Carwist  Race.fi

Räikkälukot kokemuksia kesto etc.

  • 139 Vastauksia
  • 55186 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

kowalski

  • Vieras
Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« : 10.03.2011, 19:33:32 »
Asensin palalukon 1031 perään, mutta ongelma on kun rengasta pyöräyttää käsin hieman rivakammin niin lukko antaa periksi. Mistä moinen voisi johtua? Liikaa välystä?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Palalukosta
« Vastaus #1 : 10.03.2011, 19:39:44 »
Minkä tyyppinen lukko? Volvon omako?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

kowalski

  • Vieras
Vs: Palalukosta
« Vastaus #2 : 10.03.2011, 19:48:38 »
Minkä tyyppinen lukko? Volvon omako?

Lock Right Richmond

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1385
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Palalukosta
« Vastaus #3 : 10.03.2011, 19:56:54 »
Mulla toimii seuraavalla tavalla:

http://s176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Vilimit/?action=view&current=P1050307.mp4

Mielestäni ihan niinkuin pitääkin. Veto päällä suoralla mennään molemmilla pyörillä mutta kaarteessa sisempi vetää. JOS ja KUN sisempi pyörä sutii ja saavuttaa ulkokaarteenpuoleisen pyörän nopeuden niin lukko kytkeytyy kaikessa ankaruudessaan eli 100%

Edit: koko tarina Volvo-Clubin foorumilla:

http://www.armbell.com/forum/viewtopic.php?t=1665&postdays=0&postorder=asc&start=0&mforum=volvoclub
« Viimeksi muokattu: 10.03.2011, 19:58:28 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

kowalski

  • Vieras
Vs: Palalukosta
« Vastaus #4 : 10.03.2011, 21:25:28 »
No helkkari samallatavalla tuo minunki toimii. Ei kai siinä sitte mitää häikkää ole.

Paikalla Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6032
  • Teiden tukko
Vs: Palalukosta
« Vastaus #5 : 15.03.2011, 06:30:02 »
Mulla toimii seuraavalla tavalla:

http://s176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/Vilimit/?action=view&current=P1050307.mp4

Mielestäni ihan niinkuin pitääkin. Veto päällä suoralla mennään molemmilla pyörillä mutta kaarteessa sisempi vetää. JOS ja KUN sisempi pyörä sutii ja saavuttaa ulkokaarteenpuoleisen pyörän nopeuden niin lukko kytkeytyy kaikessa ankaruudessaan eli 100%

Edit: koko tarina Volvo-Clubin foorumilla:

http://www.armbell.com/forum/viewtopic.php?t=1665&postdays=0&postorder=asc&start=0&mforum=volvoclub

Tuohan tekee ajamisen mielenkiintoiseksi. Käytös ei eroa paljoa lukottomasta joka voi saada pitoa koska vaan ja lähteä täten ihan minne sattuu. No okei, on tuo paremmin hallittavissa kun se lähtee lopulta varmasti irti sutien molemmilla pyörillä. Mutta se kuinka se yllättää...  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Palalukosta
« Vastaus #6 : 15.03.2011, 07:54:09 »
Mulla oli viime talven omassani kiinni Aussie Locker, toiminnaltaan mielestäni ihan sama kuin tuo Lock Right mutta hieman edullisempi. Toiminnaltaan se on kyllä aika looginen, koska ei luista vaan kytkee heti 100%. Eli tuon tyyppinen lukko ei osaa välittää vetoa puolelta toiselle (kuten Torsen tekee) vaan yksinkertaisesti lukitsee tasauspyörästön yhdeksi ”spooliksi” jos vetareiden välille tulee nopeus eroa.
 
Täällä lisää aiheesta ja muutamia kuviakin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=891.0
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Pahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Palalukosta
« Vastaus #7 : 15.03.2011, 08:01:13 »
Mistäs hommasit tuon aussie lockerin?

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Palalukosta
« Vastaus #8 : 15.03.2011, 08:15:09 »
Mistäs hommasit tuon aussie lockerin?

Kimppatilauksena AtAi:n kanssa. Hän hoiti tilauksen, joten ihan tarkkoja speksejä en tiedä. Kysäise herralta itseltään vaikka yv:llä.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

kowalski

  • Vieras
Vs: Palalukosta
« Vastaus #9 : 15.03.2011, 08:17:23 »
Mulla oli viime talven omassani kiinni Aussie Locker, toiminnaltaan mielestäni ihan sama kuin tuo Lock Right mutta hieman edullisempi. Toiminnaltaan se on kyllä aika looginen, koska ei luista vaan kytkee heti 100%. Eli tuon tyyppinen lukko ei osaa välittää vetoa puolelta toiselle (kuten Torsen tekee) vaan yksinkertaisesti lukitsee tasauspyörästön yhdeksi ”spooliksi” jos vetareiden välille tulee nopeus eroa.
 
Täällä lisää aiheesta ja muutamia kuviakin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=891.0

Eihän tuo Aussie Locker eroa millään tavalla tuosta Lock Right muutakun hinnan osalta.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Palalukosta
« Vastaus #10 : 15.03.2011, 20:07:34 »
Eihän tuo Aussie Locker eroa millään tavalla tuosta Lock Right muutakun hinnan osalta.

Näinhän minä mielestäni juuri totesin. Eli kuten huomaat rakenteesta, se ei "siirrä" voimaa pyörältä toiselle, vaan yksinkertaisesti yhdistää molemmat vetoakselit ja kardaanin yhdeksi puuksi. Ja tämä on mielestäni sen parhaita ominaisuuksia (niiden muutaman huonon lisäksi). Lukko lukitsee silloin kun kuski niin haluaa, eikä varmasti luista, kuten kitkalukoilla vanhemmiten voi sattua. Varmasti joku enemmän rata-ajoa harrastanut osaa puolustaa kitkaa ja torsenia, mutta hinnan huomioiden räikkämallin lukko on kyllä paras. Kempit voi jättää kelalle  :2funny:
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3252
  • Boxy, but good
Vs: Palalukosta
« Vastaus #11 : 22.03.2011, 00:01:55 »
Välittääkös tuo aussie locker voiman ristitapin kautta? Tuleeko sarjassa vahvempa tappia? Ilmeisesti tuohan ei ole kovin vahvaa tekoa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Palalukosta
« Vastaus #12 : 22.03.2011, 07:17:36 »
Välittääkös tuo aussie locker voiman ristitapin kautta? Tuleeko sarjassa vahvempa tappia? Ilmeisesti tuohan ei ole kovin vahvaa tekoa?

Kyllähän nuo kaikki tapilliset systeemit enemmän tai vähemmän tapin välityksellä voimaa jakaa. Niin myös tämä. Sarjassa ei tule uutta tappia, joten jos haluaa maksimoida kestävyyden, niin Summitilta saa vahvempia tappeja. Toisaalta kätevä koneistaja voi tehdä tapin itsekin, kun ei se ole käytännössä kuin suora tappi ilman mitään muotoiluja.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3252
  • Boxy, but good
Vs: Palalukosta
« Vastaus #13 : 22.03.2011, 09:57:21 »
Kyllähän nuo kaikki tapilliset systeemit enemmän tai vähemmän tapin välityksellä voimaa jakaa. Niin myös tämä. Sarjassa ei tule uutta tappia, joten jos haluaa maksimoida kestävyyden, niin Summitilta saa vahvempia tappeja. Toisaalta kätevä koneistaja voi tehdä tapin itsekin, kun ei se ole käytännössä kuin suora tappi ilman mitään muotoiluja.
Ok mietin vaan kun kemppiläistä hitsattaessa puhutaan että hitsattava siten ettei voima välity tapin kautta kun ei kestä.. Minkäs hintaisia nämä tapit ovat?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Räikkälukot kokemuksia kesto etc.
« Vastaus #14 : 16.11.2011, 23:08:06 »
tuollainen vakavassa harkinnassa talven lähestyessä, pistäkääs tarinaa miten on kestänyt ja onko ollu ongelmia   :hello:
myöskin kiinnostaa onko noilla merkeillä isoja eroja aussie locker, Spartan Locker ja lock right

lukko hankittu, mallia spartan.   Hyvältä vaikuttaa  armoton testaus alkaa huomenna  8)
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 18:39:12 kirjoittanut Ari E »

 

Elekma  Autoracing