Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Nahkasisustan väri

Nykyinen säilyy: Creme/Musta
13 (39.4%)
Maalaus: Punainen/Musta
19 (57.6%)
Joku muu, mikä?
1 (3%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Volvo C70 pikku siistimistä //

  • 413 Vastauksia
  • 130121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #165 : 15.10.2013, 22:19:30 »
Sain tänään motivaatiota repiä kojelaudan yläosan irti ja hain motonetistä polttimoita. Ihan perus lasikanta polttimoita tuli ostettua. Kuvat varmasti kertoo paljon.




Luonnossa väri oikeasti vähän enemmän punaiseen kuin oranssiin. Saa nähdä, että miten silmä noihin tottuu ja miellyttääkö väri loppupeleissä. Jos ei, niin tilaan valkoiset led polttimot. Samalla laitoin kolme uutta polttimoa kantoineen tuonne varoitusvalo osioon. Puuttuvat oli takakontti auki varoitus, lamppu rikki ja se kuuluisa moottorin vikavalo. Muuten toimii hienosti, mutta tuo "lamppu rikki" valo jää palamaan. Auton ulkopuolella ei ainakaan yhtään palanutta polttimoa.
Ilmastointipaneeliin vaihdoin myös yhden polttimon, mutta ei siltikään pelaa. Pitää selvittää joskus myöhemmin...

Sovittiin isoveljen kanssa (joka on automekaanikko), että parinviikon päästä haetaan vähän asennusjuomaa ja ruvetaan remppaamaan jakopäätä. Samalla vaihtuu todenäköisesti moniurahihna. Syynä tähän se, että ei tietoa milloin viimeksi tehty. Havaintoja: rulla ja kiristäjä erittäin likaisia, rullan laakeri ruosteessa, hihnan tekstit kuluneet melkein pois, hihna heiluu sivuttaissuunassa pyörillä (hihna löysä, kiristäjä näyttäisi olevan säädetty väärin).
« Viimeksi muokattu: 15.10.2013, 22:58:46 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // syyspäivitystä
« Vastaus #166 : 16.10.2013, 00:05:34 »
Punaiset mittarivalot on ainoot, jotka ei heikennä pimeänäkökykyä, mutta makuasia sit jos väristä tykkää.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // syyspäivitystä
« Vastaus #167 : 16.10.2013, 16:13:59 »
Tuli tänään huomattua sellanen moka, että olin vaihtanut vilkkujen merkkivaloihinkin punaiset polttimot :D. Mittaristo uudestaan esille ja polttimoiden vaihto. Samalla sain korjattua ilmastoinnin valot kunnolla.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // syyspäivitystä
« Vastaus #168 : 06.12.2013, 22:05:24 »
Joopa joo, eipä ole paljoa tultua kirjoteltua, mutta mitäs sitä kirjoittelemaan jos ei asiaa ole :P. Autolle ei ole oikestaan tapahtunut mitään erikoista. Yksi päivä sai laittaa akun lataukseen, kun oli jäänyt takakontti auki ja tämän takia valo paloi siellä koko ajan :-[.
Melkein joka päivä tulee mietittyä jotain pieniä muutoksiä tähän. Saa nähdä mitkä pääsee toteutukseen asti. Huomenna pitäisi hakea uudet akkukengät, kun ei noi vahat oikeen kiinnity enää akun napoihin. Myös hankintalistalla punaista muovikalvoa, jolla saa kätevästi ton ultragaugen näytön valaistuksen punaiseksi, jolloin se sopii mittariston kanssa yhteen.

Noista kajareista sellainen kyssäri, että onko kaikissa jo vakiona se vahvistin takakontissa?

Mietin tässä, että jos ei tummentaisi umpioiden laseja, vaan tummentaa umpiot sisäpuolelta ???? Tuohon umpioden tummennukseen löysin jo hyvät ohjeet. Mitäs noille vilkuille sitten tekis, kun niitä ei oikeen voi purkaa? Täytyy yrittää taas mun hulluilla photoshop skilleillä kattoa miten sopis yhteen tummennetut umpiot ja sitten mustat usa-vilkut...

E: Ainiin. Eräänä aamuna molemmat eturenkaat olivat tyhjentyneet. Vein auton sitten pajalle ja asentaja puhdisti noiden vanteiden ulkoreunat yms. Samalla vaihtui eteen uudet nastarenkaat, asentaja kun ei olisi edes suostunut laittamaan takaisin vanhoja  :D. Olihan ne vanhat jo tiensä päässä...
« Viimeksi muokattu: 06.12.2013, 22:20:50 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #169 : 06.12.2013, 22:46:32 »
Viime aikoina tullut vähän pelailtua koneella pitkästä aikaa. Hyvältä näyttää, vai?

S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #170 : 06.12.2013, 23:54:55 »
Hienosti tehty. Tuollaiset kaksiväriset penkit olis erittäin makoisat oikeassakin elämässä :)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Peedder

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #171 : 08.12.2013, 18:33:48 »
Millä ohjelmalla piirretty? On kyllä komia!
Volvo V50 2.4 vm.2007

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #172 : 08.12.2013, 19:20:51 »
Ei ole piirretty vaan kyseessä on Street Legal Racing Redline peli. Löytyy netistä helposti + lukemattomia modeja. Pelissä tarkoitus rakennella noita autoja osista.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #173 : 08.12.2013, 20:09:55 »
Eikö vihreä miellyttänyt mittarivärinä?
a car you can believe in

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #174 : 09.12.2013, 11:34:11 »
En itseasiassa koskaan kiinnittänyt siihen vihreään mitään huomiota. Oli muutama polttimo palanut, niin ajattelin sitten samalla kokeilla punaisia ledejä. Tohon punaiseen väriin ihastuin meidän edellisessä Bemarissa, mutta en ole vieläkään päättänyt sopiiko se tähän Volvoon ;D. Kyllähän toi punainen väri tietyllä tavalla tuo sellaista "tuoreemman" auton fiilistä.
Ei mennyt ihan putkeen toi UG:n värin vaihto. Siisti asennusjälki, mutta materiaali väärä. Materiaalina siis oli punainen muovitasku.




Päivän valossa ihan OK, mutta pimeällä menee ihan liikaa lilan/pinkin puolelle...


Onneksi asiaan on tulossa muutos. Tilasin ebaysta punaista kalvoa. Kalvotuksen jälkeen pitäis näyttää jotakuinkin tältä:



Huomasimpa myös eilen, että radiossa ei pala valot, näyttöä lukuunottamatta. Täytyypä käydä hakemassa taas ledejä. Nappuloihin valkoiset ledit ja näyttöön punaiset ledit, niin saa tostakin sen vihertävän värin pois (ei näy kuvassa).



Kertokaas viisaimmat, että kun jäähdytysneste on -36 Celciusta pakkasen kestävää, niin tarkoittaako se sitä, että neste kylmenee ilman mukana pakkasella? Tuossa yhdessä kuvassa näkyy kun UG ilmoittaa jääh.nesteen olevan -5C. Sitten mikä kannattaa laittaa hälytyksen ylärajaksi kesän kuumia kelejä ajatellen?

Tuli muutes hommattua pölykapselit, mutta niistä kuvaa vähän myöhemmin.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #175 : 09.12.2013, 15:07:16 »
Kertokaas viisaimmat, että kun jäähdytysneste on -36 Celciusta pakkasen kestävää, niin tarkoittaako se sitä, että neste kylmenee ilman mukana pakkasella? Tuossa yhdessä kuvassa näkyy kun UG ilmoittaa jääh.nesteen olevan -5C. Sitten mikä kannattaa laittaa hälytyksen ylärajaksi kesän kuumia kelejä ajatellen?

Siis jos ulkona on -36C, niin kyllä se jäähd.neste on myös -36C...
Itsellä tabletissa jäähd.nesteen yläraja 120C. Se kuitenkin kesällä pyörii siinä 100C.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #176 : 09.12.2013, 17:30:10 »
Siis jos ulkona on -36C, niin kyllä se jäähd.neste on myös -36C...
Itsellä tabletissa jäähd.nesteen yläraja 120C. Se kuitenkin kesällä pyörii siinä 100C.
Kiitos tästä! Eipä oo enää hirveesti hyötyä UG hälytyksestä siinä vaiheessa, kun nesteen lämpötila oikeasti laskee alle 36C (käynnistyy vasta startatessa) :D .

Oli tässä vähän ylimääräistä aikaa, niin päätin laittaa noi uudet akun virtajohtojen kengät kiinni. Vanhat kun ei enään kiristyneet akun napoihin. Yllättävän siistit asennukset tuli. Kyllä nyt pitäis virran kulkea.


Samalla päätin purkaa vähän noita valoja ja testata umpioiden tummennusta.
Suht helposti lähti toi vilkun "lasi" irti kuumailmapuhaltimella avustaen.


Maalattu vilkku-umpio:

Puhdistettu vilkun "lasi":

Vilkku kasattuna:

Vilkku paikoillaan. Tyytyväinen voi olla työnjälkeen kyllä. Täytin ton lasissa olevan reiän kuumaliimalla. On se edelleen ruma, mutta nyt ei ime skeidaa sinne sisälle.


Seuraavaksi maalaukseen ajovaloumpio. Sain mukavasti käden auki tota irroittaessa + maalausteippejä irroittaessa lähti vähän tota heijastinpintaa umpiosta kävelemään  :buck2: .



Kuvia en saanut vielä ajovalo+vilkku yhdistelmästä, koska ulkona oli säkkipimeää jo klo 17. Pitää käysä ostamassa lisää mustaa kuumakestomaalia, niin saa toisellekkin puolelle maalattua noi umpiot.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #177 : 11.12.2013, 13:39:26 »
Joopa joo. Eilen selatessa nettiä törmäsin ohjeeseen miten vaihdetaan toi huohotus järjestelmä. Siinä sitten tajusin, että mullahan on juuri tukkoisen huohotuksen oireet. Muodostaa painetta -> tunkee öljyä korkista ulos venakopan päälle. Pitää testata vielä toi, että tuleeko savua kun nostaa öljyn mittatikkua. Voihan senkin vielä varmistaa, kun laittaa kumihanskan öljynlisäys aukolle, että täyttyykö hanska ilmalla...

Tälläisen löydön tein sitten tänään auton alta. Mielestäni näyttää juurikin sellaiselta kermanväriseltä jähmettyneeltä öljyltä mitkä tukkii sen huohotuksen :o.



Miten nopeesti tollanen kannattaa/pitää korjata? Ei oikein himottais tossa pihalla värkkäillä ja kun autotallissakaan ei juuri tilaa ole :-\
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Huohotusongelmia?
« Vastaus #178 : 11.12.2013, 14:24:36 »
Eihän siinä kovin kauaa kannata odotella. Voi olla, että menee huohotus vielä enemmän tukkoon ja jostainhan se paine pyrkii aina ulos, useimmiten tiivisteen pullauttamalla pois paikaltaan. Voin kertoa, että on tyõläs purkaa vaihteisto pois edestä. :(

Toki, jos sen suhteen hyvä säkä käy, ei välttämättä mene kampiakselin tiiviste, vaan voi olla jokin nokka-akselien tiiviste. Mistä tuota õljyä on sitten vuotanut?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 14:28:27 kirjoittanut Merlin »
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Huohotusongelmia?
« Vastaus #179 : 11.12.2013, 15:14:32 »
Auto nyt ajossa, huomenna pitäisi keretä valoisalla katsoa. Aikaisemmin oon siis katsonu, että öljyä näyttäis olevan moottorin molemmilla kyljillä. Pitäisi kunnolla putsata toi kone ja sitten katsoa mistä sitä oikeasti tulee.
Tuossa kun suunniteltiin tota jakopää remppaa joka tehdään keväällä, niin sen jakopään suojamuovin takaa paljastui, että se koko lohkon kylki oli sellaisessa hiekkaöljyssä tms. Eipäilytti juuri tuo nokka-akselin tiiveste, koska toisen nokan taka osa oli puhdas, kun taas toisen takaosa aivan paskassa. Ja näytin silloin isoveljelle tuota nokkaa, mutta sanoi nokka-akselin tiivisteen vuotamisen olevan epätodennäköistä.

Eipä se hirveästi hukkaile niitä öljyjä(mittatikun mukaan), mutta jostainhan noi oljyt ilmestyy koneen kyljille ja venakopan päälle... :-\

E: Ja juurikin tuo, että venttiilikopan ne pienet kolot täyttyy aina öljystä (ei siis tulppien kolot ;) ), vaikka joka kerta ne imen letkulla ja kompuralla ne siitä pois. Korkin tiiviste vaihdettu, mutta edelleen sitä öljyä tulee.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 15:24:34 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

 

Carcom Oy  Elekma