Kun tripin nollausnappia käytettäessä tapahtuu kuvailemiasi asioita, tarkoittaa se sitä, että nappi jää pohjaan, ei ehkä fyysisesti, mutta sähköisesti.
Tuo on yksi tyypillisistä mittaristovioista, jotka on tullu kuntoon, kun on käyttäny mittariston korjattavana.
Jos irroitat akun kaapelin, sen jälkeen irroitat mittariston, värkkäilet sen kanssa ja laitat mittariston takaisin ja sitten vasta kytket akun kaapelin takaisin, ei srs-vikaherja palaa (mikäli vaan srs-merkkivalon piiri on kunnossa)
Mikäli mittaristo on irti samaan aikaan, kun akku on kytketty ja virtoja käytetty päällä, jää srs-vikaherja niin kauaksi, että vikakoodi nollataan, joka tuosta syntyi..
Eli srs-vikaherja ei katoa muulla kuin testerillä nollaamalla, vaikka ei mitään vikaa missään enää olisikaan.