Proturbo  Autodiagnoosi

244 Turbo -83 ja V70R AWD -00

  • 53 Vastauksia
  • 19480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #15 : 15.07.2013, 14:51:26 »
Olikos noi muuten Powerflexin puslat, mä luulin että noi vanhojen puslien holkit pitää jättää paikalleen?

ps. Jaa se oli teikäläinen kun oli mun kanssa samaan aikaan osia hakemassa, sulle tuli vähän isompi mälli  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #16 : 15.07.2013, 15:08:55 »
Vain taemman eli isomman puslan kuori pitää keksiä jostain. Useinhan ne vanhat on kylläkin revenneet tai ruostuneet pahasti.

Suunnitelmissa ois sorvauttaa rosterista noita heloja useampia tässä lähitulevaisuudessa.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #17 : 15.07.2013, 15:14:15 »
Vain taemman eli isomman puslan kuori pitää keksiä jostain. Useinhan ne vanhat on kylläkin revenneet tai ruostuneet pahasti.

Suunnitelmissa ois sorvauttaa rosterista noita heloja useampia tässä lähitulevaisuudessa.
Ok, hyvä tietää.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #18 : 15.07.2013, 15:16:30 »
Joo tuli osia haalittua aika hyvin, raul vastasikin jo kysymykseen :)

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #19 : 23.07.2013, 20:00:10 »
Tänään tuli postista haettua paketti kl-racingistä, mikä sisälsi anturitelineen ja kampuran hihnapyörän triggerirattaan kera.


Ainiin ja vaihteisto on kiinni, kardaani vielä kiinni niin alkaa se puoli olemaan kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2013, 20:01:53 kirjoittanut Huttunen »

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #20 : 30.07.2013, 17:27:46 »
Takavanteet aseteltu paikoilleen, pitäisi varmaan ettiä eteen samanlaiset





Näistä kiitos Morjenzille!


Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #21 : 31.12.2013, 09:25:43 »
Pitkästä aikaa jotain tapahtunut.



Eli siis kone haettu koneistamosta, olivat kampuran, veivit ja männät laittaneet kiinni valmiiksi.
Pohjamaalit sain pensselöityä, vielä kirkas punanen päälle!

Vesipumppua ja muuta pikkusta tilpehööriä vielä niin pääsee kasaukset aloittelemaan.
Ja kysymyksiä perään
Onko ihmisillä kokemusta noista sähköisistä vesipumpuista? Miten toteutettu? Hyötyä?
Ja lisäksi löytyykö suomesta jostain suurempituottoisia öljypumppuja vai joutuuko ruotsista tilailemaan?

Toivottavasti pian lisää!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #22 : 31.12.2013, 22:25:12 »
Taitaa "ft:n pumppu" maksaa tiskillä 400e? Eli se öljyruiskullisen suurempi tuottoinen.

Ruotsissa maksaa SPM:llä 1350kr, mutta lienee tarvike?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1798
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #23 : 31.12.2013, 22:34:42 »
Taitaa "ft:n pumppu" maksaa tiskillä 400e? Eli se öljyruiskullisen suurempi tuottoinen.

Ruotsissa maksaa SPM:llä 1350kr, mutta lienee tarvike?
KL-racing myy 224€ originaalia turbon öpumppua.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #24 : 31.12.2013, 23:00:10 »
Kerkesin tilaileen SPM öljypumpun, kokeillaan pois. Ainakin luki että tehokkaampi/tuottavampi.

Tänään sain maalailtua lohkon pintaväriin ennen uudenvuoden viettoa

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #25 : 26.02.2014, 21:04:44 »
Jaahas, onhan sitä jotain taas tapahtunut

Moottoria kasailtu eteenpäin, jakopää nipussa yms. Pakkastulpalle olisi kova tarve että jos joltain semmoinen löytyy niin voisin sen itselleni haalia.



Turvakaaret hitsattu paikoilleen, liekkö oli nuo takaputket tarkoitettu pyöränkotelosta pääkaaren kulmaan. No nyt ne on runkopalkin kohdalla lattiassa ja saa ollakkin.



Triggeriä nokalle vielä kaipailis kovasti, toteutusideoita?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #26 : 26.02.2014, 21:26:59 »
ota vaikka apuakselin päästä niin pääsee jokseenkin helpommalla. Tai ainakin minun mielestä.

Tässä oma versio aiheesta:
« Viimeksi muokattu: 26.02.2014, 21:30:10 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #27 : 02.04.2014, 21:48:21 »
Hiljaa hyvä tulee. Etupäähän tuli rally racelta korkeussäädettävää osaa. Nyt vaihdettu eteen kaikki nivelet, tukivarret, polypuslat, jarruletkut, levyt, palat mitä kaikkea sieltä nyt löytyykään on käytännössä uutta.

Moottoriakin kasattu pikkuhiljaa, kaiken näköistä pikkupalikkaa puuttuu vielä kuten turbon öljylinjat ja triggeröinnin loppusilaus. Laturin jouduin siirtämään vasemmalle koska oikealla tulee vastaan pakosarja..


Ohjaustehostimen kanssa meni ihan kikkailuksi ja hermot menetettyäni päätin että tähän ei sitä tule.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #28 : 03.04.2014, 20:00:29 »
Tehostettu tanko ilman liemiähän se tais olla A-ryhmäläisessäkin jos en ihan omiani höpise.  ???

Ärreän näköstä palikkaa, mikäs tähän nyt tulee ohjaimeks se AT vai?

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #29 : 03.04.2014, 20:21:57 »
AT siihen pitäis laittaa, tuolla se on hyllyssä vielä pölyttymässä, kunhan kone sujahtaa keulille niin alkaa sähköihin perehtyminen. Siinähän sitä homma taas on kun liittimet kasailla yms.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron