Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 ft ravistaa

  • 28 Vastauksia
  • 3925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #15 : 11.06.2013, 11:19:26 »
Punaistahan tuo on. Hiukan tumman ruskea sävyltään.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #16 : 11.06.2013, 11:58:38 »
jos kilpiä repiessä olet käännellyt renkaita ilman että auto on ollut käynnissä... on se saattanut vetää ilmaa jarjestelmään... vehkeet tulille ja hinkkaat ohjausta laidasta laitaan jos vaikka rauhottuis!

Vois kannattaa kokeilla, mulla ainakin riittää katsastuksessa käynti tai muu vähäinen renkaan kääntely auto sammuksissa ja heti tuntuu liikkeelle lähtiessä ravistus hammastangolta (tosin rauhoittuu vauhdissa, vaivaa lähinnä parkkipaikoilla yms). Etupää ilmaan pukkien varaan, ja sitten rauhallisesti pyörittelet rattia laidasta laitaan auton käydessä. Voi vaatia aika paljonkin pyörittelyä... Ja pidä huoli että tehostimen säiliössä riittää nestettä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #17 : 11.06.2013, 12:25:36 »
Paras tapa on pitää josaki parkkipaikalla ihan pientä liikettä (loiva mäki olis kaik paras), nostaa hiukan kierroksia johki 1500 huiteille ja hitaasti ja kevyesti käännellä hetki ohjausta laidasta laitaan, niin hitaasti että tehostus ei täristä. muutamia kertoja kun teet tuon laidasta laitaan niin tärinä ylensä rauhottuu sillai että autolla voi ajaa normaalisti ilman tärinää, pitää vaan muistaa parkkeeratessa kääntää tarpeeks rauhallisesti jokusen aikaa niin tärinä loppuu itellään.

Muok: toisaalta nyt olis hyvä hetki viahtaa tehostinöljyt kun se kerta jo muutenki on ilmavaivoissaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #18 : 11.06.2013, 12:53:00 »
Mietityttää toi laahaava/hankaava ääni konehuoneessa mikä vastikään ilmaantui.
Epäilisin pumppua tai hihnaa ?
Tehostun on ennestään jo pitänyt vonkunaa mikä kuuluu autoon sisälle asti.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #19 : 11.06.2013, 16:37:52 »
Luultavasti tehostimen pumppu tai hammastanko paskana :(
Pumppua enemmän epäilen.

Mulla oli 740 volvossa pumppu rikki niin teki sellai et oli ns pykälä ohjauksessa vasemmalle kääntyessä.

Laita auto käyntiin ja käännä rattia ja jos pitää ääntä niin pumppu rikki. Yleensä ääni on hurinaa tai vikinää.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 21:34:44 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #20 : 11.06.2013, 17:48:39 »
Edellinen omistaja vaihtanu hammastangon jokunen vuosi sitten, toivottavasti olisi "vain" pumppu rikki..

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #21 : 11.06.2013, 21:29:05 »
Onko kellään tietoa sopiiko 740 b200 koneen tehostin tuohon 940 b230 turboon ?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #22 : 11.06.2013, 21:56:02 »
Taitaa lähes kaikissa takavedoissa olla sama pumppu.
http://www.skruvat.fi/Hydrauliikkapumppu-ohjaus-P13189.aspx
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

s73

  • Vieras
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #23 : 11.06.2013, 22:17:50 »
Kumiletkun liitännässä on eroa, vanhassa mallissa letkun paikka on kyljessä ja uudessa se pumpun perässä, en tiedä onko sillä merkitystä.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #24 : 11.06.2013, 22:48:11 »
Okei :o ja joissain on erillisellä säiliöllä,toisissa säiliö on pumpussa suoraan.
Kaverilta jo kyselin käytettyä pumppua joka on 740 mallista, sen verran kyselin että on erillisellä säiliöllä niinkuin mun 940:kin.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #25 : 12.06.2013, 10:08:37 »
Nopeaa triviaa pumppujen sopivuudesta:

- Jos pumppu on pakosarjan alla ja venttiileitä koneessa 8, kaikki käy ristiin, eli käytännössä yhtään varustellut -87 jälkeen tehdyt seiskat ja kaikki ysit

- Ainakin letkut ja kiinnitykset on erilaiset ns. suomi-autoversiossa, kun pumppu on imusarjan vieressä, kymppikoneessa tietenkin sitten erilainen, se mainittu säiliö kiinni pumpussa.

- 16V-koneen pumppu onkin sitten aika erilainen
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #26 : 12.06.2013, 18:49:34 »
Pumppu on on pakosarjan puolella vesipumpun alla viistossa. Pyörii vesipumpun kanssa samalla hihnalla. Säiliö on kuljettajan puolen etulokarissa. Ainiin ja venttiilejä koneessa se 8 eli pitäis käydä aika hyvin pumput tuohon.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #27 : 12.06.2013, 22:48:23 »
Nyt on uus pumppu hommattu, uudessa pumpussa letkuliitos kyljessä ja muistaakseni auton omassa pumpussa liitos pumpun takaosassa. En ole tallilla nii en ihan täysin varma.
Toivotaan että letkussa sen verran ylimääräistä että ylettyyy sinne pumpun kylkeen asti.

Poissa Mats

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ft ravistaa
« Vastaus #28 : 14.06.2013, 23:32:10 »
Vika löydetty ja korjattu. Oli vetäny ilmaa järjestelmään. Huolellinen ilmaus auttoi ;D

 

Elekma  Autoracing