Autoracing  KL-varaosat

s80 tdi 99 automaattilaatikon vaihto ja sopivuus?

  • 2 Vastauksia
  • 2025 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KUMMITUS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvostani ilmeisesti meni loota rikki ja nyt pitäis alkaa kartoittaa uutta tilalle.
käykö tuohon s80 tdi:n laatikko myös 850 tdi:stä?
oman autoni loota on ilmeisesti aw50-42 ja vuosimalli 1999 diesel

entä vaihtaminen? kone ja laatikko molemmat pois vai saako laatikon vaihdettua erikseen?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: s80 tdi 99 automaattilaatikon vaihto ja sopivuus?
« Vastaus #1 : 31.03.2013, 18:36:03 »
Ei käy 850 TDI:stä eikä ensimmäisistä S/V70 TDI -malleistakaan. Ainoastaan 99-00 mallisista vanhakorisista käy, laatikon sähköinen ohjaus on erilainen.

Kenties jotenkin modaamalla voisi onnistua, mutta tähän en osaa sanoa mitään sen fiksumpaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8034
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: s80 tdi 99 automaattilaatikon vaihto ja sopivuus?
« Vastaus #2 : 01.04.2013, 13:50:32 »
Kaksi on tullut vaihdettua 850 dieselin laatikoita uudempiin. Toinen oli -99 V70 ja toinen -01 S80. Anturit vaan vaihtaa vanhasta laatikosta ja toimii. Ei minkäänlaisia ongelmointeja.

Kone ois hyvä ripustaa yläpuolelta kiinni, muuten liikuttelu ylös ja alas voi olla turhan työlästä.
Joitain vaiheita voi puuttua välistä, mutta kutakuinkin näin on tullut tehtyä: Putsarikotelo, poikkituki ja muut yläpuolella tiellä olevat pois, laatikon yläpuoliset pultit auki, vaihteiston johtosarja irti, rattiakselinnivelen pultti auki hammastangosta, taaemman moottorintukikumin mutteri auki yläkautta, etummaisen moottorintukikumin pultti auki alakautta, vasen tolppa ja vetari pois, laatikosta öljyt pois ropun kautta ja öljylinjat irti, startti pois ja konetta pyöritellen turbiinin pultit yksi kerrallaan auki, laatikon alapuoliset pultit auki(yhden voi jättää vielä toistaiseksi paikoilleen), muutama johtojen kiinnityspultti auki etukehdon etureunasta, etukehto vasemmasta päästä irti ja oikealta löysäten jotta saa liikevaraa ja samalla rattiakselin nivel irti hammastangosta. Tässä vaiheessa konetta ja laatikkoa tuodaan alaspäin niin paljon, että laatikko mahtuu tulemaan etukehdon ja korin välistä pois. Aiemmin kiinni jätetty pultti auki ja laatikko kammeten irti koneesta ja pois autosta, katsoo vaan että turbiini tulee mukana ettei ole öljylammikkoa lattialla. Laatikon ja koneen väliset ohjuritapit voivat purra aika kovastikin kiinni. Sen jälkeen on kohtuu painava murkula käsissä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron