Proturbo  Autodiagnoosi

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 188 Vastauksia
  • 94085 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkkis-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #180 : 27.07.2018, 15:04:41 »
Onko Mitsun alkuperäisen bypassin letkun paikalla imusarjassa väliä? Onko sille joku tietty nippa siellä vai voiko sen laittaa vaan vaikkapa siihen jakokuuseen? Vakioturbosta pässi poistettu ja nyt on edessä ahtimen vaihto missä bypass on paikallaan.
855 2.0 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3493
  • nyan nyan
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #181 : 27.07.2018, 15:18:24 »

Siinä vakiokaava. Kunahan se on kaasuläpän jälkeen niin ei pitäisi olla juurikaan merkitystä, oma nippa tietty hyvä.

Poissa mikkkis-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • Volvo R Owners Finland
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #182 : 27.07.2018, 15:24:45 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Siinä vakiokaava. Kunahan se on kaasuläpän jälkeen niin ei pitäisi olla juurikaan merkitystä, oma nippa tietty hyvä.
Jäi sanomatta että T5 kyseessä ja jotain kaaviota tutkin ja sen mukaan kaasuläpässä pitäis olla nippa mihin se menee mutta en omasta semmosta löytänyt. Tuossa omassa on jakokuusen vieressä kaks erillistä nippaa joista toisesta on otettu ahtomittarille paine niin voihan sen varmaan vaihtaa jakokuusen lähtöön ja bypassin letkun laittaa siihen erilliseen nippaan.
855 2.0 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3493
  • nyan nyan
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #183 : 27.07.2018, 15:32:20 »
Niin joo anteeksi, muistelin että sinulla olisi ollut merikontti (taisin sekoittaa nimimerkkejä). Ahtopainemittarin letku pitäisi kyllä mun järjen mukaan toimia mainiosti, jos vakiopaikkaa ei tahdo löytyä.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2018, 15:34:41 kirjoittanut Acke »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #184 : 28.07.2018, 00:18:29 »
Kunhan on kaasuläpän ja koneen välistä imusarjaa niin ei väliä mistä nipasta.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #185 : 24.07.2019, 20:57:24 »
Herätetään vanha ketju tyhmää kysymystä varten nii ei tarvi uutta tehä.

Eli nyt ois 940 volleen laitettu uusi turbo, kyseisessä turbossa ei ole sitä pässiä mikä alkuperäisessä on kompurassa. Tiedän että jos normi dumpin laitan niin seos menee sekaisin ja auto sammuu aina kaasun hölläämisen jälkeen, joten ajattelin ajaa ihan ilman mitään pässiä tai dumppia mutta ei ilmeisesti sekään kelpaa LH:lle? Ainakin tällä hetkelle tekee sitä samaa mitä tekisi dumpin kanssa eli aina kun päästää kaasun niin tyhjäkäynti häviää hetkeksi. Voiko joku sanoa kokemuksella että ei toimi ilman pässiä tai dumppia ennenkö alan purkamaan kaikenlaista tuosta autosta ja jos sinne pässi pitää saada nii löytyykö mitään halpaa vaihtoehtoa toisesta autosta? Kun täällä keskellä korpea ruuvaa nii erikoisin liike taitaa olla motonet ja seki 50km pääs...

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1344
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #186 : 26.07.2019, 11:41:14 »
Laita ulkoinen bypass. Esim saabeista ja vag konsernin laitteista löytyy.
https://www.slamit.net/product/5554/alkuperainen-vag-18t-bypass--venttiili-parannettu-versio
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #187 : 28.07.2019, 15:37:00 »
Laita ulkoinen bypass. Esim saabeista ja vag konsernin laitteista löytyy.
https://www.slamit.net/product/5554/alkuperainen-vag-18t-bypass--venttiili-parannettu-versio

Mul oli tuommonen mut se ei toiminu, saattaa toki johtua siitä että halvinta ebaypaskaa menin ostamaan  :D
Onko noissa muuten väliä mitenpäin ne asentaa eli mikä putki ahtopuolelle ja mikä putki takaisin ennen turboa? Ja eikös se pikkunippa tarvitse vaa alipaineohjauksen kaasuläpän jälkeen eli samasta paikkaa kuin ahtomittari ym.

EDIT: Voisin tähän myös mainita että korjasin vian väliaikaisesti heittämällä IMMun siihen IC ja imusarjan väliseen putkeen, ei varmaan paras keino mutta pääsi autolla ajamaan pois sieltä korvesta missä olin sitä laittamassa.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2019, 15:40:57 kirjoittanut Notn4 »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 744
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #188 : 28.07.2019, 18:22:29 »
Aiinakaan T5  saabis ei väliä kumminpäin bypass on toimivuuden kannalta ja penkissäkin kokeiltu, keston suhteen ehkä vaikuttaa. Alipaineletku saabis kaasuläppälotelon jälkeen. Ollu myös edellisissä t16 og900 molemmin päin kiinni.

Orkkis uutta Bosch saabeihinkin vaikeahko nykyjään löytää, oe korvaajana tuotteena merkkiliikkeessäkin myydään Kayser merkkistä joka ei ainakaan vakioita korkeampien ahtojen kestolta samantasoinen ole. Omassa  maltillisella 1.35-1.45bar ahdoillakin toimii vanha Bosch tasaisemmin kuin uusi Kayser.
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

 

Autoracing  KL-varaosat