Iltaa. Nyt vähän suurempaa päivitystä.
Elikkä autoon on tullut tehtyä enemmän ja vähemmän hommia kuluneiden viikkojen aikana... Kaikkea ei enää varmaan edes muista.
Kuskin puolen helma tuli hiottua pellille ja pohjamaalattua epoksilla, telaa käyttäen. Pintamaalin tulen vetämään ruiskulla. Värikoodin sain tietää, kun soittelin entiselle omistajalle. Hän sanoi, että koodi on ulkomuistista epävarmasti 6033 rallin classic kartasta. No maalikauppaan päästyämme oli helmasta palanen kädessä ja maalin mallilastuun verrattuamme totesimme, että 6033 ei ole lähelläkään oikea ja on aivan liian vihreä sävy. Katselimme numeron 6033 lähellä olevia muita sinisävyjä ja 6034 tuntui sopivan helman palaseen just, eikä melkeen. Maaliksi valikoitui teknodur 50 polyuretaanimaali. Autoon on aikaisemmin käytetty tikkurilan vastaavaa maalia, tosin hieman matempana, jota ei ollut saatavilla.
Myöhemmin hioin vänkärin helman pellille ja pohjamaalasin ja ruiskin pintamaalin päälle. Sävy on liian
sininen damnit... Pitäisi olla vihreämpi, ilmeisesti vanhan omistajan muisti pelaa ja esimerkkilastut kaupassa kusevat silmään pahasti, tulostettuja kun ilmeisesti ovat. Maalirajasta saa todennäköisesti hyvän hieman myllyttelemällä.
peltipintaa:

Auto on pitänyt laatikon vaihdon jälkeen hyvin armotonta jurinaa. Jurinalle ei löydetty selvää syytä, mutta silmälaakeri ainakin piti rohinaa, kun painoi kytkintä. Tein tangosta laakerin reikään sopivan tapin ja hankin vaseliinia, joilla laakerin pitäisi lähteä helposti irti. Laatikko irti silmälaakeri täyteen vaseliinia ja isku. Laakeri liikahti hieman. lisää vaseliinia ja hakkaamista. Laakerin välistä ja tapin ympäriltä tursui vaseliinit pihalle ja laakeri ei enää liikahtanutkaan.
Mietintämyssy päähän ja keinoa keksimään. Aika ottaa järeät keinot käyttöön:

Ranskalaiselle laakerille ranskalaiset työkalut

Sehän lähti helposti:

Laakerin taus täyteen pullamössöä ja yksi isku ja laakeri oli irti. Voin suositella muillekin. Kiitos youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=nkRmKWktW70Uusi laakeri paikalleen ja paketti kasaan. Jurisee edelleen... Aikaisemmin laatikkoa vaihtaessa tuli todettua, että runkopalkki oli mädäntynyt laatikon kannakkeen alta pahasti. Kannaketta kiristäessä toinen kuskin puolen muttereista lähti palkista irti, joten oletin että tästä johtuu jurina. Korjasin palkin ja laitoin uudelleen kasaan. Jurisee puolet kauheammin. Keinot alkavat loppua... Jospa vauhtipyörä on paskana, mutta eihän pottapyörä voi hajota. Ajelen pari päivää ja kokeilemme vielä tutkia asiaa. Nostamme auto ilmaan ja käytämme. Laatikon nostaminen ei auta, mutta kun tunkin otti pois laatikon alta jurina lakkasi. Teimme 20mm vyllit telineen päälle ja jurina on nyt kokonaan poissa. liikennevaloihin pysähtyessä ei meinaa enää edes huomata, että auto on käynnissä. Nyt kelpaa ajella.
Kaipailisin edelleen apua LH-jetin johtosarjan kanssa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36500.msg648898#msg648898Hieman johtojen tunnistuksen suhteen ongelmia. Pitää pyytää volvoharrastajaa ottamaan lisää kuvia autosta maalatulla helmalla, kun uudet kuvat ovat hieman vähissä.
Kertokaapas avuliaat vielä, että mistä saa etupyörän laakereita ja perän laakereitä edullisesti. Motonet ei enää myy etupyörän laakereita ollenkaan, vaikka ne kataloogissa ovatkin.