Futurez  Kulkukoira

b200f möhnää öljykorkissa

  • 4 Vastauksia
  • 2474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
b200f möhnää öljykorkissa
« : 06.04.2013, 14:27:40 »
auto on 740 b200f koneella, vm.89. on pätkäajossa ja öljyntäyttö korkkiin tulee tollasta möhnää, johtuu kai pätkä ajosta ja pakkasista? mut kun kone ajettiin tänään lämpimäksi, avasin korkin ja se oli möhnässä ja moottorista nousi hieman savua/höyryä, mistä kertoo? ajettu 360tkm.

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f möhnää öljykorkissa
« Vastaus #1 : 06.04.2013, 16:19:03 »
Ihan normaalia, että sitä möhnää siellä on, jos pätkää ajettu. Eikä se sieltä ihan heti katoa. Ja normaalia myös, että öljykorkista vähän käryä nousee. Jos jäähdytysneste ei katoa mihinkään ja öljyt eivät ole maitokahvinväriset, niin tuskin on syytä huoleen. Jos pahasti vuotaa kansipahvi, niin pakokaasu myös haisee makealle, kun glykolia joutuu sylinteriin ja auton sammutettuaan voi kuulla pulputusta paisarista.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

hevonen

  • Vieras
Vs: b200f möhnää öljykorkissa
« Vastaus #2 : 06.04.2013, 16:41:03 »
auto on 740 b200f koneella, vm.89. on pätkäajossa ja öljyntäyttö korkkiin tulee tollasta möhnää, johtuu kai pätkä ajosta ja pakkasista? mut kun kone ajettiin tänään lämpimäksi, avasin korkin ja se oli möhnässä ja moottorista nousi hieman savua/höyryä, mistä kertoo? ajettu 360tkm.
Jos ajat paljon pätkäajoa, vaihda öljyt useammin. Varsinkin talvella.
Tai sitten pitäis tosiaan laskea välillä pitkää siivua että öljystä lähtee turhat kosteudet.
Talvella kerää myös kylmäkäynnistysten takia polttoainetta öljyyn,(jotkut sanoo ettei syö öljyä ollenkaan.. heh, sinne tulee muuta tavaraa tilalle, vielä pahempi jos öljy lisääntyy, dieselin ollessa kyseessä alkaa pian käymään sillä..) senkin takia tiheämpi vaihtoväli on suositeltu..

Mulla on nyt toi vanha T-5 käyttiksenä ja siihen joutui vaihtamaan 3 kertaa öljyt 2000km sisään ostamisen jälkeen.
En tiedä oliko vaan viime aikoina lisäilty, kone oli niin musta mutta se peseentyi ja nyt rokkaa hyvin. Öljynvaihtovälinä pidän turbossa n. 5-7tkm ja vaparissakin olen vaihtanut n. 7-8 tkm välein, ei ole kallis homma kun ei nimekkäitä öljyjä käytä, semmoisia vaan jotka täyttää vaatimukset ja motonetista saa orkkissuodatinta halvalla. ;)

ed. Katos, motonetti on nostanut orkkissuotimen hintaa pari-kolme euroa mutta on se vieläkin melko halpa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=15-1530
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013, 16:50:59 kirjoittanut hevonen »

Poissa arska87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f möhnää öljykorkissa
« Vastaus #3 : 06.04.2013, 18:16:54 »
Jos jäähdytysneste ei katoa mihinkään ja öljyt eivät ole maitokahvinväriset, niin tuskin on syytä huoleen. Jos pahasti vuotaa kansipahvi, niin pakokaasu myös haisee makealle, kun glykolia joutuu sylinteriin ja auton sammutettuaan voi kuulla pulputusta paisarista.

No koneessa ne öljy oli vähän maitokahvia muistuttavat ku kurkkas nokalle, ei nyt ihan mutta kuitenkin... paisaria en ole kuunnelut pitääpä kuunnella. Ainaki pakoputki pulputtaa, sieltä roisuu vettä ja kun nostaa kierrokset vaikka 3t niin kun lasket niin put put put kuuluu. Mistä tämä?

Poissa arska87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f möhnää öljykorkissa
« Vastaus #4 : 06.04.2013, 18:19:20 »
Talvella kerää myös kylmäkäynnistysten takia polttoainetta öljyyn,(jotkut sanoo ettei syö öljyä ollenkaan.. heh, sinne tulee muuta tavaraa tilalle, vielä pahempi jos öljy lisääntyy, dieselin ollessa kyseessä alkaa pian käymään sillä..) senkin takia tiheämpi vaihtoväli on suositeltu..

no en ole varma mutta yhessä vaiheessa tuntu häviävän j-nestettä mutta vuoti kai letkusta, ja ehkä öljyä oli hieman yli maxin...  :o

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo