Kuten todettua, niin minulle aivan sama vaikka on paineilmavärkit, momenttivarret, nosturi ja kaikki. Ei vain kiinnosta.
Sitten jos samalla pitää tehdä rengatyötä (vaihtaa vanteelle tms.) niin heti kiinnostaa.
Itse olen suihkassut ihan kevyesti wd:tä, CRC:tä tai muuta vastaavaa "ruosteen irroitinta" pultin/pinnapultin kierteisiin renkaanvaihdon yhteydessä. Se riittää, ei tarvitse tahnoja tms. suomessa, kun renkaita mulkataan puolivuosittain.
Yhdessä autossa olen kohdannut ylivoimaisen jumiin menevät pultit. Alumiinivanne ja täydellisesti yhteensopivat kartiot pultissa ja vanteessa. Vaikka pultit laittoi löydälle käsimomentilla räikällä, niin tuhannen kilometrin jälkeen ei pulttikoneella mitään toivoa saada auki.
Momenttiin kun vetäsi (110nm), niin seuraavan kerran otettiin 2m putkenpätkä, kaveri painamaan jarrua ja ite hakkaamaan lekalla pultin suuntaisesti, kun kolmas kaveri pomppii jatkovarren päällä...
