne ja kone tiedä mikä oli hänen lämpötilansa ja rupesi varmuudeksi jäähdyttämään.
Imuilman lämpö oli vissiin tuossa IMMssä joka sitä ristiriitaa aiheutti.

Ja mullekkin sanottiin että ei vika voi olla IMMissä ja kas kummaa vika oli siinä.

Mun ohje käyntihäiriöihin mitä itse tullut vaihdatettua ja vikaa on kaikissa noissa ollut:

IMM (tämänhän jo TM testikin aikoinaan huomasi 2000-luvun alussa heikkoutena)
Kaasuläpän putsi+ huohotin kanava
Alipaineletku--> imusarja, turbon ja höyrypurkin välistä
Molemmat lambdat
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron