Kulkukoira  Proturbo

T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?

  • 51 Vastauksia
  • 10447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #30 : 19.08.2013, 21:46:01 »
Onko vielä(kään) mitattu jäännöspaineita polttonestepuolelta?

Ja mistähän tämä toimenpide tapahtuu,suutintikin päästä?
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #31 : 19.08.2013, 22:29:14 »
Sieltäpä hyvinnii
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #32 : 20.08.2013, 15:48:36 »
Pitäs löytää jostaki painemittariin sellanen kierrettävä liitin mikä passais tuohon tukin päässä olevaan venttiiliin...
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #33 : 20.08.2013, 16:07:09 »
Pitäs löytää jostaki painemittariin sellanen kierrettävä liitin mikä passais tuohon tukin päässä olevaan venttiiliin...

Otat semmosen "paremman" pyöränpumpun, jossa on autonventtiiliä varten se pää, sit katkaset se letkun ja liität siihen letkuun sen mittarin.

Itte löysin jostain tuollaisen irtonipankin, mutta en todellakaan tiedä mistä semmosia sais ostaa.
Ostin biluteeman mittarin ja tuo nippa sopi siihen suoraan.

Toinen ja ehkä paras vaihtoehto on marssia johonkin kuorma-autoliikkeeseen ja ostaa tommonen venttiilinjatke ja katkaista se ja liittää mittari siihen sitten.


Sit on tietty vielä sekin mahku, että mittaa renkaanpainemittarilla. Kokeilin, mutta bensat lensi liittimestä ympäriinsä-> en suosittele, palaa vielä koko auto siinä samalla.

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #34 : 20.08.2013, 18:08:26 »
Itelläki on ihan vain bilteman mittari.
Ja kiitti vinkistä,täytyy laittaa semmosesta jalkapumpusta se letku ja liitin.  :)
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #35 : 27.08.2013, 16:49:14 »
Otat semmosen "paremman" pyöränpumpun, jossa on autonventtiiliä varten se pää, sit katkaset se letkun ja liität siihen letkuun sen mittarin.

Itte löysin jostain tuollaisen irtonipankin, mutta en todellakaan tiedä mistä semmosia sais ostaa.
Ostin biluteeman mittarin ja tuo nippa sopi siihen suoraan.

Toinen ja ehkä paras vaihtoehto on marssia johonkin kuorma-autoliikkeeseen ja ostaa tommonen venttiilinjatke ja katkaista se ja liittää mittari siihen sitten.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sit on tietty vielä sekin mahku, että mittaa renkaanpainemittarilla. Kokeilin, mutta bensat lensi liittimestä ympäriinsä-> en suosittele, palaa vielä koko auto siinä samalla.

Nyt on customoitu painemittari esittämälläsi tavalla  :)
Ja näytti mielestäni aika kummallisia lukemia... :idiot2:

Kun laitto virrat päälle niin mittari hyppäs heti lukemaan 95KPA...eikös tämä ole aika pieni lukema kun ei liikkunut viisari ollenkaan vaikka anto kierroksia.
Oiskohan tuo mittari jotenki horo tms,ku en jaksa uskoa että antaa nuin pientä lukemaa oisko tuo vajaa 1bar?
Ja kun auton sammutti niin ei viisari ainakaan lähteny laskemaan.
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #36 : 27.08.2013, 17:53:59 »
95kPa=0,95bar

On vähän outo tuo asteikko ja itekkin sitä ihmettelin, että mitä helv...
http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/15-1366_man.pdf

Mun mielestä nuo asteikot on jotenkin päin viddua  esim. 3psi on oikeasti 0,21bar ja keskimmäinen asteikko on g/cm²
1 bar = 1 019.716 212 978 gram-force/square centimeter, tai sit mä en vaan tajua
ja olikos tuo reunimmainen mikä KPa vai?
ei näy tuosta ohjeesta, enkä oo nyt kotona, jotta voisin tarkastaa.
Ite järkeilin, että omassa 960:ssä on abt 2,2 bar, eli liian vähän ja pumppu menee vaihtoon.
Mut tarvii vielä tehdä parempi adapteri, jottei tuo mun viritys pääse vuotaan.

Sit siellä oli vielä tuokin teksti:
Laite on kalibroitu toimivaksi merenpinnan tasolla. Ilmanpaine-
erojen vuoksi mittarin lukemaan on lisättävä puoli asteikonväliä (1"=25 mm) jokaista merenpinnan tason ylittävää
300 metriä kohti.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 17:57:05 kirjoittanut Justus »

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #37 : 27.08.2013, 20:04:19 »
Tuskin ollaan kovin korkealla merenpinnasta ku se on ihan tuosa vieressä...ei vihtis ajaa biitsille paineita mittaileen  :2funny:

Ja jos paine ois kokoajan nuin pieni (oli sama vaikka oli yli 3000rpm) niin luulis vaikuttavan ajoonki nykimisenä tms...
Mistähän sais kunnollisen mittarin.
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #38 : 27.08.2013, 23:50:20 »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #39 : 28.08.2013, 15:47:46 »
Tuossa on annettu paineet moottori sammuksissa bensapumpun rele ohitettuna:

http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvo-850-gle-glt-specifications/

FUEL SYSTEM FUEL PUMP

FUEL PUMP PERFORMANCE (1)
Application Pressure Volume In 30 Sec. psi (kg/cm ) Pts. (L)
850 …………. 43.5 (3.06) ……………. 1.1 (.52) (1) – At 12 volts, 68 F (20 C), with engine off and fuel
pump relay by-passed.




Tuota hiton mittaria pitää lukea, niin, että esim. 7P.S.I. niin se vastaa 500g/cm²=48,26kPa=0,48bar
mutta mutta, sitten tuo näytti kyl mullakin ihan perseelleen.
Eli heräs epäilys, että se meni heti kierroksen ympäri. Eihän tuossa asteikko riitä edes 1:een baariin!
Vttu mitä kusetusta, eihän tolla tee hevon peetä.
Taitaa olla kaasarikoneisiin tarkoitettu mittari, mutta ei riitä kunnolla edes siihen.

Ahtopainemittarinahan toi vois just vakiossa toimia...  ;D pitäisköhän kokeilla, kun ei oo mulla sitäkään mittaria.

Taidan hakea Hiflexiltä mittarin, tai tilata tuollaisen:
http://www.ebay.co.uk/itm/SKON-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-GAUGE-METER-COMPATIBILE-WITH-D1-SPEC-SARD-TOMEI-AND-/330865986676?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4d09264c74#ht_4188wt_1161

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #40 : 28.08.2013, 16:06:00 »
Täytyy kahtella jostakin hyd.tarvike tai vastaavasta liikkeestä saman tyylinen mittari jolla sais hiukan todellisuutta tähän hommaan... ::)

Heitän kyllä lokkia tuolla mittarilla ku tallille pääsen... :knuppel2:

Ahtomittariksi tuo ois mukava ku ois äkkiä mittari tapissa  :D
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #41 : 28.08.2013, 16:24:53 »
Ahtomittariksi tuo ois mukava ku ois äkkiä mittari tapissa  :D

juuri näin, vaikkei tossa paskassa tappia edes oo :2funny:
Siinä taas piilteema koijas tyhmiä... :nuhtelu
Ois tonki voinu aiemmin hokata. No ei ollu onneks kallis, mutta kaikki turhahan on kallista.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #42 : 28.08.2013, 16:36:33 »
Jäi vielä vaivaamaan, että kumpi pää viisarista sulla näytti 95kPa ja millä asteikolla?

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #43 : 28.08.2013, 17:47:22 »
Ihan se viisarin pidempi pää osotti yli painepuolen asteikon...laskeskelin ite että noin 95kpa.
Koitan saada lisättyä kuvan ku on puhelimessa jos se avaisi asiaa lisää.  :)
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: T-5R Sahuuttaa kylmänä ja rykii...?
« Vastaus #44 : 09.09.2013, 09:07:06 »
Nyt on kunnon mittari hommattu ja näytti omasta mielestä oikeita lukemia,aitoin mittari vinkkariin kiinni ja baanalle.
Virrat päälle niin mittari nousi 3bar ja kun rele naksahti niin 2,8bar.
Ajossa noin 40-50km/h painetta oli 2,2-2,5bar ja täys kaasulla 3,8-4bar.
Kum auton sammutti niin mittari jäi 2,8bar joka paineena oli tyhjäkäynnillä,mutta laski aika nopiaa...10min noin 0.3bar,30min jälkeen painetta oli jotaki-2bar.

Taitaa olla suuttimet mktkä vuotaa kun en oo löytäny vuotojakaan mistään linjasta.
Päästää bensaa männällle jonka vuoksi vaikea käynnistys ja musta savupilvi?
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy