Carwist  Race.fi

240 D24TIC '87 #backto90's

  • 153 Vastauksia
  • 57341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • D24 on kuningasmoottori
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #150 : 10.10.2017, 22:44:45 »
Tuli tuossa taas hetken hiljaiselon jälkeen lyötyä D24 käyntiin ja auto halliin. Korjailin lisävalojen sekä huomiovalojen liitokset kuntoon kun olivat hapettuneet eivätkä toimineet.. Samalla pesin auton läpikotaisin ja imuroin sisältä, tuli pikainen vahauskin tehtyä.

Keksin tuossa paripäivää sitten hakea tähän "talvisäilöön viemistä varten" siirtokilvet, että pääsi kokeilemaan autoa tienpäällä ja ihmettelemään että onko mitään haaveitakaan päästä talvella ajelemaan leimatulla deekulla. Ajelin hallilta työpaikalle, jossa vaihdoin ensimmäisenä moottoriöljyt ja suodattimen, olihan niillä jo 19tkm ajettu, ja öljy oli melko lirua. Tämän koneen alakerta alkaa olemaan tosi väljä, ja öljyä joutuu lisäilemään reilusti sekä ei meinaa lämpimänä lähteä käyntiin. Koitan kuitenkin selvitä tällä talven yli, öljyksi tuli tälläkertaa Mobilin 10w-30 Delvac, mitä oon haukkunu jokaselle henkilöautoilijalle, mutta varmaan tähän moottoriin sopivaa  :idiot2:

Suunnittelin myös että vien tuolla rikkinäisellä perällä leimalle, ja kemppaan sen senjälkeen lukkoon talveksi. Vaihdoin sinnekkin öljyt sekä tyhjennyspropun kun piti hitsata mutteri että sai auki. Aika entinen alkaa tuo perä olemaan ääntelyn, sekä öljyn mukana tulleiden rattaanpalasten ja öljysilpun perusteella. Peruutusvalojen liittimet laitoin kanssa uudet laatikon kylkeen niin alkoivat toimimaan.

Jospa tällä pikku fiksailujen jälkeen pääsisi ajamaan, niin saa laittaa muut autot talvisäilöön, tyttöystävälle tuli ostettua 240 b200f farmari talviautoksi, siinä tosin on vielä enemmän laittoa leimalle kun tässä  ::)
/ 240 GL (turbo)diesel '87 "Back to 90's" / 242GT '80 / 240 DL Farmari '88 / 240 Begravningsbil '84 / 740 Begravningsbil '89 X2

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • D24 on kuningasmoottori
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #151 : 27.03.2018, 21:06:17 »
Tarina jatkuu, mutta kuvia ei ole vieläkään :D


Nooh, autohan unohtui taas hetkeksi, mutta helmikuun alussa tuli taas pientä intoa alkaa deekua rappaamaan, eikun pikainen katsastustarkastus että valot toimii, ja konttorille. Nooh leimaahan sieltä ei odotetusti tullut, vaan "HYLÄTTY" - tekstillä varustettu lappu  :nohnoh

Ei mitään mahdottomia, päästöt liian isot (6,5....), takarenkaat liian huonot, ja oikealta edestä alapallo ja raidepää väljät. Vastahan mä ne vaihdoin 2014vuonna ja 20tkm sitten... Käsijarru jäi päälle, ja yllätyksenä konttorin pihassa jäi vilkut palamaan kokoaikaisesti..

Ja taas kävi pikku unohdus, viikkoa ennen vikalistan umpeutumista uutta osaa alustaan, ja vilkkureleen vaihto, oli täynnä jäähdytysnestettä, kun roikkui ylösalaisin kojelaudan sisällä kun lämmityslaitteen hana räjähti muutama vuosi sitten. Samalla tuli vaihdettua keskuslukituksen, ikkunoiden yms. releet kojelaudan taakse kun niidenkin toimivuudessa oli pientä hämminkiä. Viimesenä vikalistan päivänä säätelin pumppua kohdilleen päästötestiä varten, ja millään ei meinannut mennä läpi, mutta lopen saatiin kuitenkin lappu katastusta varten, ja auto oli päivän viimenen katsastusasemalla. Leima tuli!!!

Seuraavana oli vuorossa nelipyöräsuuntaus, kun se jäi kiireessä tekemättä ja ratti oli hieman kierossa. Työkaveri käytti erään työpäivän jälkeen vaihdelaatikon irti, että sai vääntyneen ja kuluneen kytkinhaarukan korjattua, nyt pelaa taas makiasti. Nyt tosiaan ollu lopputalvesta jokapäiväsenä kulkineena tämä, ja onhan tää vaan makia peli vaikka onki tässä vuosien aikana vähä päässy taas rapistumaan... Tyttöystävä pyöräytti tämän penkkaan, ja huomiovalot rikki. Siitä intoutuneena nyppäsin takalaseista tummennukset pois, hirvitarrat pois, ja takalasinritiläkin jäi hyllylle. Saa vähän enemmän orkkislookkia tähän, eikä näytä niin amispommilta. Lisävalot on kans tarkotus napata irti, että mahtuu alkuperäinen maski paikoilleen. Puskurien päällislistat on kadonnu vuosien aikana, ja kiinnikkeitäkään ei meinaa olla tallessa. Niitä pitää alkaa etsimään niin alkaa näyttää taas autolta. Saakohan noita puskurin päälilistojen kiinnikkeitä jostain tosi halpaan hintaan? Olisi nimittäin muutama kampe joka niitä tarvii.

/ 240 GL (turbo)diesel '87 "Back to 90's" / 242GT '80 / 240 DL Farmari '88 / 240 Begravningsbil '84 / 740 Begravningsbil '89 X2

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3133
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #152 : 27.03.2018, 21:34:17 »
Puskurin listojen kiinnikkeitä myy ainakin skandix ruottin maalla..
Suomen puolella saattaa löytyä: http://www.v-palvelu.fi/
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • D24 on kuningasmoottori
Vs: 240 D24TIC '87 #backto90's
« Vastaus #153 : 29.04.2018, 22:30:07 »
Joo, vasta laitettiinkin kimppatilaus menemään, mutta eipä tullut mieleen noita sieltä tiluutella.

Auton tilanne tällähetkellä hieman huono, nyt nimittäin petti perä. Eihän se ole ulissutkaan kuin aina  :D
Ajaessa alko tuttu kurnutus ja ropina perästä kuulumaan hieman kovempaa, ja kohta olikin hytti täynnä käsiä, onneksi pysyttiin kuitenkin kaistalla.
Parkissa ollessa sai hetken ihmetellä että mitä just tapahtu, loppujenlopuksi sain auton pois tienposkesta kun löin pakin päälle, ja annoin kytkimellä vähän napautusta. Meni rattaat sileiksi, saatiin sitten hiljalleen hinattua auto kotiin... Nyt tuli hommattua käytetty perä tilalle, mutta onkin vanhemmasta niin ei ole anturille paikkaa. Senhän varmaan saa vanhasta perästä, kun rälläköi poikki ja hitsaa uudelleen kasaan.

Olihan se mukava hetken päästä tällä kruisailemaan taas pitkästä aikaa :D Just kerkesin uudet takavalot kirkkaalla vilkulla ruuvaamaan paikolleen.
/ 240 GL (turbo)diesel '87 "Back to 90's" / 242GT '80 / 240 DL Farmari '88 / 240 Begravningsbil '84 / 740 Begravningsbil '89 X2

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy