RallyBaron  Samppasport

945 vähäpäästöisyys ja abs utelua

  • 8 Vastauksia
  • 1900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MIIKA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« : 11.04.2013, 11:24:58 »
Moro.

Toin vuoden vaihteessa ruottista kyseisen vollen, vuosimalli on -91 ja koneena B230fb.

Kysymystä aiheuttaa että onko tämä nyt vähäpäästöinen, koska otteessa ei lue "vähäpäästöinen tai kaksitoimikatalysaattori", mutta katti löytyy kuitenki auton alta...?

Sitte abs asiaa. Autossahan ei siis ole abs-jarruja. Ja on ollu jossaki vaiheessa (siis nyt) mielessä tekniikan vaihtoa. Eli onko 900 sarjaa tehty millä koneilla  ilman abs-jarruja ja voiko käyttää muita malleja vertailukohteina....?

Oma mutu on että pitäs laittaa abs:ät, mutta jos joku viisaampi voi valkaista asiaa.

Niin ja olen yrittäny ettiä tietoa, mutta ei tunnu löytyvän
Amazon -67 B20, V70 -01

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8111
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #1 : 11.04.2013, 20:53:45 »
Käyt katsastuskonttorilta kysymässä mitä auton tietoihin on merkitty. Jollei lue otteessa eikä koneella, niin silloin se ei ole vähäpäästöinen. Vuoden -91 aikana vähäpäästöisyyssäännökset muuttuivat ja sen jälkeen kaikki uutena myydyt ovat olleet vähäpäästöisiä Suomessa. Jos auto on alunperin otettu käyttöön ennen sitä päivää, voitaneen se merkitä ei vähäpäästöiseksi ilman katsastajan virhettäkin(?).

En usko että ABS-jarrujen puute vaikuttaa millään tavalla moottorinvaihdon hyväksymiseen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Tero.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #2 : 11.04.2013, 21:31:58 »
Tuo ABS:ien tarve riippuu ihan siitä että onko ne olleet vertailumallissa vakiovarusteena. Jos ajatellaan vaikka että käytettäisiin vm -91 940 turboa vertailumallina niin jos turboissa on vakiovarusteena ollut ABS:t ne pitää myös asentaa jos sitä aikoo vertailumallina käyttää. Siitä sitten taas ei itsellä ole pienintäkään hajua onko -91 vuonna ABS:t olleet vakiona esim. juuri turboissa.
2 x Passat 3BG, VW Kupla -73

Poissa MIIKA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #3 : 12.04.2013, 09:14:14 »
Näinhän se tietenki menee.

Mutta jos jossittelee, ja jos minun auto ei olekkaan vähäpäästöinen, niin siihenhän vois laittaa esim. vanhemmasta 700 turbokoneen jossa ei ole abs:iä ja joka ei ole vähäpäästöinen.

Tietenkään mulla ei oo varmuutta että onko ees 700 sarjan turboja tehty ilman absia.
Amazon -67 B20, V70 -01

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #4 : 12.04.2013, 10:35:41 »
Tietenkään mulla ei oo varmuutta että onko ees 700 sarjan turboja tehty ilman absia.

Suurin osa on ilman abseja.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #5 : 12.04.2013, 10:54:48 »
Jos se auto on lähtenyt tehtaalta vähäpäästöisen kattiautona, niin se ei ilman kattia täytä mitään pakokaasunormia, vaikka sitä ei leimattaisi vähäpäästöiseksi kattiautoksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #6 : 12.04.2013, 12:54:19 »
Kaikki mun seitensatkuturbot on olleet abseilla. Ainakin yli -87 mallit.
Elikä eppäilen..

Souvat...

No seison sitten korjattuna, itsellä kun ei ole moista koskaan ollut ja pari jolla olen ajanut, ovat molemmat olleet ilman abseja. :) Tosin vuosimallikin oli toisessa varmasti -86, toisesta en muista.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

hevonen

  • Vieras
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #7 : 12.04.2013, 12:54:56 »
 Suurin osa on ilman abseja.

Kaikki mun seitensatkuturbot on olleet abseilla. Ainakin yli -87 mallit.
Elikä eppäilen..
-86 saattaa olla kovilla jarruilla.

Sitten taas esim. -88 E oli kovilla jarruilla että silleen...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vielä tarkennusta. :) 740 tbo -86 oli ilman abseja, -87--> oli abseilla.
Poikkeuksia voipi olla??
Huono kirjallinen ilmaisutaito mulla. :buck2:
Sori Taavi.

Taitaa myös olla melko satunnaista tuon ikäisissä tuo abs, onko ruksannut lisävarusteena..? Ei näistä enää selvää ota, muinaishistoriaa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 19:46:31 kirjoittanut hevonen »

Poissa MIIKA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 vähäpäästöisyys ja abs utelua
« Vastaus #8 : 12.04.2013, 17:26:31 »
Pitääpäs käydä ens viikolla inssimiehiltä kyselemässä vähä selvennystä.

Eli toiveissa olis saaha sittenki hiukkasen puhallusvoimaisempaa konetta pellin alle.
Amazon -67 B20, V70 -01

 

Carcom Oy  Elekma