Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850 iskarin yläpään lapan/laakerin vaihto.

  • 3 Vastauksia
  • 11627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
850 iskarin yläpään lapan/laakerin vaihto.
« : 27.03.2013, 20:08:48 »
no niin, vaihoin sit etu iskarin yläpään lapan, eli sen kumisen osan,
 
1 numero, on koko paketin ruuvvi, et kanattaa avata kierros tossa vaiheessa, ennen kun avaa noi 2 numerolla näkyvät, ite avasin 2 numerot viimetteeks.

 koiranluu on kiinni iskarissa, se on yks avattava.

 noi 2 mutteri kun avaa nii saadaan alhaalta iskari irti.

 siinä se on irti, ja muistaa ton abs piuhan ottaa myös pois, elikkäs, alhaalta eka ja sit viimekteeks ylhäältä 3 mutteria nii saada koko iskari pois.



 elikkä näin, nyt se on koko paska irti, nii 6 kuus on mutteri mikä kanatti avata kierros ennen koko hommaa, numero 7 on se mistä kanattaa pitää kiinni jollan jakarilla jos ei aukea mutteri, kun se jää pyörimään jos on kumi samal taval paskana kun mulla.

 tommonen sieltä paljastuu seuraavaks, toi on vähän hankala saada, kun noi sisällä jo mutteri, mut ruuvi penkkii kiinni koko höskä ja alkaa kokeilee, täs vaihees kanattaa olla jo jousipuristimet valmiina kiinni ennen kun tähti mutteria alkaa availee.

 ja loppu tulos näkyykin et laippa vaihettu ja kasattu koko setti valmiiks autoon asennusta varten,.

vastaikaisesti laittaa tietenki kiinni takas autoon, mut koiranluu ei menee kädellä laittaa, paitsi jos nostaa alatuki hommasta koko pakettia nii saadaa koiranluu kiinni oikeeseen paikkaan. aijasta en tiiä kauan menee riippuu onko hyvät työ kalut ja miten rikki mikä siel, muuten helppo kun mikä, jos ei oo kirri vaan esim vaihtaa jousen tai laakerin.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 iskarin yläpään lapan/laakerin vaihto.
« Vastaus #1 : 03.04.2013, 03:19:02 »
ja sitten kannatta käydä säädättämässä pyöränkulmat ellei ole niin fakiiri ja saa tolppaa samassa asennossa takaisin jolloin renkaan camber pysyy samana  :D

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 iskarin yläpään lapan/laakerin vaihto.
« Vastaus #2 : 03.04.2013, 10:30:26 »
nii no niin, ei oo nii välttämättä 850 92-96 vuotisissa, et kun se ei pääse heiluu alha kiinike kohat, mut se on mulle sama,
kun joudun muutenki vaihtaa raidetangot ja koiranluut nii sen jälkeen säädän,
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 iskarin yläpään lapan/laakerin vaihto.
« Vastaus #3 : 04.09.2013, 22:08:53 »
" ... mut koiranluu ei menee kädellä laittaa, paitsi jos nostaa alatuki hommasta koko .."

Helpottaa kun laittaa molemmat etupyörät roikkumaan siis koko etupään nostaa ylös. Ei vänkää kallistuksenvakaaja.

Ei sitten ollut itse keksitty temppu vaan neuvo tuli tämänkin foorumin jäseneltä  ;)
Dont mess with grey bearded men!

 

Autoracing  KL-varaosat