Moi,
Onko jossain ohjeita pumpun remmin ajoitukseen. Paljonko pitää olla asteita kun ajoitetaan Autocomilla. Autocomin kaaviossa oli kolme viivaa, mitä seurata, niin mikä se niistä on?
Viivat tarkoittvat todennäköisesti ylintä ja alinta mahdollista arvoa ja keksimmäninen viiva on suositusarvo. Jos autolla on ajettu paljon, niin kannattaa säätää ihan niin aikaiselle, kuin on mahdollista ilman vikavalon syttymistä. Tämä edesauttaa kylmäkäynnistystä huomattavasti.
En tiedä miten Autocomin taulukossa on merkattu aikainen(-), tai myöhäinen(+) ruiskutus, mutta Volvon omissa ohjeissa on ainakin + ja - loogisesti ajateltuna väärin päin, eli ruiskutus pitää säätää toleranssialueen + päähän, jotta ennakko on aikaisella. Jos taulukosta ei selviä kumpi on aikainen ja kumpi myöhäinen, niin hihnapyöriä ja niiden pyörimissuuntia pähkäilemällä selviää oikea säätösuunta aika helposti.