Oli auraus mennyt pari astetta miinukselle, joten renkaat (Hankook Ventus Prime 3, 2016) menivät vaihtoon, sekä raidetangon pallot. Vain toinen pallo tuntui hieman joustavalle, muttei sekään vielä väljälle, menipähän samalla suuntaustyöllä.
Entisissä pintaa olisi vielä ollut 4.5mm, mutta pistin joka kulmalle uudet Hankook Ventus Prime 4, uusissa pintaa on 8mm (valm. 1422). Pikaisen tuntuman perusteella vaikuttavat selväsi hiljaisemmilta puoli kuluneisiin edeltäjiinsä verrattuna. Renkaan sisäpinnalla on erikoinen kiiltävä nypyläpinta, liekkö melunvaimennus. Myöskään urat eivät vetele entisten malliin, kolmosissa renkaan reuna on nimittäin aika pureva/jyrkkä.
Vanteille asetuminen ei mennyt aivan putkeen. Tarvittavat painot vaihteli 0-30g välillä, joilla päästiin 0-0 painoihin, paitsi yhden kohdalla 0-5 (sisä-ulko), joten vielä näytti hyvälle. Yli satasen vauhdissa ratti kuitenkin edelleen ravisti hieman, josta koko rengas/suuntausremppa lähti. Takaisin rengaspajalle.
Mukisematta sanoivat katsovansa etupyörät uudestaan. Vanteen ja renkaat täysin pyöreitä, mutta nyt molemmissa painot olivatkin 10-25g pielessä

Tällainen heitto ei vielä Suomen nopeuksissa (kuulemma) pitäisi vielä tuntua.
Pyysin vielä tsekkaamaan (ei vetävät) takapyörät nekin heittivät, toisessa samainen 5-25g, mutta toinen näytti peräti 0-50

Vajaan 100km matkalla renkaat olivat siis asettuneet vanteille ja painotus oli mennyt pieleen varsin merkittävästi. Edelleenkin selvittiin suht'pienillä maksimissaan 10-25 painoilla, yhden kohdalla riitti 10-10g painot.
Prime4:set vaikuttavat siis olevan varsin tasalaatuisia ja nyt kulkee tasaisesti, ja kuten sanottua varsin melutta.