Race.fi  TamCar

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 188 Vastauksia
  • 93235 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Kuten otsikko kertoo, tänne kaikki ohjeet ja kysymykset aiheeseen liittyen.

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Katsos täällä olis ollut tälläinenkin=)

Poissa Jeze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • Volvoton
Korkataans tämäkin ketju nytten... Onko porukalla kokemusta dumpin asennuksesta S80 T6 (vm. 00)? Myydäänkö jossain siihen valmiita settejä? V70 ärrään tilasin doc-poweilta forgen dumpin ja siinä tuli kaikki tarvittava mukana, sellaista settiä siis tarkoitan.

Ja ei kannata tulla sanomaan, että "osta vapaavirtaussuodatin, ei kannata dumppia asentaa, on vaan harmia" jne :)
Historia: V70 R AWD -98, S60 2.4 -01, S80 T6 -00
Nykyään: Subaru Impreza 320hv/391nm @ 1 Bar MYYTÄVÄNÄ!

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6480
  • Kartanoita kartano täynnä
Onko merkitystä / hyötyä / haittaa kuinka pitkän lenkin bypass-reittiä kiertävä ilma tekee?

Äärivaihtoehtoinahan olis tiukka silmukka heti ahtimen ahtolähdöstä paineventtiilin läpi ihan ahtimen imupuolen tyveen, versus että venttiilin sijoittaisi kaasuläpän viereen ja toinenkin pää kauempana ahtimesta (kuitenkin ilmamassamittarin jälkeen).

Tuollaisessa pitkän lenkin systeemissähän ahdin joutuu kierrättämään ilmaa koko ahtoputkiston läpi, myös välijäähyn kautta. Joku sanoi että ei tee haittaa ainakaan hyvin virtaavalla välijäähyllä? Toisaalta minimoihan tuo ainakin viiveen kun ilmavirtaus on päällä kaasuläpälle asti.
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Onko merkitystä / hyötyä / haittaa kuinka pitkän lenkin bypass-reittiä kiertävä ilma tekee?

Äärivaihtoehtoinahan olis tiukka silmukka heti ahtimen ahtolähdöstä paineventtiilin läpi ihan ahtimen imupuolen tyveen, versus että venttiilin sijoittaisi kaasuläpän viereen ja toinenkin pää kauempana ahtimesta (kuitenkin ilmamassamittarin jälkeen).

Näinhän näissä mitsun ahtimissa vakio pässi toimii.

Tuollaisessa pitkän lenkin systeemissähän ahdin joutuu kierrättämään ilmaa koko ahtoputkiston läpi, myös välijäähyn kautta. Joku sanoi että ei tee haittaa ainakaan hyvin virtaavalla välijäähyllä? Toisaalta minimoihan tuo ainakin viiveen kun ilmavirtaus on päällä kaasuläpälle asti.

Hyötyä tuosta ainakin on, takaisin kierrätettävä ilma on viileempää.

Niin hienomman kuuloiset äänet saa ilman mitään dumppi/bypass viritelmiä jos niitä hamuaa....ahtimen kestävyyden kustannuksella. :)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6480
  • Kartanoita kartano täynnä
Näinhän näissä mitsun ahtimissa vakio pässi toimii.

Siis lyhyt vai pitkä kierto? Oletan että lyhyt eli melkeinpä ahtimeen itseensä integroitu.

Hyötyä tuosta ainakin on, takaisin kierrätettävä ilma on viileempää.

Niin on, pumppaushäviöt vain askarruttavat pientä päätäni. Eli kun tarkoitus on antaa ahtimen pyöriä vapaasti mutta kuitenkin sillä työnnätetään ilma ahtoputkiston läpi.

Niin hienomman kuuloiset äänet saa ilman mitään dumppi/bypass viritelmiä jos niitä hamuaa....ahtimen kestävyyden kustannuksella. :)

Äänille se ja sama kunhan olis suorituskykyä.  :3/4 jättää sen:
745 B230F -89, 765 B280 -85, 765 B28E -85, XC90 T8 -17
Kesämiitti Kemora 17.8.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1177
  • Smedsby garage
Siis lyhyt vai pitkä kierto? Oletan että lyhyt eli melkeinpä ahtimeen itseensä integroitu.

oletat oikein.

tuossa toisessa vaihtoehdossasi tulisi ainakin ilmaa jäähdyteltyä coolerin läpi kahteen kertaan  :D
hyödyistä en uskalla sanoa muuta.

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 519
  • T4 Racing
    • Kuvia
Herätellääs aihetta näistä tuhisijoista, ongelma olis seuraava:

Hyvin outoa miten imuputki imasee kaikki äänet.....
Eli siis dumppi on takasinkierrättävänä (bypass tyyliin) asennettu, eikä pidä juurikaan mitään ääntä,
vaimee tussahdus kuuluu, mutta ku ottaa kiertoputken irti ni viheltää ihan niinku pitääki.
Mitenhän toi on mahollista?? Ku noita videoita tosta dumpista (NGR Type-S) kattelee youtubesta ni kyllä porukalla
lähtee meteliä vaikka olis kierrättävä, auttaisko ohkasempi letku asiaa? Ei toi kyllä nytkää mitään ihan
kauheen paksua oo, olisko jotain 3 tai 4 kerroksista silikonia, eihän niitä oikeen ohkasempana edes saa.

Tahtois saada vihellyksen kuuluviin ku kerran on sellanen härpäke ettei tuu joka jantterilla vastaan ja
rahaaki maksanu, en viittis kuitenkaan "dumppina" sitä käyttää ku aiheuttaa hiukan häröä menossa
jos heittää ilmat pihalle eikä takasin kiertoon, mulla on siis imuputkessa haara mihin ilmat puhkuu.

Ideoita?
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1303
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
Onko kenelläkään kokemusta Baileyn DV26 dump venttiilistä? Sellanen ois näillänäkymin tulossa 850 T5:een ja olisi mukava kuulla jos jollain on kokemuksia kyseisestä venttiilistä.
BMW E21 vinokkaalla

Poissa Karhu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • hörr
Onko kenelläkään kokemusta Baileyn DV26 dump venttiilistä? Sellanen ois näillänäkymin tulossa 850 T5:een ja olisi mukava kuulla jos jollain on kokemuksia kyseisestä venttiilistä.

Jokos hommasit ton? Kokemuksia tästä itekki kaipaisin  ::)

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Mistä ahtoputki jossa dumpin paikka V70R/S60R?
« Vastaus #10 : 14.01.2012, 18:00:19 »
Elikkä olis tarkoitus saada sellainen ahtoputki jossa olis dumpille paikka. Auto on V70R AWD -03. Yhdellä tutulla oli mk2 V70 2.4t  johon oli itse rakennettu rosterista ahtoputki jossa kiinni ssqv. Itse vain ei kiinnostaisi/huvittaisi ruveta sellaista värkkäämään. Joten löytyykö sellaista ahtoputkea mistään valmiina?
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 568
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä ahtoputki jossa dumpin paikka V70R/S60R?
« Vastaus #11 : 14.01.2012, 18:22:31 »
Elikkä olis tarkoitus saada sellainen ahtoputki jossa olis dumpille paikka. Auto on V70R AWD -03. Yhdellä tutulla oli mk2 V70 2.4t  johon oli itse rakennettu rosterista ahtoputki jossa kiinni ssqv. Itse vain ei kiinnostaisi/huvittaisi ruveta sellaista värkkäämään. Joten löytyykö sellaista ahtoputkea mistään valmiina?
Tuolta voi löytyä http://www.do88.se/
S60 T5

Poissa ärräheico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä ahtoputki jossa dumpin paikka V70R/S60R?
« Vastaus #12 : 15.01.2012, 16:49:42 »
Elikkä olis tarkoitus saada sellainen ahtoputki jossa olis dumpille paikka. Auto on V70R AWD -03. Yhdellä tutulla oli mk2 V70 2.4t  johon oli itse rakennettu rosterista ahtoputki jossa kiinni ssqv. Itse vain ei kiinnostaisi/huvittaisi ruveta sellaista värkkäämään. Joten löytyykö sellaista ahtoputkea mistään valmiina?

toimiikos tämmönen dumppi ärrässä ilman että tulee vikakoodeja tai muuta? ihteä kanssa kiinnostas.  :) http://volvospeed.com/install_performance_parts_how_tos/performance_guides/s60r_blow_off_valve_install.html tuommosen oon löytänyt missä neuvotaan dumpin laitto  ::)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 17:32:10 kirjoittanut ärräheico »

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 633
Vs: Mistä ahtoputki jossa dumpin paikka V70R/S60R?
« Vastaus #13 : 15.01.2012, 19:20:24 »
Miksi pitää saada dumppi?
Varmaankin äänien takia, muutenhan siitä ei ole kuin haittaa.

Jos ääniä on pakko saada, laita vakio ilmanputsarikoteloon vaikka K&N;n suodatin, niin vakio bypass kohisee jo melkoisesti. Eikä sekoitu sitä vähääkään moottorinohjaus ja katti ei ota itseensä, jos on ottaakseen.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 568
  • www.vrcf.fi
Vs: Mistä ahtoputki jossa dumpin paikka V70R/S60R?
« Vastaus #14 : 16.01.2012, 09:14:47 »
Miksi pitää saada dumppi?
Varmaankin äänien takia, muutenhan siitä ei ole kuin haittaa.

Jos ääniä on pakko saada, laita vakio ilmanputsarikoteloon vaikka K&N;n suodatin, niin vakio bypass kohisee jo melkoisesti. Eikä sekoitu sitä vähääkään moottorinohjaus ja katti ei ota itseensä, jos on ottaakseen.
Vakio kotelon kanssa ei saa kyllä minkäänlaisia tussauksia mut jos sen suhauksen haluaa nii vakio kotelo mäkeen ja kartio sudatin tilalle nii suhahtaa kyl. Siitä kuinka hyödyllinen se kartio suodin on yhtä monta teoriaa kun käyttäjää. Jos sen dumpin nyt sinne haluaa niin kattoo et se on ainakin kaks mäntänen malli.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2012, 09:21:19 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

 

Elekma  Autoracing