Proturbo  Autodiagnoosi

760 B230ET polttoaine.

  • 67 Vastauksia
  • 12583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
760 B230ET polttoaine.
« : 07.04.2013, 00:19:05 »
Hei. Aikaisemmin tutkiskelin foorumia ja en löytänyt mistään ongelmaani ratkaisua. Ongelma on ettei auto suostu lähtemään käyntiin. Jos lähtee käyntiin käy hetken ja sammuu joko heti tai kaasun polkaisuun. On vaihdettu parele, pasuodatin ja papumppu. Vaihtoehdoksi jää itselleni enää tankin sisäinen pumppu. Voiko vika olla muualla. Auto siis on vm. 88 ja turbo 760 GLE. Entinen omistaja on vaihtanut lastun pirteämpään. Voisiko olla ruiskujen ohjausyksikkö olla sökönä?
Kiitoksia etukäteen vastauksista!

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #1 : 07.04.2013, 01:41:52 »
Joko tankin sisäinen pumppu, tai suutinten rele, joka löytyy ainakin samanikäisestä 740:pistä kuskin iskaritolpasta ja uskoisin että on 760:pissä samassa paikassa.  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #2 : 08.04.2013, 11:43:12 »
Juu, eilen juttelin edellisen omistajan kanssa ja oireet viittaisi ohjausboksiin. Kylmänä toimii mutta kun lämpenee lopettaa toimimisen

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #3 : 08.04.2013, 13:38:45 »
Kyllä mittailisin ilmamäärämittarin ensin.
Ohjeet faq.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #4 : 08.04.2013, 15:48:35 »
hevoseen viitaten suosittelen kiltisti mittailemaan imm:in.. itsellä samat oireet kun oli muuta tehdessä immin liitin irti ja oli jäänyt huonosti.. hörähti käymään mutta ei jäänyt käymään..
V90 D4 -18
142 -70

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #5 : 08.04.2013, 20:58:30 »
Jos lähtee käyntiin käy hetken ja sammuu joko heti tai kaasun polkaisuun.
Kylmänä kun lyöt käyntiin niin käy hetken ja sammuu, ja ei lähde kohta enää käyntiin?

Suuttimille ei tule siis ohjausta, kone käy kylmänä kylmäkäynnistyssuuttimen startin aikana ruiskuttamalla polttoaineella. Suuttimien ohjauksen puutokseen todennäköisin syy taitaa olla suutinrele ja sen jälkeen se suuttimien tehopääte....

Kokeilepa tätä polttimokikkaa:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.msg17872#msg17872
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #6 : 09.04.2013, 00:23:11 »
Kylmänä kun lyöt käyntiin niin käy hetken ja sammuu, ja ei lähde kohta enää käyntiin?

Suuttimille ei tule siis ohjausta, kone käy kylmänä kylmäkäynnistyssuuttimen startin aikana ruiskuttamalla polttoaineella. Suuttimien ohjauksen puutokseen todennäköisin syy taitaa olla suutinrele ja sen jälkeen se suuttimien tehopääte....

Kokeilepa tätä polttimokikkaa:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.msg17872#msg17872
Tai IMMussa vaan vika. Motikka kun pelaa aika erilailla kun muut sähköruiskut mitä vinokoneissa on ollu...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #7 : 09.04.2013, 18:06:19 »
Kylmänä kun lyöt käyntiin niin käy hetken ja sammuu, ja ei lähde kohta enää käyntiin?

Suuttimille ei tule siis ohjausta, kone käy kylmänä kylmäkäynnistyssuuttimen startin aikana ruiskuttamalla polttoaineella. Suuttimien ohjauksen puutokseen todennäköisin syy taitaa olla suutinrele ja sen jälkeen se suuttimien tehopääte....

Kokeilepa tätä polttimokikkaa:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.msg17872#msg17872

Sama onko kone kylmä tai lämmin. Kun vika ilmenee ei poistu kuin odottamalla. Joskus menee 15-30min, toisinaan taas sekään ei riitä. Viimeksi kun La temppuili, annoin auton olla ja seuraavana päivänä vasta menin kokeilemaan. Lähti käyntiin, liikkui hetken sammui ja lähti seuraavalla starttauksella käyntiin. Tosin ajo tuntui olevan pätkivää koko matkan "varikolle".

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #8 : 09.04.2013, 18:27:52 »
imm, ellei kulje täydelläkään tankilla.

Testaa se suuttimien jännite, jos vaikka suutinrele on sökö, sitä kun et maininnut vaihtaneesi.
Se relehän on siellä konehuoneessa.

Tuossa kuvassa myös releen ohitusneuvo. 30 ja 87 navat yhteen töpsässä.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2013, 18:40:52 kirjoittanut hevonen »

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #9 : 10.04.2013, 21:03:05 »
Mistähän toi rele löytyy? Tänään testailin autoa. Tyhjäkäynti on semmosta ~500rpm, kaasuttelin siinä konetta ja hyvä että käy edes. Testin aikana sitten sammui tähän tilanteeseen ja ei lähtenyt enää käyntiin. Vikakoodi boksia en löydä enkä tuota relettäkään. Tai en osannut katsoa oikeasta paikasta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #10 : 11.04.2013, 07:27:28 »
ET-malleissa tuo rele on joko kuskinpuolen iskaritornin kupeessa tai kuskinpuolen lokarin sisäseinässä.
ET:ssä ei ole ledilootaa vikadiagnoosiin lainkaan.(Motronic ruisku, Lh-2.4:ssä tuo loota on. F-sarjan koneet.)


ed. Edelleen, mittaa siitä immusta ne arvot...
« Viimeksi muokattu: 11.04.2013, 07:30:41 kirjoittanut hevonen »

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #11 : 22.04.2013, 17:24:34 »
ET-malleissa tuo rele on joko kuskinpuolen iskaritornin kupeessa tai kuskinpuolen lokarin sisäseinässä.
ET:ssä ei ole ledilootaa vikadiagnoosiin lainkaan.(Motronic ruisku, Lh-2.4:ssä tuo loota on. F-sarjan koneet.)


ed. Edelleen, mittaa siitä immusta ne arvot...

Sain vihdoin immun mitattua ja antoi arvoiksi 01,2ohm ja tyhjäkäynnin arvo oli 11volttia ja virrat päällä antoi n. 9volttia. Taitaa siis olla immu sökö? Onkohan noita muualla kuin Ruotsissa tarjolla?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #12 : 22.04.2013, 17:54:38 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.msg593145#msg593145 kokeiles uusiks mitata sitä immua, nuista sun tuloksista en nyt hetikään ymmärrä mitä olet mitannut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Codeko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #13 : 22.04.2013, 18:09:12 »
Ainut vaan, että mun immussa on nastat 1-5. 6 on tyhjä. Ja eipä mun immua voi avata ollenkaan. Katselin nimittäin ihan samaa topikkia aikaisemmin.

EDIT: Missä mahtaa sijaita autossa tyhjäkäynnin säätö? Kuulema voi puhdistaa sen. Kun tykkää käydä todella matalilla kierroksilla tyhjäkäyntiä ja heijaa sitä. Kaasua painaessa jää hetkeksi miettimään mitä tehdä. Tämä tiputtaa tyhjäkäynnin lähelle nollaa ja joskus sammuttaa auton. Sitten ei enää käynnistä ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2013, 18:12:45 kirjoittanut Codeko »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 B230ET polttoaine.
« Vastaus #14 : 22.04.2013, 19:54:20 »
Diagnosointi on mennyt monin osin aika isosti metsään, toisinsanoen sulla on B230FT.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Kulkukoira  Proturbo