RallyBaron  Samppasport

V70 2.4D aut. vm-05, cruise ja muut vikakoodit

  • 2 Vastauksia
  • 5376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
V70 2.4D aut. vm-05, cruise ja muut vikakoodit
« : 04.05.2013, 10:43:08 »
Moi!

Eilen kotiapäin ajellessa cruise lakkasi toimimasta, teksti katosi näytöstä ei suostunut palaamaan. Vikatekstiä ei tullut näyttöön.
Tökkäsin BSR PPC3:sen kiinni luin viat:
ECM
0x2503 - Fuel Pressure (PA-suodatin uusittu 2kk sitten kun antoi herjan kiihdytyksessä. Kai ovat nollanneet huollossa sen jälkeen ilman erikseen pyyntiä)
0x5340 - Communication error with CEM (Voiko tulla PA-lämmittimen automaattisen käynnistyksen estosta? Jostain luin että antaisi 2 koodia jos estetty)
0x9210 - Cruise Control ( tarkistan vielä jarrun asentotunnistimen etten monottanut irti)

CCM
0x0040 - Air quality sensor internal fault ( Lienee konehuoneen anturi apukuskin puolella siinä iskaritolpan takana?)

PDM ja DDM
0x0025 - Mirror motor signal missing (peilien lämmitykset ei toimi, voisiko olla se?)

REM
0x6A01 - Central lock motor switch signal too high

CEM (D2)
0x1F00 - Tuning software in ECM ( RICAn softaa laitettu kauan sitten)
0x8A21 - Low beam right signal too low
0x6F05 - Cruise control Cancel button activate too long( mielestäni en ole painellut mut tiedä häntä)

Autona tosiaan V70 2.4D Automaatti vm-2005 ns. facelift ja kilsoja nyt 242tkm. Itsellä ollut 180tkm ja huollettu hyvin.

Olisiko vinkkejä ennen kuin lähden räpeltämään silmät ristissä?
Terveisin
Antero
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D aut. vm-05, cruise ja muut vikakoodit
« Vastaus #1 : 04.05.2013, 12:39:14 »
Noniin, eli jarrun asentotunnistin on paikallaan.
Taidan nollailla koodit ja lähteä tyypille ympäri kyliä.
Sitten taas uudet koodit ulos.

-->Noniin, tyypit tehty ja kengitty n.20km.
Uudet luvut tehty
ECM Bosch EDC15C - Engine control module, EDC15C
0x5340      Communication error with CEM
CCM - Climate control unit
0x0040      Air quality sensor Internal fault
DDM - Driver door module
0x0025      Mirror motor Signal missing
PDM - Passenger door module
0x0025      Mirror motor Signal missing
CEM - Central electronic module (D2)
0x1F00      Tuning software in ECM

Tein pikaisen persdynon ja tuntuisi kulkevan paremmin tai sitten se on vain kuvitelmaa.
Voiko tuo aiempi polttoaineen paine vika laittaa jonkun linkutustilan päälle? Jos ei niin sitten tehon palautus oli vain toivetta ;D

CEM ja ECM viat liittynevät toisiinsa virisoftan myötä vai kuinka? CEM löytää virin ECM purkista ja ECM ei juttele CEMmin kanssako?

DDM ja PDM viat korjautunevat uusilla peilien laseilla joskus.

CCM en sitten tiedä. Ideoita? Putsailen antureita nyt. Joskos se siitä.
Ensin kuitenkin pesen auton sisältä ja ulkoa.

Niin, saakohan noita B-pilarin turvavyön ohjureita jostain uusia? on meinaan kulunut aikas syvä ura. Kohta alkaa rispaamaan vyötä vielä.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013, 13:31:05 kirjoittanut AnteroV70 »
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D aut. vm-05, cruise ja muut vikakoodit
« Vastaus #2 : 20.05.2013, 15:07:39 »
ECM Bosch EDC15C - Moottorin ohjausyksikkö, EDC15C
0x5340   Yhteydenpito CEM

Tuo vikakoodi kummittelee yhä. Kuuluuko tuon tulla kun Rican softa on ajettu koneeseen? Vuotta uudemmassa D5:ssa ei ole ko.koodia vaikka on sama softa. Kone on tosin eri samoin vaihteisto.

Tuo tuli taas eteen kun eilen käynnistäessä herjasi ei öljynpainetta. Teksti katosi samoin tein eikä mitään viestiä jäänyt koneelle eikä vikakoodia.
Talvella on tuota käynnistäessä voinut väläyttää jos kerennyt vain hetken lämmittää moottoria. Silloin uumoilin sen tulevan koska osa öljyistä lämmennyt ja anturin luona edelleen kylmää ja kankeaa öljyä niin paine ei kerkeäisi tasaantua sinä 3sek. kuluessa kun ilmoitus tulee. Mutta nyt +17'c lämpötilassa ei mene enää jakeluun.

Voisiko liittyä tuohon CEM vikakoodiin?

Osaisiko joku auttaa, vaivaa mieltä kummasti. Muuten auto on taas aivan normaali.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy