Volvolandian puolelle kirjoittelin aikanaan samantyyppisestä ongelmasta, joka korjaantui vaihtamalla kaasuläppäyksikön potentiometrilevy, joka oli käytössä kulunut pinnoiltaan puhki. Antoi sitten väärää tietoa eculle, joka taas ohjasi tyhjäkäyntimoottorin jäämään välillä jumiin ja kierrokset tappiin. Lisäksi ko. auto ei meinannut välillä pitää tyhjäkäyntiä, ja sammui kun jalan nosti kaasulta. Joten ongelmat oli moninaiset, mutta yhtäkaikki tuosta levystä johtuvia.
Minulla on huuto.netissä myynnissä parhaillaan täydellinen B18U 1,8 i moottorin kaasuläppäkotelo kaikkine osineen, mm. tyhjäkäyntimoottori, ruiskusuutin, imuilmanlämpöanturi ja kaasuläppäpotentiometrilevy. Kohdenumero 171860687, joten jos kiinnostaa, niin sieltä sen saa. Voin jo kokemuksesta kertoa, että pelkkää potikkalevyä et saa mistään uutena, et edes siniseltä tiskiltä

Kannattaa toki ensin tarkastaa nuo yleisimmät, eli huonot johdot, niiden liittimet, imuilmavuodot ynnä muut.
Vikakoodin lukemisestakin voisi saada viitettä.