Eli joo vähän taustatietoa:
Volvo 240GL -89, b200F, 205tkm mittarissa, 3.omistaja tällä hetkellä
Täysin ruosteeton, mutta automatic.
Nyt herää kysymys miksi tästä tarvitsee tehdä projektipäiväkirjaa, ja miksi tollanen on tarvinnu "pelastaa" paalaukselta.
Tässä noin 3viikkoa sitten kävi niin että sorarekka päätti vaihtaa kaistaa, katsomatta mitä viereisellä kaistalla on, joten tämä todellinen helmi joutui vähäsen niinkuin uhriksi, lavan kulma veti komeasti kattoa auki kuten purkinavaajalla säilykepurkkia, etulokasuojaan lommo, kuskin ovi saman näköseks kun mulla savukoneessa, ja takaovi sivutörmäyspalkin ylä ja alapuolelta todella paljon sisään, lisäksi osumaa otti c-pilari ja takakylkikin pääsi sisälle päin. Ja kun kuorma-auto työnsi volvon jäiseen penkkaan, niin oikean puolen vararengaskotelo painui sisään ja etualatukivarresta tuli U-mallinen.
Tämä projektipäiväkirja kertoo siis kuinka saadaan pelastettua vielä ajoon ja komeaan kuntoon kelpo laatuauto, Volvo-miesten yhteistyöllä sekä erään pemariharrastajan katonvaihto kokemuksilla.
Tähän mennessä tehtyä:
-Alatukivarren vaihto & pyörän suuntaus.
Tehtävää:
-Katosta ainakin pintapellin vaihto
-etulokasuojan oikasu
-ovien vaihto vasemmalle puolen
-vararengaspöntön oikasu
-C-pilarin pintapellin vaihto
-Takakyljen vaihto.
Moni muu olis antanu mennä paaliin, mutta kun auto on kuin uusi näitä pikku vammoja lukuunottamatta, niin pakko se on korjata.
Itse olen tässä projektissa apuna ja henkisenä tukena, projektin johtaja on myös rekisteröitynyt tänne, mutta ei kuulemma jaksa päivitellä tämmösiä. Kuvia tulee kun saadaan aikaseksi laitella nettiin. Auto on tänään viety säilytystalliin odottamaan "korjauspaloja", joiden noutoajankohta on mietinnässä.